• Anonym (Man)

Är incel något man förtjänar att vara?

Gurksoppa skrev 2024-01-07 09:56:11 följande:
    Och du vet hur det var för 50 år sedan menar du? så förklara gärna du som är så bildad. Hur var kvinnors levnadsstandard 1970? vad var kvinnans roll i samhället? vilken syn hade de på ensamma kvinnor? På kvinnor som separerade från män? Vilka yrken hade kvinnor? Hur mycket utbildning? vilken likvärdig respekt hade kvinnor kontra män? Du som tydligen vet och var med. Berätta gärna. Hur var kvinnosynen 1970 och vad var kvinnans roll? Jämför med dagens roll. Vilken tror du är bäst för kvinnan? Eller vilken syn och roll på kvinnan tror du är bäst *för mannen*? Och mansöverskott, är ni män misogyna ensamma män skrämda av konkurrens? Vill ni på riktigt sluta vara solidariska och hjälpa människor i nöd för att gud nåde ni kan få konkurrens på *era berättigade kvinnor* eller hur går den tankevurpan? Om ni ser det som ett hot så är det för att ni förväntar er något, något som bara ska komma gratis, utan jobb. varför är det så? Varför skulle en kvinna en relation bara komma hokus pokus?
    Jag håller med dig i allt förutom att jag tolkar det som att du förminskar det faktiska mannsöverskott vi har i Sverige. Jag tycker också vi ska hjälpa människor i nöd. Men visst är det konstigt att det varit mest män som behövt fly och lämna kvinnorna.

Tror inte du hade pratat om konkurrens på samma sätt om det varit ett kraftigt överskott på kvinnor, en jämn könsfördelning tror jag är det bästa för samhället.
  • Anonym (Man)
    Anonym (Sol) skrev 2024-01-07 10:36:08 följande:
    Menar du att arbetslösa flyktingar är ett hot mot svenska ensamma män?

Majoriteten svenska kvinnor vill ha en man med värderingar liknande de svenska. Så om man sorterar bort de
    män i Sverige som har en annan kvinnosyn än den gängse i Sverige, hur stort är då mansöverskottet? 
    Jag tror inte arbetslösa flyktingar är ett hot mot svenska män som är etablerade i samhället. Men problemet kvarstår ändå med skev könsfördelning för några får ju aldrig chansen och det är väl fortfarande ett problem om dom invandrande männen aldrig kommer ut på relationsmarknsden?

Jag lever själv i en relation och är äldre än den åldersgrupp mannsöverskottet är i.
  • Anonym (Man)
    Gurksoppa skrev 2024-01-07 10:52:43 följande:
    Och hur klarade kvinnor kvinnoöverskottet efter världskrigen? vilka regleringar försökte kvinnor få till för att få *rätten till man*? eller har den tidsepoken aldrig existerat? Kvoterades män till kvinnor då? Eller kunde männen välja och vraka fritt och välja den kvinna som bäst matchade mannens preferenser? 
    Jag skrev att en skev könsfördelning inte är bra och har jag skrivit något om kvotering?  Hur stort var mansunderskottet efter krigen och fick inte kvinnor delta i striderna då? Jag vet ärligt talat inte, trodde det var så pass få svenskar som dog under krigen så det inte påverkade könsbalansen?
  • Anonym (Man)
    Anonym (Sol) skrev 2024-01-07 12:02:38 följande:
    Självklart kan det vara ett problem, men det är inte min poäng. Min poäng är att vissa svenska ensamma män tror att det finns ett stort mansöverskott som hindrar dom från att få en kvinna. Men plockar man bort vissa män, som inte är ett hot mot svenska män, så försvinner det mesta av mansöverskottet. Ett visst överskott kommer alltid att finnas, men det krymper ju äldre männen blir. 
    Här håller jag med dig i stort. Invandringen påverkar nog inte så mycket chanserna för svenska män att träffa kvinnor.
  • Anonym (Man)
    Anonym (....) skrev 2024-01-22 23:32:12 följande:
    Och personer till och med i denna  tråd snackar om att orgasmer vid sex ska fördelas rättvist 
    Förstår inte ens vad du menar, du upprepar samma rappakalja om rättigheter och det finns väl inga rättigheter inom sex. Däremot ett självklart samtycke.
  • Anonym (Man)
    Anonym (....) skrev 2024-01-24 16:22:07 följande:

Om sex är ett behov när kvinnor blir utan orgasm vid sex så är det också ett behov när män utan sexpartner blir det. 
    Inga personer har dessutom sagt att det är inte samma sak för kroppen reagerar bättre eller nåt liknade när män utan sexpartner blir utan sex jämfört när kvinnor blir utan orgasm. 
    Att det skulle inte vara samma sak pågrund av biologin ser ut. 
    Behovet är inte för det är en åsikt utan hur människors hjärnor och kroppar fungerar 

Vad olika personer brukar skriva. 
    Att det skulle inte vara samma sak för det handlar om två personer eller för att det påstås för att männen vill att kvinnor ska få orgasm vid sex etc, det argumentet är inte ett svar på varför sex med orgasm vid sex skulle vara ett behov men inte för män som saknar sexpartner.

Konstigt inlägg. Vad vill du uppnå med det och tycker du det ska till någon lagändring för att komma tillrätta med den här orättvisan du upprepar dig om?
  • Anonym (Man)
    Anonym (hej) skrev 2024-01-24 19:02:54 följande:
    Ok, så du tycker alltså att det inte går att skylla på dejtingappar precis som det inte går att skylla på vapnet vid ett brott.

Varför ska vi då ha vapenlagar och stränga regleringar av vapen när det är heligt för dig att dejtingappar ska vara helt oreglerade?
    Klart vi ska reglera dejtingapparna. Tycker vi kan reglera krogragg också, max två hemsläp per år så inte hunkarna bestiger alla vackra honor på krogarna😃
  • Anonym (Man)
    Gurksoppa skrev 2024-01-24 22:16:09 följande:
    😂 väktarna på krogarna ska givetvis dokumentera med, så skatteverket kan få in alla eventuella överträdelser. Tyvärr Kalle du knullade med 5 olika damer förra året, nu är det skattesmäll och sexförbud för dig. Fotboja tills stackars Palle också får knulla 5 damer, han ligger ju efter nu på grund av dig. aja baja 😂 någon rättvisa måste vi ju ha 🤡
    Självklart annars blir det ju inte rättvist. Dessutom vill jag bli kvoterad till Manchester United. Varför ska jag behöva lira i korpen och betala mina egna skor i stället för att spela i ett lag för jag får lön?
  • Anonym (Man)
    Anonym (Perka) skrev 2024-01-25 08:09:44 följande:
    Du har sett att TS redan föreslagit det? Att för många sexpartners skulle kunna rapporteras för att begränsas.

Sund syn, verkligen.
    Hade helt missat det förslaget och verkar vettigt tycker jag. Är väl inte rättvist att Gene Simmons och Mick Jagger fått doppa mer än oss vanliga dödliga?
  • Anonym (Man)
    Anonym (....) skrev 2024-02-06 11:22:02 följande:
    När kvinnor får flera orgasmer vid sex
    Äntligen en som tänker rättvist. I rättvisans namn så avbryter jag så klart tvärt efter hon kommit en gång.

På riktigt så har jag aldrig hört någon man resonera som du och i dom förhållanden jag haft har vi båda kommit flera gånger i bland och i bland jag en gång och hon flera gånger eller ingen gång alls. Däremot har vi båda strävat efter att båda ska njuta varje gång.

Tror inte du behöver fundera på att kvinnan får flera orgasmer med dig. Troligast ingen alls och du som tänker rättvist kommer så klart inte du heller då, eller hur?
  • Anonym (Man)
    Anonym (....) skrev 2024-02-06 11:41:08 följande:
    Det var ni som började 
    Märker ju att du förutom har svårt att få tillgång till sex också har läs och skrivsvårigheter. Tyckte mitt anonyma nick här visade att jag är man. En man som knullar regelbundet också. Får du chansen så ta den och skit i millimeterrättvisa🤗
  • Anonym (Man)
    Anonym (....) skrev 2024-02-06 14:05:03 följande:
    Du som blivit påverkad av samhällets debatt om jämställdhet för kvinnor 
    Känner du någon som håller med dig? Ut och knulla med dig så blir det mer orgasmer för dig då jag fortfarande inte tror en kvinna någonsin fått orgasm i din närvaro och än mindre multipla.
Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?