Hejhoppgummi skrev 2023-10-09 10:30:52 följande:
Du kanske aldrig dejtat på tinder? Jo det märks väldigt tydligt. det är stor skillnad på mäns intresse och engagemang. Annars får du gärna testa skaffa en profil och se.
en man som inleder med *när ska vi ses* eller bara pratar om sig själv är inte en man som är intresserad av en relation eller förhållande. antingen är det en man som är ute efter snabbt knull, eller en man som är väldigt självcentrerad. inget av dessa betyder ATT de är misogyna, men de blir avmatchade illa kvickt och får inte chansen att bevis eller motbevisa misogyni från majoriteten av kvinnor som söker relation och inte knull.
på vilket sätt är det attraktivt eller åtråvärt att dejta en man som bara vill ses för att knulla (att mannen vill ha mig för min kropp inte min person) eller en självcentrerad man? du kanske attraheras av sånt men det är knappast normen.
Å andra sidan ser man en hel del kvinnor på forumet ifrågasätta vad det innebär att älska personen, då det viktigaste av dem anses vara att man har bra sex.
Jag startade en tråd, visserligen ett bra tag sen nu, där jag ifrågasatte varför sex ofta idag är allt ett förhållande går ut på, och var kärleken till personen tog vägen. Flera svarande ifrågasatte var jag menade med kärlek till personen och menade att den endast det kroppsliga, dvs sexet, var vad "kärlek" gick ut på. Det säger en del om vilken snedvriden tid vi lever i och då är det kanske inte heller så konstigt att många kvinnor mest blir kontaktade av män som bara är ute efter sex. För kärlek till personen verkar ju för många ha upphört att existera.