Inlägg från: Överste Senap |Visa alla inlägg
  • Överste Senap

Är incel något man förtjänar att vara?

Anonym (hej) skrev 2023-07-27 18:28:47 följande:
    Tänk på det gamla industrisamhället. Där var en man i stort garanterad en fru, barn och en lön som man kan försörja en hel familj på. Det enda han behövde göra som motprestation var att gå till jobbet på morgon.

"Satsa på dig själv" var en kampanj som lanserades av svenskt näringsliv på 80-talet för att öka det egoistiska tänkandet i samhället. Idag 40 år senare har det uttrycket blivit norm för att skuldbelägga individer som misslyckas och rättfärdiga de personer som har nått stora framgångar och välstånd.

Det fanns ingen stor press på individer förr att om du inte är driftig och ihärdig så kommer det att gå dåligt för dig. Skillnaden är att idag har vi mycket större klyftor mellan människor, både i termer av pengar och sex. Om du lyckas kan du bli rikligt belönad, men om du inte gör det för du ingenting alls. Då är det lättare att skylla på den enskilda individen, när det egentligen är samhället som har blivit mer orättvist.
    Hur garanterades mannen en fru? Kan du förklara?
  • Överste Senap
    Anonym (hej) skrev 2023-07-27 18:58:15 följande:
    Därför att alla gifte sig på den tiden om de hade sex och kvinnor kunde inte vara lika kräsna som idag. Utbudet av män var mindre. De bästa männen var oftast inte tillgängliga för dem. 
    Varför kunde inte kvinnor vara lika kräsna som idag?
  • Överste Senap
    Anonym (hej) skrev 2023-07-31 16:41:26 följande:
    Ja och det borde vara ett allmänintresse att det blir så.
    Och den enda lösningen är att den som blir bortvald gör sig attraktiv, eller hur? Kan du komma på andra exempel? 
  • Överste Senap
    Anonym (hej) skrev 2023-07-31 16:47:54 följande:
    Ja, det ska regleras precis som GDPR eller motsvarande.
    Hur kommer GDPR in här?
  • Överste Senap
    Anonym (hej) skrev 2023-07-31 16:45:04 följande:
    Hur vet du det?

Om sex inte är en rättighet, kan du inte hävda att det är en rättighet att ha hur mycket sex man vill med olika personer så länge det finns samtycke.

Då betraktar du sex som en slags mänsklig rättighet. Antingen tycker man att sex är en rättighet eller så tycker man inte det.
    Du snackar i nattmössan. Att två personer får ha hur mycket sex de vill så länge det finns samtycke är på inget sätt ekvivalent med att sex skulle vara en mänsklig rättighet. Alla som vill och kan betala 1000kr för en fin champagne har rätt att göra det men det betyder inte att champagnen är en mänsklig rättighet.
    Kan du förklara vad som avses med mänsklig rättighet?
  • Överste Senap
    Anonym (Balansspelaren) skrev 2023-07-31 16:50:53 följande:

Kul att Torsten har ett rikt sexliv. 
    Men borde Torsten dock avstå en del av sin löneökning så att kvinnor kan få högre löner?

Låt mig gissa, Ja, det borde han för det är en helt annan sak!

Struntprat! Kvinnor har inte fått bättre löneutveckling pga att män hållit tillbaka sin. Du kanske ska läsa på lite innan du kläcker ur dig dumheter.
  • Överste Senap
    Anonym (hej) skrev 2023-07-31 17:06:36 följande:
    Om pengar är inblandat är det förbjudet. Därför tycker jag att man kan förbjuda andra saker också som att ha för mycket sex, men jag hör att du inte håller med mig.
    1.Vad menar du med att pengar är inblandat?

2. Tror du att dina chanser att hitta någon att ha sex med ökar bara för att andra förbjuds ha mycket sex med varandra?
  • Överste Senap
    Anonym (hej) skrev 2023-07-31 17:08:10 följande:
    Jag tycker inte att sex är en mänsklig rättighet.
    Ok, du håller med om att sex inte är en mänsklig rättighet. Det är bra så långt. Men i så fall är många av dina inlägg obegripliga. Du lyckas verkligen få det att framgå som att du menar att sex skulle vara en mänsklig rättighet.
  • Överste Senap
    Anonym (hej) skrev 2023-07-31 17:13:28 följande:
    Problemet med det resonemanget är att då kommer någon annan bli bortvald istället, så länge det finns ett överutbud av män. Om 10% av männen "jobbar på sig själva" tillräckligt mycket, hamnar de nästkommande 10% av männen under gränsen för vad som anses som attraktivt istället.

Attraktion är ingen naturlag, antingen eller, utan är relativt och avgörs av de alternativ som finns.

1. Du svarar inte på frågan om det finns andra teoretiska lösningar utan hänvisar bara till problem med mitt resonemang. Kan du ge exempel på andra lösningar om så bara teoreriska?

2. Ditt resonemang håller inte alla utan utgår från direkt felaktiga antaganden. Inget säger att 10%  av männen aldrig skulle ha sex oavsett fördelning av kvinnor och män. Attraktion har väldigt lite med utbud att göra även om jag håller med om att utbud kan ha en viss roll men den är inte stor. 
    Det skulle kunna vara ett kvinnoöverskott men skulle ändå inte få ligga om du inte kan göra dig attraktiv.
    Men rent teoretiskt skulle alla kunna ligga ändå eftersom många/de flesta har mer en en sexpartner så det 10% mansöverskottet är en ickefråga.

Sedan håller jag med om att oavsett vad man gör så finns ingen garanti för att alla ska få ligga oavsett vilka ansträngningar man gör. Alla VILL inte ha sex och många vill vara singlar resten av sina liv pga tidigare dåliga erfarenheter. Det kommer du aldrig att komma runt. 

• Överste Senap
    Anonym (hej) skrev 2023-07-31 17:42:33 följande:
    Överste Senap skrev 2023-07-31 17:28:36 följande:

1. Du svarar inte på frågan om det finns andra teoretiska lösningar utan hänvisar bara till problem med mitt resonemang. Kan du ge exempel på andra lösningar om så bara teoreriska?

2. Ditt resonemang håller inte alla utan utgår från direkt felaktiga antaganden. Inget säger att 10%  av männen aldrig skulle ha sex oavsett fördelning av kvinnor och män. Attraktion har väldigt lite med utbud att göra även om jag håller med om att utbud kan ha en viss roll men den är inte stor. 
    Det skulle kunna vara ett kvinnoöverskott men skulle ändå inte få ligga om du inte kan göra dig attraktiv.
    Men rent teoretiskt skulle alla kunna ligga ändå eftersom många/de flesta har mer en en sexpartner så det 10% mansöverskottet är en ickefråga.

Sedan håller jag med om att oavsett vad man gör så finns ingen garanti för att alla ska få ligga oavsett vilka ansträngningar man gör. Alla VILL inte ha sex och många vill vara singlar resten av sina liv pga tidigare dåliga erfarenheter. Det kommer du aldrig att komma runt. 

Jag pratar inte om mansöverskottet, utan det faktum att män är mer öppna för att ha sex med flera olika personer än kvinnor. Detta skapar ett överutbud av män som inte fanns tidigare när det istället fanns en tvåsamhetsnorm. Om vi vill göra något åt detta måste vi sträva åt tvåsamhet igen, annars kommer en stor del av männen att vara incels i framtiden.

1. Du svarar fortfarande på frågan. Vad ser du för andra teoretiska lösningar?

2. Andelen incels kommer att vara konstant så länge de inte lyckas göra sig attraktiva oavsett norm. En kvinna är hellre utan sex än har sex med en oattraktiv man.  Hur kommer du runt det? Ser du någon alternativ lösning som inte innebär att kvinnan ska ha sex med någon hon inte tycker är attraktiv?
  • Överste Senap
    Anonym (hej) skrev 2023-07-31 18:03:04 följande:
    Hur många fler lösningar ska jag ha? Jag har redan lagt fram 2 st.

Nej, det tror jag inte alls på att de hellre är utan sex. Jag tror att det är en myt och att attraktion är relativt till de valmöjligheter man har.
    Kan du hänvisa till de inlägg där du förelagt andra förslag till lösningar? Jag lyckas inte hitta dem.

Sedan kan du tro vad du vill, det framgår alltför tydligt att din tro är baserad på önsketänkande och inte erfarenheter av andra människor och omgivning.
  • Överste Senap
    Överste Senap skrev 2023-07-31 18:13:51 följande:
    Kan du hänvisa till de inlägg där du förelagt andra förslag till lösningar? Jag lyckas inte hitta dem.

Sedan kan du tro vad du vill, det framgår alltför tydligt att din tro är baserad på önsketänkande och inte erfarenheter av andra människor och omgivning.
    TS , jag väntar forttfatande.
  • Överste Senap
    Anonym (Fol) skrev 2023-08-01 16:29:27 följande:
    Tror du det? 

Initialt måndet kännas så för att man är mer lika men tror generellt att kvinna och man fungerar bättre för att man kompletterar varandra. Man är givare och tagare på olika områden.

Dessutom lär två av samma kön riskera att bli mer insnöade. Man behöver höra det andra perspektivet.

Statistiken för par antyder det också. Inte ens Mark och Jonas höll.
    Jag skulle gissa att Mark och Jonas förhållande höll betydligt längre än ett genomsnittligt heterosexuellt förhållande. Men jag har ingen officiell statistik att luta mig mot.
  • Överste Senap
    Anonym (hej) skrev 2023-08-03 00:52:01 följande:
    Det hänger ju ihop. Om överutbudet av män minskar kommer män och kvinnors preferenser att konvergeras, så att det problemet försvinner.
    Jag har sagt det flera gånger och du ignorerar det varje gång. Det framgår alltför tydligt att dina antaganden och teorier är baserade på rent önsketänkande och inte på erfarenheter av relationer mellan människor. 
  • Överste Senap
    Anonym (Incel slem) skrev 2023-08-23 20:02:46 följande:
    Du tror? Du argumenterar på vad du tror?
    TS har visat hur många gånger som helst att hans uppfattningar baseras på rent önsketänkande och inte på något som ens liknar verkligheten. Men det går inte att övertyga någon som inte är intresserad av att lära sig eller utvecklas. Ett av de flesta incels grundproblem.
  • Överste Senap
    Anonym (hej) skrev 2023-08-23 20:14:28 följande:
    Det fanns inte lika många incels på den tiden. Det bygger inte på några felaktigheter.
    Det fanns väldigt många fler kvinnor som var beroende av sina män och inte kunde lämna destruktiva förhållanden. I dag har kvinnor den möjligheten och många vill aldrig vara i ett förhållande igen efter det. Varför skuldbelägger du inte kvinnomisshandlare att bidra till att fler kvinnor inte vill ha vara sig sex eller relation med män?
  • Överste Senap
    Anonym (hej) skrev 2023-08-28 17:16:25 följande:
    Den handlar om flera olika saker, men det är inte en klassisk vänsterlåt. Låten har blivit avskydd av den progressiva vänstern i USA.

Han sjunger om att folk försöker kontrollera hans tankar/åsikter och det är samma som ni gör i den här tråden. En stor del av män upplever att de inte får tänka som de vill i dagens samhälle och samtidigt bli respekterade för det.
    Så du menar att tex de som anser att Hitler gjorde rätt som försökte utplåna judarna ska bli respekterade bara för de får tänka som de vill i dagens samhälle.
    Alla har rätt att tänka som de vill och tycka vad de vill men att bli respekterad för sina åsikter är verkligen inte någon rättighet.
  • Överste Senap
    Anonym (....) skrev 2023-10-03 19:30:50 följande:
    Och om en kvinna vill ha en man så måste mannen göra jobbet. 
    Och om mannen som kvinnan är intresserad av inte gör jobbet, vad händer då? Hon fortsätter hoppas att han får tummen ur eller vad?
  • Överste Senap
    Anonym (hej) skrev 2023-10-04 00:34:09 följande:
    Nej. Jag tror på goda värderingar, normer och en kultur med hög moral. Allt dåligt beteende är jag motståndare till.
    Kan du specificera vad du avser med goda värderingar  normer och en kultur med hög moral?
    Det är bara tomma ord om du inte beskriver vad som avses. Moralpolisen i Iran existerar för just att övervaka detta. Menar inte att dina åsikter motsvarar de i Iran men endast fantasin sätter gränser för vad du menar när man inte vet vad du menar är goda värderingar mm. 
  • Överste Senap
    molly50 skrev 2023-10-04 13:10:46 följande:
    Ändå försvarar du misogyna incels...
    Fortfarande oklart vad han menar är goda värderingar och hög moral.
Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?