Inlägg från: Anonym (Ej representativ) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Ej representativ)

Är incel något man förtjänar att vara?

Anonym (Balansspelaren) skrev 2023-07-29 12:44:29 följande:

Du menar att jag övertolkar?

Låt oss göra en enkel undersökning här i tråden.

Anmäl här i tråden alla ni kvinnor som kan tänka er inleda en relation  en låg status man (Incel)  ibland eller under vissa omständigheter.

Någon?

Jag skulle absolut kunna inleda en relation med en lågstatus incel under vissa omständigheter.
    Det gäller givetvis inte de psykiskt sjuka män som yttrat sig i tråden, vare sig de är incels eller hävdar sig inte vara det.
    Anonym (hej) skrev 2023-07-31 16:22:39 följande:
    Ingen har möjlighet att välja fritt vem de vill ha sex med. Det är bara du som kvinna som tänker så, vilket i såna fall bevisar de strukturella orättvisor som är grunden för incel-problematiken.

Man har bara rätt att ge samtycke till sex eller inte.
    Slingra dig inte.
    Syftet är att de som blir bortvalda idag ska väljas.  Det vet du också
     Punkt.
    Anonym (hej) skrev 2023-08-04 01:25:12 följande:
    ?Kan slå vad om att nästan alla som skickar dickpics är den raka motsatsen till incels.
    Lite OT, men här har du så fullständigt fel som det bara är möjligt att ha.
    Anonym (Maria) skrev 2023-08-05 17:06:59 följande:
    Ja några bilder hade jag ju tagit vid ett tidigare tillfälle också förstås, kan jag tillägga. Men det var inte så ansträngande heller. Inte alls nerlagt jobb av den kaliber som ni i tråden påstår krävs men självutveckling och allt.
    Vissa, kanske främst kvinnor, behöver inte anstränga sig. Så är det ju givetvis.
    Menar du på fullaste allvar att du fått för dig att de som skrivit om vilka ansträngningar som kan behöva göras inte fattat det?
    En del försöker anstränga sig- och lyckas.
    En del anstränger sig och misslyckas ändå.
    Dock, att anstränga sig, lär ju öka oddsen för att lyckas eller hur?
    Anonym (hej) skrev 2023-08-18 10:14:50 följande:
    Hur passar din definition av incels in i den här rubriken?

www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/a/8Jz8JW/jag-alskar-fan-fredliga-incels
    Du kan ha vilken definition du vill och hävda den hur mycket du vill.
    I praktiken spelar det ingen roll. Det är fortfarande misogyniteten det argumenteras emot.
    Att det hatas på ensamma män i allmänhet är din halmgubbe, ingenting annat.
    Anonym (hej) skrev 2023-08-20 21:31:10 följande:
     Du hävdar dock att kvinnor hellre lever i celibat om de inte hittar en man som är attraktiv. Det finns dock inget som tyder på att det stämmer. Det är bara tomt prat.
    Anonym (hej) skrev 2023-08-20 21:31:10 följande:
    Nej, jag tror inte att utseende är det enda viktiga. De flesta vill dock inte ha en extremt fet partner, men de som själv är feta kan tänka sig det. Du hävdar dock att kvinnor hellre lever i celibat om de inte hittar en man som är attraktiv. Det finns dock inget som tyder på att det stämmer. Det är bara tomt prat.

Det sorgliga i sammanhanget är att komma med argument som inte överenstämmer med verkligheten.

Jo, det stämmer. Kvinnor lever hellre i celibat än tar någon de inte är attraherade av. Du kan inte bortse från det, hur mycket du än vill.

Kasta inte sten i glashus.
    Anonym (hej) skrev 2023-08-21 00:17:56 följande:
    Hur stor andel av alla kvinnor är det som lever i celibat av den orsaken nu i Sverige tror du?
    Varför frågar du detta? 
    Anonym (....) skrev 2023-08-24 16:02:23 följande:
    Jag har inte sagt att jag skulle ha mer rätt än andra ensamma män. 

Vem har sagt att du inte får beklaga dig att det är tråkigt att vara singel
    Hel del personer påstår det för det ska handla om att man måste förtjäna sex. 
    Har tanken slagit dig att dina funktionshinder även leder till att du inte klarar att förstå vad som skrivs till dig?
    Anonym (Maria) skrev 2023-10-05 10:59:57 följande:
    ALLTID ska jag lägga till, för vissa blir det faktiskt bättre, men långt ifrån alla. Man kan inte bara ta för givet att det skulle ha blivit bättre bara för att en person sökt hjälp, är min poäng.
    Nej, så är det ju. ( Och bara för att alla inte skriver ut det i ord, är det ingen som tror att ALLA blir bättre heller.)
    Tycker du att man ska sluta ge rådet att söka hjälp, eftersom alla inte blir hjälpta?
    Anonym (Maria) skrev 2023-10-05 11:13:50 följande:
    Nej, det var inte alls min poäng. Jag svarade en person som tycker det är märkligt att en sådan person skulle ha sökt hjälp, men det kan de visst ha gjort redan. Det kan man inte veta.
    Absolut, det har du rätt i. Jag ställde bara en följdfråga utifrån att du skrev att man inte ska ta för givet att någon blivit bättre bara för att man sökt hjälp.
    Men vi är nog relativt överens egentligen.
    Anonym (....) skrev 2024-01-02 19:58:38 följande:
    Och du har rätt att klaga också. 

Jag har rätt att få klaga på det som berör mig. 
    Om jag inte ska få göra det så måste sex och förhållande se annorlunda ut i samhället och inte något som berör samhället. 
    Tycker du att det hjälper?
Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?