Inlägg från: Anonym (Jakob) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Jakob)

Är incel något man förtjänar att vara?

Anonym (Ann) skrev 2023-07-13 18:02:05 följande:

En incel är för mig en man som av någon inte kan få kvinnor intresserade och utvecklar ett kvinnohat pga det. Föraktar man kvinnor pga det förtjänar man vara ensam kan jag tycka.

Däremot finns det många ensamma män som aldrig hittar någon men som inte alls skyller på kvinnor eller samhället utan är bra hyggliga män ändå. Dessa ensamma män ömmar jag verkligen för och kan verkligen lida med dem för jag kan förstå hur detta kan plåga dem. Det är ingen annan än de själva som kan göra något åt det och många försöker men jag kan ända visa min medkänsla.

Tack för ett vettigt inlägg. Speciellt ditt andra stycke värmde för där är jag. En man som aldrig varit i närheten av ett förhållande trots många försök under åren. Jag känner inget hat mot kvinnorna. Varför ska jag göra det? Däremot känner jag stor bitterhet mot ytligheten i världen. Tyvärr är utseendet starkt förknippat med människovärdet idag. Ju fulare man är desto lägre värde som människa.
  • Anonym (Jakob)
    Anonym (hej) skrev 2023-07-13 19:06:32 följande:
    Precis, så om man inte har lyckats skaffa allt detta så förtjänar man att vara en incel. Då får man skylla sig själv. Kan man säga så?
    Vad tycker du själv? Har du inga egna åsikter i frågan eftersom du frågar andra?
  • Anonym (Jakob)

Jag har social kompetens, sysselsättning och ett ordnat liv, men har utseendet emot mig, vilket har följt mig i hela mitt liv. Kvinnorna har ratat mig fullständigt. Har inte varit i närheten av en träff ens. Jag är 45 nu och gav upp alla förhoppningar om att hitta någon för 5 år sedan. Förtjänar jag att vara incel? Må så vara då.....

• Anonym (Jakob)
    Anonym (Palle) skrev 2023-07-17 22:26:41 följande:

När du säger utseendet emot dig är det då ansiktet, kroppen, utstrålning eller vad tänker du är din brist?

Kroppsligt är jag normalbyggd, men ansiktet är det inte mycket med. Av förståeliga skäl vill jag inte outa mig så mycket att jag lägger upp en bild här, men jag lovar att hade jag gjort det hade alla här sagt att de förstår att kvinnorna ratat mig under åren. Det tär naturligtvis på självförtroendet och och påverkar utstrålningen också.
  • Anonym (Jakob)
    Anonym (Balansspelaren) skrev 2023-07-17 22:52:43 följande:

Det allra viktigaste för dig Jakob är du inte går på myten som odlas härinne, nämligen att det alltid är den enskilda mannens fel att han ratas av kvinnor, att om han bara hade ändrat sig så hade han haft kvinnor.

Det var detta jag menade när jag tidigare skrev om att det finns strukturella orsaker samt att kvinnors agerande och egenskaper är en delförklaring till att det finns ensamma män.

Jag ser ut som jag gör. Jag får väl skylla på naturen.....

I mitt fall är det solkart varför jag är ensam. Hade jag lagt ut ett ansiktsfoto av mig här hade du hållit med..
  • Anonym (Jakob)
    Anonym (Maria) skrev 2023-07-18 01:40:58 följande:
    Det finns dock riktigt fula män som har kvinnliga partners, så hur kan du se det som så solklart?
    Jag var med i en kontaktsida där intresset för mig var lika med noll. Då testade jag med att byta ut min profilbild mot en bild som jag tog på måfå från nätet av en okänd man. Profiltexten ändrade jag inte. På två dagar hade 12 kvinnor skrivit brev till mig och ännu fler hade lagt till mig som favorit...
    Kan det bli mer solklart? Hursomhelst. Det blev droppen för mig.
  • Anonym (Jakob)
    nihka skrev 2023-07-18 10:34:58 följande:
    Det största bullshitinlägget hittills!

Naturligtvis är det den enskilda mannens "fel" att han ratas av kvinnor. Relationsmarknaden är nämligen en tävling utan vinst varje gång. Den som attraherar nån får nån och den som inte attraherar nån får inte nån.
    Du kan vara lugn. Några myter går jag inte på. Inte nu längre......
  • Anonym (Jakob)
    Anonym (Balansspelaren) skrev 2023-07-18 11:34:45 följande:

Jacob, Jacob, jag förstår hur du känner dig.

Men vi måste bort från utseende frågan. Du måste bort från dåligt självförtroende. Jag vill inte att du fokuserar på ditt utseende eller andra irrelevanta brister. Vad du behöver är metoder eller verktyg för hur man förför kvinnor! Jag vill att du lägger allt fokus på att behärska förförelseteknik fullt ut.

Om det hjälper dig kan du tänka på en jägare. Han lägger allt fokus på hur han skall fälla sitt byte. Hur han ser ut, om han har skägg eller inte, är fullständigt ovidkommande för slutresultatet. Vilken kvinna som helst kan falla handlöst förälskad i dina armar, oavsett ditt utseende och allt annat. Jag har sett och själv upplevt detta massor av gånger.

Innan månaden är till ända vill jag att du har två dejter. Det finns inga som helst hinder från att det kan vara unga, vackra och smala kvinnor.

Jag tror på dig, okey?

Tack för dina uppmuntrande ord. Jag har inte lyckats få till en träff på en dryg kvartsekel. Att lyckas få till två inom två veckor vore världens åttonde underverk. Vi får väl se. Jag vill inte riskera att hamna i en depression igen.
  • Anonym (Jakob)
    Anonym (Maria) skrev 2023-07-18 18:29:00 följande:
    Och så skulle det säkert också kunna vara för de riktigt fula män som faktiskt har fått en kvinna om de gjorde en profil på en dejtsidor och testade samma sak. De gjorde väl på något annat vis för att attrahera den de har.
    De får gärna dela med sig till mig...Men det är lugnt. Jag hyser inget agg eller hat mot kvinnor. Varför skulle jag? Man kan inte tvinga någon att gilla någon annan. Däremot utseendefixeringen och ytligheten som råder. Bara skitsnack att utseendet inte betyder något. Inte för alla kanske, men för den stora majoriteten gör den det.
  • Anonym (Jakob)
    nihka skrev 2023-07-18 18:51:43 följande:
    Relationsmarknaden är en tävling. Du tävlar mot alla andra som vill ha samma sak som du. Men man kan inte skicka in någon annan och tro att man ska vinna.

Du kan inte använda någon annans foto lika lite som du kan använda någon annans profiltext.

Och vad bevisar att du fick mer uppmärksamhet med någon annans bild? Jo, att det inte var din profiltext som avskräckte, och eftersom nätdejting i huvudsak går ut på att snabbt gallra efter utseende så letar du på fel plats.
    Så du är av den meningen att ytligheten och utseendefixeringen bara finns på sajterna på nätet? Jag var mer ute IRL än på nätet och jag märkte då ingen skillnad på ytligheten.
  • Anonym (Jakob)

Jag lämnar denna tråd nu. Det har varit mycket intressant att ta del av andras tankar och åsikter i detta ämne och ni ska ha ett stort hjärtligt tack för att ni har delat med er. Även ett hjärtligt tack till de som kommit med uppmuntrande ord. Men för egen del ändrar det inte det faktum att jag kommer att vara ensam och incel tills den dagen kistlocket skruvas på ovanför mig. Men alla har ju sin plats i statistiken, inte sant?
    Jag önskar er alla en fortsatt trevlig sommar.
    Med vänliga hälsningar.
    Jakob. 

• Anonym (Jakob)

Ja. Vi incels passar ju inte i några attraktivitetsramar eller andra ramar som människor, så vi förtjänar väl att vara ensamma....

• Anonym (Jakob)

Eftersom jag efter många år av fruktlöst sökande tog beslutet att inte längre försöka hitta någon att dela mitt liv med förtjänar jag väl att vara incel. Inte så märkvärdigt, va?

• Anonym (Jakob)
    Anonym (hej) skrev 2023-07-13 16:05:45 följande:
    Är incel något man förtjänar att vara?

Få saker tycks provocera människor lika mycket som incels. I varje incel-tråd tar folk chansen att spy galla över dem. Många menar att det inte alls kan vara omöjligt för incels att träffa någon, att de bara inbillar sig det och att de borde skärpa sig.

Om man fortfarande är en incel trots att incel-problematiken inte finns på riktigt. Borde man då skämmas? Förtjänar man att vara en incel för att man inte klarar av något som inte ens är svårt? Borde man känna ett stort självförakt med insikt om att omvärlden (förutom en själv) är helt normal?

Varför väcker incels så starka reaktioner och ilska?

Man kan tycka att det inte är omöjligt för oss incels att träffa någon, men ni skulle bara veta....
  • Anonym (Jakob)

Eftersom jag är så ful att kvinnor ratar mig på direkten förtjänar jag att vara incel för att jag inte vill gå omkring bland folk med en papperskasse på huvudet.

• Anonym (Jakob)

Förtjänar jag att vara incel? Ja. Jag måste väl ha gjort någonting fel i någon av mina tidigare liv....

Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?