Anonym (Balansspelaren) skrev 2023-07-17 09:57:41 följande:
Så intressant, ja, låt oss nu alla se vår egen delaktighet i incel-problematiken.
Jag tror många kvinnor är glada över begreppet incel. Då finns det ju ett namn på otillräckliga män.
Och det är per (kvinnlig) definition Incel-ens eget fel att han är singel.
Tänk så enkelt och bekvämt att bara kunna skylla på en grupp män. Det är alltid männen som måste förändra sig. Hade dom bara förbättrat sig så?
Kvinnor behöver då inte ta tag i sina egna brister.
Dessa brister kan t.ex. vara dåligt självförtroende, övervikt (verklig/upplevd) eller psykisk ohälsa.
Eller varför inte några av kvinnors expertgrenar: att sätta sig själv på piedestal, leta fel på män, skapa drama i relationer, oförmåga att ta kritik samt rädsla att bli sårad i nya relationer med män.
Det sig väl sig självt att sådana kvinnor inte vill eller vågar dejta män öht. Självklart bidrar detta i sin tur till att det finns många ?incels?.
Du som är man, inser du att många kvinnor och män försöker inbilla dig att tro att det bara är dig det är fel på?
Narrativet är att det är dig personligen det är fel på. Andra män är bättre.
Ingen balanserad diskussion om eventuella strukturella orsaker (exempelvis Mansöverskottet).
Ingen balans kring att både män och kvinnor har förbättringspotential i dejtingdjungeln.
Ingen vilja att förstå perspektivet ur motsatta könets synvinkel.
Ingen självinsikt eller fundering kring sanningen att man kan bara förändra sig själv, man kan inte förändra andra.
Ingen respekt för alla människors lika värde, utan istället klassificering av män som bättre (högutbildad, rik, stor penis etc) eller som sämre (incel, ärthjärnor) . Inlägg #306
Köper du detta?
Du krånglar till det här onödigt mycket. Lösningen är faktiskt väldigt enkel. Det är bara 2 saker som måste kompenseras för hos kvinnan och då får du med STOR sannolikhet en partner (och om du inte får någon trots mina tips så har du åtminstone inte haft ett tråkigt liv, tack och lov). 1) Kompensera detta att mannen känner mer attraktion än kvinnan, skaffa dig status (vi båda vet varför du är inne på FL, det har ingenting med din empati för männen att göra, du har för mycket fritid... Fixa detta) 2) Var generös, det är kvinnan som föder de gemensamma barnen, så var god i förväg. Bjud ut någon utvald på aktiviteter och se glad ut, och om du någonsin får chansen igen, så var mycket generös i sängen också. Ingen utnyttjar-mentalitet, tack.
Känslor gör så att man får "hjärndimma" och man tänker inte skarpt. Tänk vad underbart om vi började avla bort det personlighetsdraget. :) Vi vill ha en rättvis värld, eller hur? Var är din empati mot männen som har utbildat sig till civilingenjör i elektroteknik (83% är män i det yrket), som besitter den matematiska intelligensen eller har jobbat hårt för att få fram denna, är generösa med pengar mot någon utvald, och eftersom de hade disciplin nog att avsluta en tuff utbildning så har de disciplin nog att stanna i ett och samma förhållande och vara monogama. VARFÖR ska inte dessa män få väljas ifred utav kvinnor alla gånger, utan att du kommer och lägger dig i? Empati och förståelse känner man för dem som kämpat först, det är inget som ska plockas fram åt dem med manlig borderline/klängighet/utnyttjar-mentalitet. Det är en form av utvecklingsstörning som de har. De borde gå till psykolog och jobba på sig själva, det är allt. Enkelt ju...
Kvinnor har också brister. Inga kvinnor som inte gått på högskola borde få väljas av männen tycker jag! Nästan alla ungdomar i Sverige går klart gymnasiet redan, för att det är alldeles för svårt att få jobb annars (utbildningssidan.se), så arbetsmarknadskraven har höjts och det fortsätter uppåt. Om jag var politiker så skulle jag uppmuntrat alla att ta en bachelor examen också. Så jag vill alltid ha en rättvis värld, och det är inte bara männen som ska utbildas vidare såklart! Jag har ingen respekt för latmaskar av något kön, usch, usch. Och jag har dessutom sagt att det är en VÄLDIGT stor risk att som outbildad kvinna gå och ligga med en färdigutbildad civilingenjör, för att de vill inte vara seriösa med dem IQ-befriade (tummen upp för ingenjörerna här). Man kommer alltså bli "utnyttjad" som kvinna... Sedan mår man dåligt psykiskt och det kommer inte vilja gå över, hoppas att de inte begår självmord... Så nej, det är inte lätt för någon där ute!