• StudierKemi

Är incel något man förtjänar att vara?

Anonym (Bygga kärlek till sig själv är en bra början) skrev 2023-07-15 22:29:06 följande:
    Där har du en del av problemet, för den frågan "om du skulle vilja ha sex med dig själv?" är en väldigt viktig fråga att ställa sig. På så sätt blir du objektivt kritisk.

Du kanske tänker i ditt inre;
    nej inte med en kille i så fula kläder, nej aldrig med en sån otränad kropp, med en sån nördig frisyr, en så lättkränkt och otrevlig person, en sån slashas med bristande hygien, aldrig med nån som var så klistrad vid datorn och runkade så mycket till porr och har sån taskig smak på möbler och inredning, kanske tjänar så lite pengar....eller va fasiken du nu hade tyckt vara oattraktivt. Inom varje person finns ju en stor kritiker som har stora krav på andra!

Jag t ex har som regel att jag gör mitt bästa varje dag och försöker göra mig så attraktiv jag bara kan med mina förutsättningar, Även om jag inte själv är så nöjd och ser mina brister så har jag en inre domare eller självkritiker som inte tillåter mig att slafsa ner mig för mycket.
    Jag försöker hålla mig i trim, bilda mig och underhålla mina sinnen och intellektet. göra bra saker, ha fina vänner av båda könen, ha många hobbies osv som jag brinner för. Sånt gör en människa attraktiv och att den iallafall ser ut att ha gjort sitt yttersta och värnar om sin självbild.
    Jag har heller inte gjort dejtande och kärlek som mina primära mål i livet utan mina egna behov och drömmar i första hand. Kärlek och sex får vara en bonus.
    Jättebra svar! Vilken verkligt klok man!  
  • StudierKemi
    Anonym (hej) skrev 2023-07-16 01:02:40 följande:
    "Hur kan du tycka att det är konstigt att kvinnor ifrågasätts när du själv påstår kvinnor bara bryr sig om pengar, dyra bilar, klockor och status? Är det ett tecken på sunda värderingar enligt dig eller något som får kritiseras med rätta? Du framställer kvinnor på ett lika unket sätt som manliga sexköpare - inte ens jag tror att kvinnor är så grisiga som du påstår."

"Ditt inlägg blottar oavsett en stor jämställdhetsklyfta. Du tycker att män måste förtjäna sex genom prestationer, medan kvinnor inte måste göra det. Den inställningen kan man inte ha i ett jämställt samhälle som Sverige är och den frågan kommer inte att försvinna under lång tid framöver."

Man får ha vilka preferenser man vill. Det finns gott om män som är högutbildade och vill ha någon annan att dela livet med som lever enligt samma filosofi, och är högutbildad också. Då kan de köpa ett större hus tillsammans och ha det gott ställt. Barnen får det roligare, o.s.v.. Jag träffade en sådan man förut med ett sånt tänk, men han dumpade mig för att jag ville bara göra självutveckling och var inte redo för att flytta ihop och dela ekonomi. Den mannen skulle ha blivit utnyttjad av mig om vi hade fortsatt, han skulle ha fått betala för mig också under vissa situationer, för att jag var studerande o.s.v. Så jag hatar inte honom, jag vill försöka förstå honom, och poletten har trillat ner när jag vart 30+.

Man är inte grisig för att man gillar män som uppför sig på ett visst sätt. De män med pengar, dyra bilar, status o.s.v. de har dubbelt så mycket substans i hjärnan som de känslostyrda männen, och en stor hjärna är lika härligt som en stor penis, och man får visst ha sådana män som preferens, som utmanar tänket hos kvinnan, drar mer logiska slutsatser, jobbar hårt och har rätt fokus. Varför ska man vilja ha en incel som kallas för "ärthjärna" av alla? Som inte kan imponera, kan ingen information utantill, som är tråkig att gå på museum med, som inte har något att berätta, samtalen är inte givande o.s.v..

Jag hoppas att fler kvinnor väljer bort dem känslostyrda männen och dras till ingenjörerna, bussines man, civilekonomer, läkare m.m.. MEN man måste ha ett arbete själv först och status, för att bli vald som kvinna av de bästa männen. Man riskerar att kastas bort som skräp annars efter sex (högutbildade män stannar oftast bara om kvinnan generar bra med pengar och då vill de börja satsa på henne ekonomiskt och bjuder henne på aktiviteter, och det är ju ett tecken på att man borde stanna ihop). Mannen måste kompensera sig en del för att han slipper föda framtida barn, alltså får han bjuda kvinnan på aktiviteter ibland, och ibland betalar hon för sig själv. Allting sker enligt logikens hårda lagar, och många män håller måttet som tur är. Du kan alltså låta kvinnor vara, Ts. Det går bra att gå iväg.

Tänk även på Hanna Widell (programledaren/kändisen), 47 år, som har barn med 16 år yngre kärlek, Philip Lindh, 31 år, som är arkitekt från KTH. Hon skulle säkert inte ha fått någon så mycket yngre som stannat vid hennes sida om hon inte varit kändis. Det är alltså lika rättvist för alla. Byt bana, bli en logisk, sann man också. De känsliga männen är malplacerade i en logisk värld. Sex är något man har för att barn ska bli till i ett stabilt förhållande, och det borde inte bli mycket sex utöver detta. Förhållanden ska inte bygga på att man har samlag... Man ska fokusera på att få alla andra delar att funka först, ta allt i rätt ordning och uppföra sig logiskt och sansat.

• StudierKemi
    Anonym (Balansspelaren) skrev 2023-07-17 09:57:41 följande:

Så intressant, ja, låt oss nu alla se vår egen delaktighet i incel-problematiken.

Jag tror många kvinnor är glada över begreppet incel. Då finns det ju ett namn på otillräckliga män.

Och det är per (kvinnlig) definition Incel-ens eget fel att han är singel.

Tänk så enkelt och bekvämt att bara kunna skylla på en grupp män. Det är alltid männen som måste förändra sig. Hade dom bara förbättrat sig så?

Kvinnor behöver då inte ta tag i sina egna brister.

Dessa brister kan t.ex. vara dåligt självförtroende, övervikt (verklig/upplevd) eller psykisk ohälsa.

Eller varför inte några av kvinnors expertgrenar: att sätta sig själv på piedestal, leta fel på män, skapa drama i relationer,  oförmåga att ta kritik samt rädsla att bli sårad i nya relationer med män.

Det sig väl sig självt att sådana kvinnor inte vill eller vågar dejta män öht. Självklart bidrar detta i sin tur till att det finns många ?incels?.

Du som är man, inser du att många kvinnor och män försöker inbilla dig att tro att det bara är dig det är fel på?

Narrativet är att det är dig personligen det är fel på. Andra män är bättre.

Ingen balanserad diskussion om eventuella strukturella orsaker (exempelvis Mansöverskottet).

Ingen balans kring att både män och kvinnor har förbättringspotential i dejtingdjungeln.

Ingen vilja att förstå perspektivet ur motsatta könets synvinkel.

Ingen självinsikt eller fundering kring sanningen att man kan bara förändra sig själv, man kan inte förändra andra.

Ingen respekt för alla människors lika värde, utan istället klassificering av män som bättre (högutbildad, rik, stor penis etc) eller som sämre (incel, ärthjärnor) . Inlägg #306

Köper du detta?

Du krånglar till det här onödigt mycket. Lösningen är faktiskt väldigt enkel. Det är bara 2 saker som måste kompenseras för hos kvinnan och då får du med STOR sannolikhet en partner (och om du inte får någon trots mina tips så har du åtminstone inte haft ett tråkigt liv, tack och lov). 1) Kompensera detta att mannen känner mer attraktion än kvinnan, skaffa dig status (vi båda vet varför du är inne på FL, det har ingenting med din empati för männen att göra, du har för mycket fritid... Fixa detta) 2) Var generös, det är kvinnan som föder de gemensamma barnen, så var god i förväg. Bjud ut någon utvald på aktiviteter och se glad ut, och om du någonsin får chansen igen, så var mycket generös i sängen också. Ingen utnyttjar-mentalitet, tack. 

Känslor gör så att man får "hjärndimma" och man tänker inte skarpt. Tänk vad underbart om vi började avla bort det personlighetsdraget. :) Vi vill ha en rättvis värld, eller hur? Var är din empati mot männen som har utbildat sig till civilingenjör i elektroteknik (83% är män i det yrket), som besitter den matematiska intelligensen eller har jobbat hårt för att få fram denna, är generösa med pengar mot någon utvald, och eftersom de hade disciplin nog att avsluta en tuff utbildning så har de disciplin nog att stanna i ett och samma förhållande och vara monogama. VARFÖR ska inte dessa män få väljas ifred utav kvinnor alla gånger, utan att du kommer och lägger dig i? Empati och förståelse känner man för dem som kämpat först, det är inget som ska plockas fram åt dem med manlig borderline/klängighet/utnyttjar-mentalitet. Det är en form av utvecklingsstörning som de har. De borde gå till psykolog och jobba på sig själva, det är allt. Enkelt ju...

Kvinnor har också brister. Inga kvinnor som inte gått på högskola borde få väljas av männen tycker jag! Nästan alla ungdomar i Sverige går klart gymnasiet redan, för att det är alldeles för svårt att få jobb annars (utbildningssidan.se), så arbetsmarknadskraven har höjts och det fortsätter uppåt. Om jag var politiker så skulle jag uppmuntrat alla att ta en bachelor examen också. Så jag vill alltid ha en rättvis värld, och det är inte bara männen som ska utbildas vidare såklart! Jag har ingen respekt för latmaskar av något kön, usch, usch. Och jag har dessutom sagt att det är en VÄLDIGT stor risk att som outbildad kvinna gå och ligga med en färdigutbildad civilingenjör, för att de vill inte vara seriösa med dem IQ-befriade (tummen upp för ingenjörerna här). Man kommer alltså bli "utnyttjad" som kvinna... Sedan mår man dåligt psykiskt och det kommer inte vilja gå över, hoppas att de inte begår självmord... Så nej, det är inte lätt för någon där ute!

• StudierKemi
    Anonym (Jadu) skrev 2023-07-18 11:25:50 följande:
    Skitsnack, det räcker gott och väl. Det räcker för mig väldigt många andra. Jag känner definitivt ingen kvinna som går igång på status. Alla mina väninnor är tillsammans med helt vanliga män, med vanliga jobb som inte heller går igång på status. Vi lever helt vanliga svenssonliv. Sen vet jag inte vad du menar med självsäkerhet. I min vänskapskrets är kvinnorna mer självsäkra än männen. Få vanliga kvinnor vill ha en gapande Andrew Tate i en ful sportbil. 

Sen om du inbillar dig att tjejer får anorexi pga av män så är du helt ute och cyklar. Det är väldigt mycket mer komplext än så. Jag anser definitivt inte att män som inte tänder på feta kvinnor ska bli tillsammans med feta kvinnor för att vara snäll. Vill en fet kvinna ha en man som gillar smala kvinnor så får hon helt enkelt gå ner i vikt. 

Det är väldigt mycket för deras egen skull som de borde ha status. Om man tänker flera varv extra - vad ska man göra med tiden egentligen, under sin långa livstid? Det är faktiskt inte mycket begärt att någon skaffar någon Bachelor eller Masterexamen någon gång under sin långa livstid, och man kan få denna och bli klokare, mer respekterad, mer nöjd i allmänhet, om man är både 25 år eller 45 år. Det formar hjärnan på ett visst sätt så att man blir intressant, attraktiv, man fokuserar inte galet mycket på sex, man blir inte lätt knäpp, utan man har istället fått t.ex. ett bättre minne och skarpare tänk. Man har fått en sexig hjärna av att ta en Masterexamen. Många fler kommer kunna bli sexuellt attraherade nu. Därför kan man säga att man går igång på status, trots att man egentligen går igång på intellektet som finns bakom denna.

Säg, vad ska de annars göra med tiden, om inte själv-utvecklas?

Och jo, jag vet att man kan starta eget företag efter t.ex. 2 år på högskola, och man kan bli väldigt väldigt bra på det, men det är för få individer som lyckas med sånt, och de är SÄLLAN kreativa nog för att ens komma på vad det är som säljer och funkar och hur man håller verksamheten vid liv (många kan inte tänka utanför ramen/mallar från skolan), så det sparar oss alla mycket tid om man istället bara säger att "Skaffa dig en Masterexamen, bättre sent än aldrig". Man måste uppmuntra folk åt rätt håll... Vi skriver med individer här inne som inte har vaknat ännu!

• StudierKemi

Ts, min bror har aldrig haft en tjej och han blir 29 år i september. Inte ens pussat någon har han, INTE ens hållit en kvinna i handen! Han är en datanörd och den duktigaste man på matematik som jag nånsin haft tillfälle att träffa. Han ser även bra ut, han anstränger sig för att vara en äkta man. När han gått ut ur duschen så sprejas det så mycket kill-parfym så jag kvävs på våningen över...

Han är den snällaste och bästa man som jag vet om. Han är inte attraktionsstyrd utan logiskt styrd och rycker ut för att hjälpa mig eller vår mamma när vi bara behöver, även om det är akut mitt i natten och man måste åka bil o.s.v.. Han är FÖREBILDEN för alla andra män. Ts, skriv 10 frågor, eller hur många frågor du vill, så intervjuar jag denna fantastiska civilingenjör i datateknik om ämnet "incels" och lägger upp svaren härinne.

Du kommer kanske aldrig få ett tillfälle annars att höra en sann civilingenjör prata om det här med ensamhet. Kom igen, fråga vad du vill, åtminstone 3 frågor!

• StudierKemi
    Anonym (....) skrev 2023-07-24 19:05:32 följande:
    Du har "glömt hel del" när påstår att kvinnor inte begär inblandning från staten när du påstår det här. 

Kvinnor måste kånka runt på en unge i nio månader och förstöra sina kroppar för att blir föräldrar. Det behöver inte män

1. Kvinnor kan få hjälp av myndigheterna så de blir gravid genom en spermadonator 
    2. Gravida kvinnor kan få hjälp av myndigheterna.
    3. Kvinnans unge får hjälp av myndigheterna. 
    Etc. 

Du skriver att "män inte behöver det." 
    Kvinnor har lättare att få barn generellt sett jämfört med männen.
    Dessutom kvinnor som kan få barn har en möjlighet att välja att bli gravid. Det saknar männen. 

Det är verkligen synd om kvinnan som är det könet som föder, och att man inte kan välja fritt, diskutera sig fram, ifall mannen ska vara den som föder istället, som spricker permanent och inte hon? Hon är FAST i detta. Det finns inte många val för kvinnan... Och om man nu VILL att en annan kvinna föder barnet och har ont istället för en själv, så blir folk arga att surrogatmamman "utnyttjas" (så som i t.ex. Paris Hiltons fall, hon blev mamma genom att använda en surrogatmamma), men om den originala mamman inte VILL då?

Vi måste öppna ögonen ang. om vad synd det är om kvinnan och att innerst inne vill man slippa föda, men man vill få barnet.... Det är 15% som dör i barnsäng om inte sjukhus finns tillgängligt. Naturen har gjort kvinnan väldigt asexuell och att man inte vill mer sex efter t.ex. 2 barn, eller efter 5-7 män som doppat, sprutat och stuckit (skitstövlar). Sexet blir mer för mannens skull än för kvinnans skull, objektivt sett... (ju tidigare du förstår detta, desto bättre). Kvinnor gillar mer sina mysiga katter och roliga, sociala tjej-vänner, säger forskning.

Om husdjuren klarar av att vara lyckliga, lojala, tacksamma utan att få sex, så klarar du också det. Eller är det något allvarligt fel på dig?

• StudierKemi
    Anonym (Fol) skrev 2023-07-25 14:47:24 följande:
    Det där med surrogatmödraskap är verkligen sjukt. Maximalt utnyttjande av människor i nöd. Borde vara totalt förbjudet och med rejäla straff. 

Detta är en helt annan diskussion, detta om surrogatmammor, men du ser ju vilka starka känslor förlossningar generellt kan väcka....

Man måste kunna göra allt Solo, bli mästare på att tillfredsställa sig själv (med olika lekar t.ex.). T.o.m. hundar kan detta bättre än vissa män, alltså är huskyn i videon smartare:

https://www.youtube.com/shorts/yHsHi9pmXLw

• StudierKemi
    Anonym (hej) skrev 2023-07-25 18:49:36 följande:
    Absolut. Fastighetsskatten var jättebra och borde inte ha tagits bort som ett exempel. Bostadsmarknaden borde bli mer rättvis precis som relationer.

Det finns många som vill ha det som det var förr för ca 100 år sen, att mannen var försörjaren och kvinnan var hemmafrun med barn. Jag ser på vissa familjer att ett sånt system verkligen fungerar och förhållandena håller längre/föralltid, och jag har inget emot dem som frivilligt vill leva gammaldags. Jag själv är 30+ och kommer gå ut i arbetslivet för första gången NU, för att YH-utbildningen blev precis avklarad, LIA:n är avklarad också... Varför detta dröjsmål? Jo, jag var försörj i ett decennium som hemmafru (ovanligt här i Sverige, men sant).

Speciellt bland katolikerna i vilket land som helst, finner man detta att kvinnan tar hand om fru och barn och mannen försörjer dem alla. Om jag var född som man hade jag mer än gärna ägnat mig åt arbete, stimulerat hjärnan, och låtit kvinnan föda barn och tagit hand om dem istället (rättvis fördelning i min värld). Jag har inga problem med att jobba mycket (om den andra personen tar andra delar), och jag hade säkert lyckats som t.ex. katolsk man där ute i världen.

TS, om du vill leva i enlighet med hur det var förr, så finns det redan folkgrupper där ute som gärna vill dela ett sånt liv med dig. Tvinga inte in fria, pilska svenskar in i detta bara. Välj mer än gärna någon som av naturen är mer kysk, som genuint vill leva "traditionellt" som du. 

• StudierKemi

Kvinnor lever längre som singlar:

www.familjeliv.se/forum/thread/80397312-kvinnor-utan-man-och-barn-lyckligast-enligt-forskning

Jag var gift förut, men vi bråkade mycket och jag tvingade mig själv till att stanna och lösa allt ändå. Det var skittråkigt ju mer tiden gick, att vara gift. Han spanade in andra utomhus hela tiden. När många år väl hade gått och barnet blivit större så skiljde vi oss, och jag minns vilken LÄTTNAD och frihet det var. Kvinnor borde våga leva själva. Hoppas att de inte är rädda för ensamheten nu för tiden. Man borde skita i dejting totalt. Hoppas att ännu fler bryter upp sina förhållanden från män som spanar in andra, och så försöker inte kvinnorna igen med sånt. Det är mer givande att läsa böcker, träffa folk som man redan känner och gosa med husdjuren. Män är farliga dessutom, så skit i dem. Var försiktiga jämt, och minns att man lever längre ensam (ingen nöter på en)!

• StudierKemi
    Anonym (....) skrev 2023-07-25 20:48:49 följande:
    Så det är okej att lägga skulden på andra om man är missnöjd med utbudet? 

Män är bara ett "nödvändigt ont" för att kvinnan ska kunna få barn, det är inte så kul att vara gift egentligen. Man har ett mål och man håller ihop för barnen, man försöker vara vänner, men man är inte nödvändigtvis bästa vänner. Det är inte så KUL. Han spanade in andra kvinnor utomhus redan när jag var 20 år (jag träffade honom när jag var 17 år), alltså handlar det om att han inte visade respekt, inte att jag hade blivit gammal på ett ögonblick. Suck.

Du måste ha i åtanke att kvinnor och män känner inte samma, kvinnor är ett asexuellt kön, eftersom de känner attraktion till ca 7 (?) stycken män, och det finns miljontals män i Sverige. Alltså är kvinnan asexuell. Om du är avundsjuk på kvinnans sexualitet så kan du genomgå kastrering, så kommer du också gå runt utan känslor för det andra könet. 

• StudierKemi
    Anonym (hej) skrev 2023-07-29 01:38:51 följande:
    Nej, det är inte jag som menar det utan det var några som skrev det i början av tråden.

Jag antar att det är skillnad på att vara man och kvinna, för de kraven ställs bara på män trots att vi officiellt sätt ska leva i ett jämställt samhälle.

Ja, det är skillnad på att vara kvinna och man, "Genius". I skallen är dessa två kön likadana, både män och kvinnor kan t.ex. vara logiskt styrda och inte sänka sig till de mest känsligas nivå, lägga sig på rygg och skrika att "det är så synd om mig". Man har verkligen "förlorat" då, sett på den logiska hierarkin. Så jäkla pinsamt och failat. Jag är kvinna och skulle aldrig handlat så patetiskt. Jag ska inte tvingas ihop med såna individer, då vrålar jag rakt in i deras öra tills de frivilligt försvinner bums. Problem solved! 

Män och kvinnor ser inte likadana ut mellan benen, och det är härifrån som alla skillnader kommer, INTE från skallen. Det kan inte bli jämställt och jag är inte feminist, jag är liberal. Vi alla får vad vi förtjänar. Man ska ha långa stimulerande skolgångar oboreonde av hur gammal man är. Man ska satsa på dem som vill satsa på sig själva. Det är något allvarligt fel på individen som inte vill lära mycket nytt, detta är människans enda vapen då vi inte har stora klor eller tänder, och människor som inte lär en massa nytt med en LÄNGRE skolgång är lika illa som fåglar som inte kan flyga, eller fiskar som inte kan simma. Det är från hjärnan som just människans "Power" kommer ifrån, och hela det naturliga urvalet säger samma sak. Man ska även ha empati som människa. Jag skrev igår i en annan tråd:

Kvinnor och män ser alltså inte likadana ut mellan benen, och kvinnor är människofabriker. Man kan inte spontant börja äga en fabrik hur som helst, man måste vara kompetent för att få komma nära. Det är inte mindre synd om kvinnor, när jag ger männen en kram så känns det för mig som att "krama ett träd", jag känner ingenting. Ser du inte orättvisan i detta då? Då har du ingen empati, då ska du inte komma nära kvinnor. Önskar att jag kunde pusha iväg dig och säga att här hör du inte hemma om du inte har empati för att kvinnor inte känner någonting (du som känner sexlust lätt skulle aldrig velat droga bort denna).

Kvinnornas enda glädje är att kunna välja man i princip hur som helst, men det är mannen som KÄNNER mest (alla vet om att män känner mer attraktion). Kvinnor går sedan i efterhand sönder i en förlossning. Självklart ska de få känna glädje "på sitt sätt", du kan inte försöka ta bort detta från dem. Som sagt, bäst att du inte försöker reglera bort sådant som är kul för just det könet, för att då blir det synd om dina öron, enda tills du försvinner från varje kvinna för gott. 

• StudierKemi
    Anonym (Cloffe) skrev 2023-07-31 00:23:49 följande:

Någonstans måstevincels förstå att de "förslag" eller misogyn attityd de lägger fram är orealistiska och även är orsaken till att de blir bemötta föraktfullt. 

Jag kan inte tänka mig att någon startar en tråd, frågar varför incels möts av förakt, uppvisar kvinnoförakt själv, lägger fram radikala förslag till förändring av syftet att få till en attitydförändring av incel.

anledningen till att någon startar en tråd av det här slaget är naturligtvis för att rekrytera andra män, göda och få ett missnöje att växa.

Därför är det också viktigt för alla män att protestera. Det är inte ok, någonstans.

Tack för dina inlägg Cloffe! Du och några till i just den här lilla tråden är sanna hjältar, som kan skilja mellan rätt och fel....

• Meddelande borttaget
  • Meddelande borttaget
  • StudierKemi

Ett annat förslag är annars att bara fokusera på det viktigaste för en stund med ett tunnelseende, och inte låta sig distraheras av MASSA olika idéer som är svåra att knyta samman. Vi vill ju att inga kvinnor (inga människor) ska fara illa, det är det viktigaste. Vi vill inte ens ha den risken. Jag tror att psykologer måste lära sig under lång tid (det kommer ta flera decennier men det är VÄRT det) att ställa diagnosen "ond" på någon. Män kommer få denna oftare, men det är som det är. Kvinnor kan också få den diagnosen såklart.

Man kan finslipa den tekniken som hittar dem onda, så att man fångar upp dessa män (och kvinnor) i tid, inte när det redan är försent. Det kommer vara svårt i början, men sen lär man sig visst att finna enkelt de onda/autist+egoist som har uttryckt skumma saker. Sedan ska de för alltid övervakas för allas säkerhet, alltså 24/7, de måste omyndigförklaras så fort som möjligt. De ska även skickas till regelbundna psykolog-möten och de får inte välja om de vill eller inte. De ska aldrig heller gå utomhus själva, utan en "polis" som är ett mansjobb i det här fallet, är alltid bredvid då.

Jag ska kontakta genom telefon olika psykologer och lägga fram det förslaget! Det är ganska konstigt att detta inte är verklighet redan, tycker jag i alla fall. Det är obvious att det är det som är målet, att garantera säkerheten. 

Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?