• Anonym (L)

Är incel något man förtjänar att vara?

Anonym (hej) skrev 2023-07-13 19:17:48 följande:
    Nej, jag undrar vad du tycker. Antingen skyller man på sig själv för att man inte har dessa ytliga materiella saker som du nämnde eller så skyller man på omvärlden för att den ställer ytliga materiella krav på människor.
    Eller så skyller man inte alls.
  • Meddelande borttaget
  • Anonym (L)
    Anonym (Jadu) skrev 2023-07-13 20:46:52 följande:
    Har du druckit? 
    Det är ingen nyhet att denna person aldrig kunnat uttrycka sig klart och tydligt utan allt han skrivit har alltid varit totalt förvirrat. Förmodligen är hans tankegångar lika virriga. Du kan aldrig diskutera eller resonera med en sådan person och tro att denne ska köpa ett enda ord av vad du skriver. Det blir bara en enda lång fight ingen av er kommer att vinna.
  • Meddelande borttaget
  • Meddelande borttaget
  • Anonym (L)
    Anonym (SL) skrev 2023-07-13 22:12:59 följande:
    Och var har jag skrivit att det står i lagstiftningen?
    Tryck Visa endast, på mitt nick och lägg ner sedan.
  • Anonym (L)
    nihka skrev 2023-07-17 11:37:11 följande:
    Hur kan det någonsin vara kvinnornas fel när män gnäller över att de inte får knulla?
    Var påstod han att det skulle vara det?
  • Anonym (L)
    nihka skrev 2023-07-17 12:30:15 följande:
    Det började på rad ett: "Så intressant, ja, låt oss nu alla se vår egen delaktighet i incel-problematiken."

Det finns ingen "delaktighet" i att någon inte klarar av att fixa sex. Det är upp till var och en.
    Vår egen del står det visserligen mem det är väl en 
    man som skriver?
  • Anonym (L)
    Anonym (SL) skrev 2023-07-22 09:29:40 följande:
    Ensamma mammor fick skylla sig själv i århundranden, långt upp på 1900-talet. De spottades på (på riktigt), kallades horor, stängdes helt ut från arbetsmarknad och äktenskapsmarknaden, barnet togs ifrån dem. Familjen tog avstånd från dem eller försökte tvångsgifta dem för att slippa skammen.
    Barnet stämplades som oäkting och fick leva med stämpeln hela livet, och stängdes ofta ut från stora delar av samhället
    Mannen, dvs pappan fick inte utstå någon bespottning, behövde inte ta ansvar för sitt barn utan kunde leva livet vidare.
    Detta var en stor del av den tid som du lyfter fram som en golden age där hyfs regerade.

Bara det faktum att det fortfarande finns många ensamma mammor som får axla ansvaret för barnen trots att det i alla fall finns 2 föräldrar är ju skevt. Synen på mamman som huvudföräldern 

Och jag tycker faktiskt att det mer och mer börjar tas upp ensamhet (där unga män just nu är överrepresenterade), som ett samhällsproblem där det behövs strukturella insatser. 

www.gp.se/kultur/kultur/incels-inget-nytt-men-nu-%C3%A4r-det-m%C3%A4nnen-som-drabbas-1.55634003

www.gp.se/kultur/kultur/tinderm%C3%A4nnens-lidande-%C3%A4r-allas-ansvar-1.22356071

Men strukturella insatser i all ära, ansvaret att använda sig av insatser och förändra sitt liv kommer alltid vara individen.

Jag tycker det är så intressant.
    Tidigare i tråden berättade jag om när jag och min man träffades, att han var blyg, att han var oerfaren både relationellt och sexuellt och en bit över 30 samt utan klassiskt statusjobb.
    Du frågade då vad som gjorde att jag gav honom en chans som ingen gett honom förut. Du lade alltså tonvikten på mitt agerande, att det var det som avgjorde.
    Där har du nämligen fel. Det var hans agerande som avgjorde, hade han inte ringt mig och vågat ta en chans hade vi mest troligtvis inte varit ett par. 

Detta skrev jag som svar till dig. Och det är här det blir riktigt intressant på riktigt. För här dör nämligen konversationen. Du ställer inga fler frågor. Inget om hur han vågade, inget om vad i hans agerande som avgjorde. Inget som kan ge dig viktiga ledtrådar om vad som gjorde att en incel blev en lyckligt gift 2 barnspappa.
    Inga sådana frågor till den andra kvinnan som betättade liknande historia heller.
    Varför?
    Låter fint! Och bra att du lyfter fram att det var killen som tog initiativet. Men bara nyfiken, vad var det hos honom som gjorde att du sa ja eller blev intresserad?
  • Anonym (L)
    Anonym (....) skrev 2023-07-24 19:19:28 följande:
    De flesta personer är inte organdonator medan de flesta personer har sex. 
    De flesta borde vara organdonatorer. Varför är du inte det?
Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?