Inlägg från: Anonym (Röde Orm) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Röde Orm)

Är incel något man förtjänar att vara?

Anonym (hej) skrev 2023-07-13 16:05:45 följande:
    Är incel något man förtjänar att vara?

Få saker tycks provocera människor lika mycket som incels. I varje incel-tråd tar folk chansen att spy galla över dem. Många menar att det inte alls kan vara omöjligt för incels att träffa någon, att de bara inbillar sig det och att de borde skärpa sig.

Om man fortfarande är en incel trots att incel-problematiken inte finns på riktigt. Borde man då skämmas? Förtjänar man att vara en incel för att man inte klarar av något som inte ens är svårt? Borde man känna ett stort självförakt med insikt om att omvärlden (förutom en själv) är helt normal?

Varför väcker incels så starka reaktioner och ilska?

Förklara först exakt vad en "incel" är?
  • Anonym (Röde Orm)
    Anonym (hej) skrev 2023-07-14 17:50:01 följande:
    En person som aldrig har sex.
    Har du en källa på det?
  • Anonym (Röde Orm)

Ok, "Janne" som inte vill ha sex är en incel eftersom alla som inte har det är incels?

• Anonym (Röde Orm)
    Anonym (Femme) skrev 2023-07-15 11:01:46 följande:

Jag lämnar denna tråden eftersom oavsett vad som skrivs står incelsarna fast vid att just de förtjänar sex. Som att skriva med en vägg, ingenting går in. Jag slösar bara min tid och energi här.

Hej då, hoppar av att diskutera med incels för det ger mig inget utbyte.

I precis varje tråd om sexbrist skriver några att " Sex är ingen rättighet" trots att det aldrig är någon som uttrycker sig så.

Verkar vara någon fixering vid den där meningen om att sex inte är en rättighet.
  • Anonym (Röde Orm)
    Anonym (Sol) skrev 2023-07-15 15:49:06 följande:
    Det är nog samma person som i alla liknande trådar drar upp detta, och skriver på ett svårbegripligt sätt, samt spammar med massor av svar. Alla lika förvirrande. 
    Jo, någon som känner sig smart när den kan kommer in i tråden för att säga detta.

"Lyssna nu allihopa. Såhär är det. Sex är ingen rättighet att få".
  • Anonym (Röde Orm)

Incel måste vara ett av de ord som oftast används i fel sammanhang.
    Ett annat sådant ord är psykopat som används lite hur som helst utan att användaren förstår innebörden.

Incel är väl ändå män som vill ha sex, men inte kan få det och ger kvinnor skulden för deras tillkortakommande.

"Janne", helt vanlig och utan extrema åsikter blir ingen incel för att han inte får ligga.

• Anonym (Röde Orm)

Tröttsamt det här med incel
    man är ingen sådan bara för att man inte får knollA

Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?