• Anonym (Ann)

Är incel något man förtjänar att vara?

En incel är för mig en man som av någon inte kan få kvinnor intresserade och utvecklar ett kvinnohat pga det. Föraktar man kvinnor pga det förtjänar man vara ensam kan jag tycka.

Däremot finns det många ensamma män som aldrig hittar någon men som inte alls skyller på kvinnor eller samhället utan är bra hyggliga män ändå. Dessa ensamma män ömmar jag verkligen för och kan verkligen lida med dem för jag kan förstå hur detta kan plåga dem. Det är ingen annan än de själva som kan göra något åt det och många försöker men jag kan ända visa min medkänsla.

• Anonym (Ann)
    Anonym (hej) skrev 2023-07-13 18:13:44 följande:
    Om bara incels själva kan göra något åt sin situation borde de väl också ha sig själva att skylla och därmed förtjäna att vara incels?

Varför ska man visa medkänsla och ömma för en grupp som får skylla sig själva för att de inte har ansträngt sig tillräckligt mycket?

Jag får omformulera mig en smula. Det är bara de ensamma männen som kan göra något åt sin situation men det är inte alls säker att det leder till att de träffar någon. Det finns inte någon för alla och en del kommer alltid bli utan oavsett. Jag känner flera män som aldrig haft en relation och vet att i alla fall ett år är oskulder. Och det är bra hyggliga män men som av olika anledningar inte hittat någon. En av dem skulle jag mycket väl kunnat tänka mig att dejta om jag inte var gift.
    Många försöker göra vad de kan men det är som sagt ingen garanti för att lyckas. Varför skulle jag inte kunna ömma för dem? Jag förstår mer än väl hur ont det måste göra att alltid bli ratad och bortvald och aldrig få vara intim med någon. 

Däremot, de som skyller på kvinnor, samhälle, feminism, invandrare, regering eller väder ger jag inte mycket för. Inte heller för de som ältar. 

• Anonym (Ann)
    Anonym (L) skrev 2023-09-28 19:23:33 följande:
    Ert? Tar du mig för en incel? Tryck Visa Endast på mig så bör det framgå vad jag anser om incels.
    Skulle DU vara en incel?? Nu gjorde hon tyvärr självmål.
  • Anonym (Ann)
    molly50 skrev 2023-10-03 12:15:15 följande:
    Och detta borde väl då gälla även incels?
    Incels strävar inte efter tvåsamhet, de strävar efter sex. Det är skillnaden från männen som verkligen söker en relation.
  • Anonym (Ann)
    molly50 skrev 2023-10-03 12:22:17 följande:
    De kan ju även sträva efter att få ettförhållande.
    Men oavsett så verkar de inte intresserad av att själva försöka göra något åt sin situation utan verkar anse att staten och kvinnorna ska lösa problemen åt dem.
    Då blir det inte lätt att få till det,oavsett om man söker bara sex eller ett förhållande.
    Har inte sett någon incel i denna tråd eller någon annan tråd som strävar efter en relation, i alla fall inte primärt. Det är sex sex sex och som du säger ska andra fixa det åt dem. Sedan finns det de övriga ensamma män som aldrig träffat någon eller har svår att träffa någon men som verkligen i första hand vill ha en relation och söker
    tips, råd samt tar till sig den feedback de får. Dessa män har min fulla medkänsla och jag ger gärna all cred till deras försök att ändra på sig för att bli attraktiva partners.
    För TS och övriga incels känner jag bara förakt.
Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?