Kontakt med barn man tappat kontakten med.
Hej
jag undrar om någon varit i samma sit. Jättekort om en lång situation. Min sambo har en dotter sedan tidigare, som han inte har någon kontakt med. Han är från ett annat land ( där vi träffades och bodde tidigare), där dottern bor med sin mamma och ?pappa? ( mamman gifte om sig). När vi träffades hade de precis separerat, de skulle gift sig och hade en bebis. Mamman var otroligt bitter och hatisk mot honom och mig. Hon tog ut detta genom att hindra honom från sitt barn, det blev rättstvister hit och dit. Men även om han fick tider/dagar att ha barnet så nekade/hindrade hon honom. De flyttade några timmar bort från oss och varje gång vi kom för att hämta dottern hade de åkt iväg. I detta landet har pappsn Mindre rättigheter så ingen hjälper honom. Det går längre och längre tid, vi får barn och då blir det helt stopp i kontakten. Mamman tillåter inte någon kontakt. Hon har då gift om sig och bytt namn på barnet, hon börjar även säga att den mannen är hennes pappa. Vi får ett andra barn och flyttar till Sverige. Det är så mycket mer till denna historien men det går inte att ta allt här. Vi har verkligen kämpat för att få ha kontakt med dottern, men nu 15 år senare har vi ?ingen? kontakt. Hon är alltså en ung vuxen nu. Jag har hittat henne på instagram och hon accepterade min följnings förfråga, så jag har följt henne där. Men jag vågar inte ta kontakt. Hur gör jag? Vad börjar jag med? Jag vill inte pressa henne och få henne att känna att vi skyller ifrån oss. Men vill ändå att hon ska veta att vi har kämpat och att vi alltid tänk på henne. Någon som varit i en liknande sits? Hur tog ni kontakt? Vi vill så gärna ta kontakt, men det måste bli på rätt sätt så vi inte sabbar några chanser till att återuppta kontakten.
Några kloka råd? Tack