Ångest, var ju inte hemma
Loloo73 skrev 2023-07-13 07:56:48 följande:
Det var väldigt fint av honom, men jag märkte att hans humör förändrades när jag ringde upp han på facetime för att tacka honom så hjärtligt. Jag har alltid haft problematik med ångest, fick mycket problematik med det efter jag gick iväg från min ohälsosamma relation med mitt ec då jag blev fysiskt och psykiskt misshandlad. Ifrågasatte hela tiden hans humör och lilla minsta skiftning fick mig att få panik. sitter och analyserar mitt nuvarandes bettende hela tidnJättemysig med en romantisk pojkvän, härligt!
Nu funkade inte planen eftersom han inte hade fått kontakt med dig, men det är som sagt INTE ditt fel. Det är ingens fel, ibland blir det bara så. Den enda han kan anklaga är sig själv, eftersom han inte väntade tills han hade fått svar från dig.
Och han har ju rätt: rosorna stannar hos honom den här gången. Det betyder inget mer än att det just blir så.
Eftersom du verkar ha ångestproblem sedan innan, så behöver du jobba extra på att inte falla in i sådana tankar.
Eller grundar sig din oro den här gången i att du tror att han inte gillar att du är ute med vänner? Att han kom oanmäld för att kontrollera att du var hemma? Att rosor bara var ett svepskäl? - Finns det något sådant så kan du ha skäl att fundera över om även denna pojkvän inte är så bra för dig. Finns det inget sånt - sluta känna skuld.