• Anonym (S)

Ångest, var ju inte hemma

Det är inte ditt fel att du inte var hemma, du har inget att känna skuld för. Däremot känns det som att han försöker få dig att må dåligt, fast han säger att det är ok! Men han har rätt i en sak - han åkte på vinst och förlust, alltså får han ta det själv.

• Anonym (S)
    Bagar Bengtsson skrev 2023-07-13 04:15:23 följande:

På vilket sätt har han försökt få dig att känna skuld (som d två innan skriver).

Lyssna på vad han säger, det var på vinst och förlust han åkte och du har ingenting att skämmas eller känna skuld över.

Läs inte in något som inte finns. 

Läs igen:
    Loloo73 skrev 2023-07-13 00:38:10 följande:
    Ångest, var ju inte hemma

men då sa han ?nu stannar dessa rosor hos mig, du får ett par rosor en annan gång. Han såg så ledsen ut, 

Läs gärna inlägg 10 från ts också om hur han behandlar henne illa:
    Loloo73 skrev 2023-07-13 09:59:12 följande:
    Min lillebror tyckte att jag inte skulle vara lätt tillgänglig då jag alltid måste anpassa mig efter min kille och att han avbokat mig för att vara med vänner.  vet inte om presenten min kille tog med var för han kände skuld då han gjort saker som gjoet mig ledsen. men oavsett vad är jag tacksam han tog sig tiden, men har skuldkänslor då jag ve4 att han ringde men min lillebror sa ?nu umgås du med oss? han ringde ett flertal gånger från olika sociala medier.
    Verkar som en kontrollerande skitstövel som försöker få ts att må dåligt.
  • Anonym (S)
    Anonym (qwqw) skrev 2023-07-16 07:35:36 följande:
    Hm, det där låter faktiskt som ett kontrollbehov hos din kille. Din bror har helt rätt: umgås du med honom eller kompisar så fokusera på det. men samtidigt: att din bror skulle "tagit hand om" din mobil för att du inte skulle ringa killen? Det låter som om även din bror vill styra över ditt liv? 
    Är du en person som har svårt att stå upp för dig själv TS? 
    Jag tror inte brorsan försökte styra ts utan snarare skydda henne.
Svar på tråden Ångest, var ju inte hemma