Anonym (Jag) skrev 2023-07-12 00:26:29 följande:
Jag tycker deras förklaring är idiotisk. Om mannen inte finns i ditt liv längre så ser jag personligen inte att barnen behöver vara placerat. Det kan ta många år att bearbeta trauma, hur tänker de egentligen? Skaffa en advokat, överklaga beslutet! Och ska de vara utplacerade så INTE hos hans mamma där han har tillgång till barnen, eller anser soc att det är ok att han är där? Sjukt! Såvida han inte sitter i fängelse förstås.
Du måste ha blivit utsatt för väldigt mycket misshandel under väldigt lång tid om de anser att du har så mycket att bearbeta. Du måste få riktlinjer från deras sida också - exakt NÄR har en människa bearbetat klart sådana här saker? Vad krävs för att du ska få hem dina barn igen? Skaffa advokat!
Det är också att jag hade diagnosen borderline förut och jag var dum nog att berätta det eftersom jag var rädd för att han kunde använda det mot mig. Egentligen har jag inte diagnosen längre sen många år men säkert drag av det,. har även varit deprimerad tidigar:
Det var bara en gång mitt yngsta barns pappa var fysiskt våldsam mot mig och då kontaktade jag min syster som ringde polisen dumt nog .. men mitt äldsta barns pappa dömdes för grov kvinnofridskränkning för 15 år sen och den här socialsekreteraren var inblandad då också och helt på hans sida ..
Jag är helt förstörd nu och vill knappt leva men det verkar ganska kört att få ha kvar barnen hos mig .. och mitt ex mamma är iallafall bättre än någon helt främmande. Jag vet att hon är en bra person iallafall och barnen känner henne.