Inlägg från: Anonym (manorkar) |Visa alla inlägg
  • Anonym (manorkar)

Hur länge orkar man trotsig 13 åring

Anonym (Trött mamma) skrev 2023-07-10 12:12:48 följande:
    Hur länge orkar man trotsig 13 åring

Jag har en 13 åring tjej som blev hemmasittande sedan apri. hon har utretts för add och autism och fått båda diagnoserna 

hon är trotsig uppkäftig och tror hon är myndig och kan göra som hon vill.
    hon smiter ut är borta hela nätter.
    så fort man pratar med henne skriker hon 
    hon tror att hennes rum är en fritidsgård och skickar jag ut dem så följer hon med.

innerst inne vet hon att hon gör fel - hon ber ofta om ursäkt och säger saker som låter så bra. Hur hon ska förändras hur bra allt ska bli och hur hon ska ta tag i skolan.
    sen går det en dag så är allt glömt

hon har erkänt hon testat hasch och tjuvröker. dörsökt med allt känns det som.

idag spärrade jag hennes telefon hennes livlina till omvärlden men nu får jag samtidigt ångest för jag ser inte vart hon är.

hur länge orkar man

Man orkar bara, för att man måste.

Men, det låter som att hon inte alls mår bra om hon håller på med destruktiva aktiviteter och smiter ut hemifrån. Har du kontakt med habilitering, vården, socialtjänsten? detta måste du ju snarast få ordning på.

Hon är ingen trotsig 13-åringe, det är ju rop på hjälp, hon behöver stöd och vägledning.
  • Anonym (manorkar)
    Anonym (Trött mamma) skrev 2023-07-10 19:27:44 följande:

Idag bröt hon ihop, påverkade av E jag bröt ihop. 

vi har inte kommit in på BUP än vi väntar på medicinsk rådgivni g.
    hon mår inte bra- hon hatar sin pappa men saknar sin pappa. hon hamnar i fel umgänge- 

hon har alltid vart världens finaste tjej fram till 12 års ålder då vände det och inget nytt hände i våra liv. 

Jag kommer så klart ta hjälp Har tagit kontakt med socialtjänsten 

klart man orkar men när säger som egen kropp STOPP

Det är okej att bryta ihop och inte orka varje sekund, men sen får man ta nya tag.

Hon är fortfarande världens finaste tjej, hon ÄR inte jobbig, hon HAR det jobbigt. Försök tänka så när det är som tyngst.

Bra att ni är på gång att få hjälp och stöd, det är verkligen förfärligt att man ska behöva vänta så länge på det. 

Försök att ta hand om dig mellan varven så att du orkar. 
Svar på tråden Hur länge orkar man trotsig 13 åring