• Anonym (Aj)

Han vill att sonen bor hos oss på heltid

Anonym (,) skrev 2023-07-10 11:19:32 följande:
    Rätt viktigt info= gör tillägg till TS.
    Hur gör man det? Jag lyckades inte i min tråd, men det kanske inte går på mobilen?
  • Anonym (Aj)

Om de ändå måste skaffa nytt boende så alla får plats så kan de vill lika gärna skaffa en ny liten lägenhet till sonen istället. Eller en lägenhet som far och son kan dela. Kanske i närheten?

Men det ju ett lustigt sammanträffande att mannen plötsligt vill ha sin son boende hos sig nu när han ska flytta in hos sin nya. Det verkar så typiskt, män som inte haft sina barn men när en ny kvinna kommer in i bilden då passar det plötsligt väldigt bra.

Eller så vill sonen utnyttja situationen.

Eller både och.

Men det värsta är väl att de typ bara bestämt detta om TS liv och TS lägenhet och TS barn utan att TS blivit inkluderad i den diskussionen.

• Anonym (Aj)
    Mimosa86 skrev 2023-07-10 18:59:43 följande:
    Fast sonen är en vuxen man. Vilket sätter det hela i ett helt annat perspektiv. Han borde ju ha eget boende och leva ett självständigt liv
    Det visste jag när jag skrev inlägget. Läste du inte det om egen lägenhet för sonen?
  • Anonym (Aj)
    Studentpappa skrev 2023-07-10 19:12:14 följande:

Men för bövelen det handlar inte om ett barn utan en 20-åring, det är en vuxen människa som får skaffa sig ett eget boende. 

Pappan kanske vill ta igen förlorad tid.
  • Anonym (Aj)
    Ess skrev 2023-07-10 20:42:00 följande:
    Det är lite sent påtänkt nu i så fall. Nu får de umgås som vuxna, och inte fjanta runt och leka pappa/bebis.
    Ja, visst är det. Men jag försöker ändå förstå
  • Anonym (Aj)
    Studentpappa skrev 2023-07-10 21:23:07 följande:
    Då kan dom börja spela padel ihop.
    Det är en annan sak att ha sitt barn på heltid. Vilket mannen inte haft, om jag uppfat rätt.
  • Anonym (Aj)
    Anonym skrev 2023-07-10 22:19:41 följande:
    Då får de göra det någonananstans än i ts hem
    Jag hade inte som poäng att TS borde gå med på detta.
Svar på tråden Han vill att sonen bor hos oss på heltid