Inlägg från: Miss Skywalker |Visa alla inlägg
  • Miss Skywalker

Han vill att sonen bor hos oss på heltid

Varför skulle du flytta ihop med två vuxna män?! På dina barns och din bekostnad. Jag hade tappat lusten till hela förhållandet. Låter som att de bara tycker det är praktiskt med en piga..

• Miss Skywalker
    Anonym (wszdw) skrev 2023-07-10 10:35:34 följande:
    Dumheter. Det där är bara spekulationer. 

Jag vänder mig emot Miss skywalkers beskriving, för på henne låter det som att TS ska flytta in till två okända män. Så är det inte. Då hade jag förstått om det där om att vara någons piga. Men nu ska vill TS flytta in till sin käresta. 
    Jag syftade givetvis på att även sonen är en vuxen man.

Det är väldigt tydligt att pappan ser praktisk fördelar när han plötsligt ska ha sitt vuxna barn på heltid samtidigt som han har en ny kvinna. Det är inget nytt fenomen..
  • Miss Skywalker
    Anonym (Hon) skrev 2023-07-10 10:44:53 följande:

Som sagt, jag har helt enkelt inte råd till större och jag kommer inte tvinga min tonåring att dela rum med sina småsyskon för att en tjugoåring vill flytta till storstan. Det finns tex studentbostäder i närheten, om det är viktigt med närhet till sin pappa.

Jag hade aldrig rekommenderat det även om du hade råd. Särskilt som du inte klarar av sonens otrevliga ovanor. Jag hade nog omvärderat synen på blivande sambon om han försökt bestämma så viktiga saker över huvudet på mig..
Svar på tråden Han vill att sonen bor hos oss på heltid