• sextiotalist

Han vill att sonen bor hos oss på heltid

Vänligt och bestämt säger att ni förblir särbos ett tag till. 

• sextiotalist
    Anonym (Avvakta?) skrev 2023-07-10 09:46:42 följande:
    För att boendet nu är för litet för två vuxna och 4 barn?
    Tre vuxna och tre barn 
  • sextiotalist
    Anonym (wszdw) skrev 2023-07-10 10:26:45 följande:
    Nu har du fördomar. 

''Varför ska du flytta ihop?''

Tja, TS kanske älskar sin pojkvän och vill spendera mer tid med honom?

Varför tror du att det handlar om at vara någons piga? 
    Ts verkar inte vara nöjd med det som mannen presenterar.
    Så hon vill nog flytta ihop med sin särbo, men inte med hans vuxna son. Som dessutom har de (särbon och sonen) planerat att kicka ut ett av barnen barnets rum. Jo jag tror nog att de ser en bekväm lösning för, framförallt den  vuxna sonen och bekväma lösningen brukar även inkludera markservice.
  • sextiotalist
    Anonym (Hon) skrev 2023-07-10 10:44:53 följande:

Som sagt, jag har helt enkelt inte råd till större och jag kommer inte tvinga min tonåring att dela rum med sina småsyskon för att en tjugoåring vill flytta till storstan. Det finns tex studentbostäder i närheten, om det är viktigt med närhet till sin pappa.

Tråkigt att du får tummen ner 
    Din tonåring ska självklart inte tvingas att lämna sitt rum för att en 20-åring vill flytta till storstan

Vet du, jag tror det var lite så att pappa ska flytta till den större stan och sonen såg ett optimalt tillfälle att hänga på och så presenteras en perfekt lösning för dom två.
    Men glömde de tre barnen som redan bor där.
    De får nog backa från detta och inse att det inte är genomförbart 
  • sextiotalist
    Anonym (,) skrev 2023-07-10 11:24:40 följande:
    Troligtvis är det pga att det låter som ett barn i trådstarten inte en 20åring
    Men det var inte det inlägget jag avsåg utan det jag svarade på.
    Tycker fortfarande att det är oförskämt att göra som ts särbo gör.
    Planerar in att ha ett barn heltid som mest bott hos mamman innan och sedan presentera en färdig lösning som innebär att tre barn ska dela rum och hans barn ha eget, oavsett ålder på barnet. De flesta hade protesterat, i varje föräldrar som är mån om sina barn.
    Tro det eller ej, men ts barn är lika viktiga som särbons barn 
Svar på tråden Han vill att sonen bor hos oss på heltid