• Anonym (Hon)

Han vill att sonen bor hos oss på heltid

Vi ska snart flytta ihop och hela tiden har det varit sagt att han ska flytta till min stad med mig och mina tre barn (som bor vv). Han har en son som av olika anledningar bott på heltid hos mamman senaste åren. Sonen är snäll, men ärligt talat väldigt slappt uppfostrad. Han har massa otrevliga ovanor som jag verkligen inte klarar av i någon större dos.

Jag har sagt att självklart får han sova hos oss ibland, (bor som sagt i en annan stad) men nu har de tydligen pratat ihop sig om att han vill bo på heltid hos oss och då ska ha det som ska bli min äldstas rum (de andra två kommer dela). 

Hur löser man det här? Jag vill absolut inte ha honom på heltid när vi redan kommer bo så trångt.

• Svar på tråden Han vill att sonen bor hos oss på heltid
  • Anonym (Hon)

Sonen är 20 år och vill själv flytta, men det fanns aldrig med i beräkningarna att han skulle bo med oss på heltid. I min värld borde han snarare vilja flytta hemifrån, inte in med pappans nya och dennas barn. Om jag kunde få större boende hade jag fixat det, men jag har inte råd med större.

• Anonym (Hon)

Som sagt, jag har helt enkelt inte råd till större och jag kommer inte tvinga min tonåring att dela rum med sina småsyskon för att en tjugoåring vill flytta till storstan. Det finns tex studentbostäder i närheten, om det är viktigt med närhet till sin pappa.

• Anonym (Hon)

Han ska absolut vara med och betala hyran, men lägenheten kommer stå på mig och baseras på min inkomst. Han har haft sonen på heltid tidigare också, men senaste åren har han bott hos mamman.

Svar på tråden Han vill att sonen bor hos oss på heltid