Anonym (Mitt liv som Jezebel) skrev 2023-07-23 07:10:19 följande:
Nr 3: Väljer man paus i en relativt ny relation får man skylla sig själv när det händer andra saker faktiskt.
Nr 4: Distansrelationer är alltid svårt och tar ofta slut. Vi var 20 år bara, och jag kunde ha gjort slut direkt över telefon men jag väntade ett par veckor tills vi kunde tala öga mot öga. Det är det mognare sättet brukar folk säga.
Nr 5: Låt bli att låna pengar och vara en vindflöjel så kanske din partner inte lessnar på dig.
Nr 6: Här har jag dåligt samvete. Jag har varit trogen och ärlig (och såvitt jag vet han med) i massor av år innan det blev som det blev och jag har tagit upp att jag har behov som skulle kräva en annan partner, någon gång ibland. Jag fick inget svar på min fråga och inget hände.
Japp, men bara för att andra betedde sig knäppt så betyder ju inte det per automatik att ditt agerande blir ärligt.
Nr 3. En paus betyder en paus INTE fritt fram att knulla andra lite som man vill för då har man gjort slut inte tagit en paus, och det ärliga hade varit att du då sagt att "för mig betyder en paus att göra slut så nu tänker jag träffa andra".. men det gjorde du inte utan tog den enkla vägen.
Nr 4: Ja distansförhållanden kan vara svåra och ja det är ärligare att göra slut öga mot öga, men då springer man väl INTE ut och träffar andra under tiden eller hur? För att springa runt och knulla andra medan man fortfarande är ihop med någon som man tänkt göra slut med men bara "väntat med att säga det" är ju knappast ärligt utan snarare jävligt falskt. Då hade det varit betydligt ärligare att du sagt det på telefon. Samma sak där, du gjorde det som var bekvämast för dig.
Nr 5: Ja det finns mycket man kan göra som kan vara irriterande för en partner, men det är ju ingen ursäkt för otrohet. Du använder hans brister som ursäkt för dina egna.
Nr 6: Eftersom du verkar ha en lång vana av att göra lite som du känner för och rättfärdiga det för dig själv med diverse "förklaringar" så är det inte så förvånande att du agerade likadant mot nr 6.
Summa summarum, ja du är nog en ganska egoistisk person