Inlägg från: Drottningen1970 |Visa alla inlägg
  • Drottningen1970

Extremt svår mamma

Vad är ni för människor då som utsätter barn i familjen för psykot?

Man måste inte ha ett psyko i sitt liv bara för att man råkar dela genuppsättning.

• Drottningen1970
    Fisklever skrev 2023-07-08 16:13:16 följande:
    Svar: det gör vi inte. Iallafall inte i min familj, jag har en dotter och min mamma får inte passa henne själv, eller vara med henne själv, vi har noga koll på när hon är hos oss. 
    Med de andra barnen så hände det för några år sedan då vi inte riktigt hade samma kunskap om hennes störning. 
    Sen får man tänka vilka strider man vill välja, då det är pest eller kolera i vårt fall. Skulle jag och min syster bara bryta med min mamma så kommer hon göra våra liv till ett helvete. Det vill vi inte utsätta våra barn för heller då vi inte är säkra på vad hon kan göra.  
    Jag vill försäkra mig om att jag är på en alldeles trygg plats i mig själv för att kunna göra det. 
    Det vi försöker göra nu är att upprätthålla våra gränser för henne, går hon över dem och blir dramatisk så får vi förklara att om hon fortsätter med detta så kommer vi inte kunna umgås.
    Lite som misshandlade kvinnor som stannar i relationen av rädsla för vad som ska hända om de lämnar. Djupt osunt. Jag tänker att ni måste bryta och sedan polisanmäla om hon terroriserar er. Vad är det värsta som kan hända? Är hon kapabel till våld? Skulle hon anmäla er till soc?
Svar på tråden Extremt svår mamma