Extremt svår mamma
Som rubriken säger, så har jag en extremt svår mamma. Hennes beteende tar kål på mig.
Vill gärna veta ifall någon mer har en mamma som beter sig såhär och visar noll respekt när det inte passar henne.
Det hon har gjort och gör:
- Hon slog ibland mig och min syster när vi var barn, när jag tar upp detta för att få en förklaring, så svarar hon med: "Det är MÅNGA föräldrar som gjort så, må du tro! Till och med dagispersonal har gjort det ibland! Så skönt för dig att du är perfekt då som aldrig gör fel!"
- Har bett henne att inte nämna en viss familjemedlem som gjort mig illa, hon nämner henne nästan varenda gång. Det är inget misstag utan hon vill bara inte ta hänsyn till någon annan om det inte passar henne.
- Hon ringer mina svärföräldrar titt som tätt och pratar om sig och sina problem rots att de haft det ganska tufft under det senaste halvåret och behöver ta det lugnt, vilket hon vet
- Hon tränger sig på hela tiden, även om man visar att man inte vill, t.ex. när vi skulle lägga min dotter, så blev hon sur när vi inte kunde dricka kaffe (vi har en kaffemaskin som låter högt, så när pluttis sover så sätter vi inte igång den då hon vaknar.
- Hon pratar öronen av alla, pratar och byter ämne 2 gånger i minuten, pratar om sina problem, sina psykiska ohälsa, även om det är med ett barn, man är helt slut efter en dag med henne. Hon lyssnar extremt sällan på andra.
- Hon tycker sig ha rätt att hälsa på den ungdomsledare i kyrkan som utnyttjade mig sexuellt som 14-åring, hon tycker att hon har rätt att hälsa på vem hon vill, även om denne utnyttjat hennes barn.
- Hon kan bli arg på barn på ett extremt barnsligt sätt. Hon började att gråta när min systers barn som 1 -åring sa "STOPP!" och inte ville ha en kram.
- En gång när ett annat av syskonbarnen var 4 år, ville denne inte bjuda sin mormor på godis, varpå hon svarar: Nähä! Då får du aldrig godis av mig! Dina syskon får, men inte du!"
- Hon är extremt manipulativ och kan gå över lik gör att få uppmärksamhet från andra.
Säger jag ifrån eller sätter en gräns så exploderar hon och drar in andra i grälet.
Jag blir verkligen helt galen och känner nästan hat mot henne.
Finns det någon mer som har det såhär? Vad gör ni?