Inlägg från: Horisonten |Visa alla inlägg
  • Horisonten

BIM Augusti 2023

Syskonförsök skrev 2023-08-03 18:01:41 följande:

hyperemesis folket - de finns ny medicin på marknaden som kommit detta året som funkar för de flesta. Vet två vänner som haft det där de hjälpt. Nytt för just gravidillamående. Vet ej namnet men de där kan era barnmorskor sen. Jag själv gick på lergigan som inte ens hjälpte men denna nya var samma som för min vän och de nya hjälpte men ej lergigan. 

Åh tack snälla för att du delade med dig om detta 🥰
  • Horisonten
    Natalina1451 skrev 2023-08-03 19:14:50 följande:

Jag har också haft h alla graviditeter och överlevt tack vare ondasetron och regelbundet dropp. 

Den nya medicinen som ska hjälpa och som man marknadsför som gravidillamåendemedicin heter Xonvea om det är den du menar och det är också en antihistamin som lergigan, och har väl haft god effekt vid gravidillamående kanske inte lik mycket vid faktiskt hyperemesis, men om man är liite lindrigare drabbad finns det säkert hopp att finna där. Det är alltså inte att kombinera med lergigan som är en liknande substans utan det är istället för. 

Horisonten du skrev om symptom innan osv och jag hr börjat spy så tidigt sol 6 dagar före beräknad mens i tidigare graviditeter, före plus på stickan så det har alltid varit mitt första symptom. plötslig spya på jobbet liksom 🤪 lika kul varje gång när man inser att plusset ligger runt hörnet (för man glömmer ju hur jävla pissigt det blir sen när man ligger där på kvinnokliniken sönderstucken och 10 kg tunnare 😵?💫)

Tack för du sa om medicinen får la se hur det blir. Åh jag förstår. Då kanske de inte är konstigt att jag redan nu mår dåligt så?? Har illamående ifrån idag,lätt molande värk i magen och väldigt ont långt ner i ryggen men kan vara sambons säng också. Men upplever mer ont i dag än tidigare 1,5 veckan. Sen ömma bröst och trött. Sov 2 timmar förut och ändå så trött. Vill inte testa för tidigt och bli ledsen och besviken men som de kliar i fingrarna. Lovat egentligen hålla mig till tisdag ju. Hur mår du nu känner av något??
  • Horisonten
    Syskonförsök skrev 2023-08-03 20:04:10 följande:

Hur många dagar efter ägglossning är du? :)

Inte alls många. Vet ju inte exakt när jag hade eftersom jag fick positivt torsdag och fredag. Men skulle väl säga ÄL+5/6 tror jag. Men vet ju inte hur lång cykel jag har eller fas mellan äl och mens. 
  • Horisonten

Har man äl sekret när äl är?? För hade det 27 och 28 men inte 29 när appen säger att de var äl. Kan de vara då att äl var fredagen istället?? Eftersom jag fick positivt test torsdags men starkt även fredag vid lunch. Men bara 4 timmar senare betydligt svagare. Hur hade ni räknat? Känns mer troligt så jag inte kände något sekret eller värk på lördagen men hade värk från onsdag och borta lördag morgon. 

• Horisonten
    Syskonförsök skrev 2023-08-03 20:38:49 följande:

Äl fredag. 

Ja Jag tror äl var fredag och inte lördag. Så tror jag är äl+6 och bim-9. Vågar man testa på måndag?? Blir ju då äl+10 och bim-5
  • Horisonten
    Anonym (1986) skrev 2023-08-03 22:11:48 följande:
    Ja varför inte? 🙈 beror på hur många stickor man vill offra. Jag köpte ett tiopack stickor från babyplan som testar hcg 10 att testa med som ska räcka till äl +14 som är 8/8. har redan testat fem gånger 🙈 

senaste graviditet testade jag negativt fram till  bim -3
    Ja jag har 8 st olika graviditets test så tänker jag kollar så får vi se helt enkelt vad de visar. 🥰
  • Horisonten
    SF123 skrev 2023-08-04 09:59:44 följande:

Jag testade 1 dag tidigt för jag kunde inte hålla mig.  
    Är det vanligt att det kan vara spöksträck på dessa? 

Är inte ett super tydlig sträck men visst är det där.😱

Tycker de är tydligt streck stort grattis🥰
  • Horisonten

Idag mår jag ganska illa. Skulle dricka en juice som jag brukar dricka och gillar. Drack den häromdagen nu mår jag svin illa av den  Kan väl ändå inte inbilla mig?? Kan man inbilla sig så mycket symptom??

• Horisonten
    Syskonförsök skrev 2023-08-04 10:48:34 följande:

Jag har gjort det flera gånger under alla försök som varit 🤪 jag tror att även om du är gravid är det alldeles för tidigt med alla symtom eftersom de i så fall börjat innan ägget ens fäst eller hcg producersts. Däremot kan du reagera på progesteron, det gör jag med och det reagerar en på ungefär likadant för många, därav är pms mycket lika symtom för tidigt graviditet. Du kan ju reagera nu för att progesteronet ökat mer än normalt och det är ett gott tecken för en stark ägglossning och kan såklart leda till en graviditet då🥰 håller tummarna 

Brukar inte må illa innan mensen. Kan dock ha lite när mensrn väl kommit men inte såhär. Sen även haft väldigt mycket surauppstöttningar idag. Ömma brösten kan ju vara pga de. Men värk och illamående har jag svårt och tro beror på annat. Om inte mensen då får för sig och komma tidigare. Kan ju vara så också. Är ju känslig för hormon förändringar om man utgår ifrån detta med hyperemiss så är de ju tydligt. För har ju att man reagerar starkt på hormonet. Men jag har ju mått illa innan grav test på minst 1 av mina graviditeter innan men tror även med ena sonen men dottern minns jag starkast att jag mådde illa tidigt. Har inte så stark pms besvär. Tack🥰
  • Horisonten
    Virrevarr skrev 2023-08-04 17:10:20 följande:

haft en del symtom de senaste dagarna, med spända bröst och smärta nere i bäckenet och i ländryggen, att jag fick traska in på ett apotek här på semestern, fast jag försökt hålla mig tills jag kom hem igen till mina vanliga teststickor.

men nu så, 8e gången gillt.

känns fortfarande lite abstrakt med tanke på alla gånger det inte gått hela vägen till ett barn i famnen, men hoppas jag kan känna full glädje efter rutin-ul i alla fall 🥰

Stort Grattis 🥰
Svar på tråden BIM Augusti 2023