Natalina1451 skrev 2023-08-03 19:14:50 följande:
Jag har också haft h alla graviditeter och överlevt tack vare ondasetron och regelbundet dropp.
Den nya medicinen som ska hjälpa och som man marknadsför som gravidillamåendemedicin heter Xonvea om det är den du menar och det är också en antihistamin som lergigan, och har väl haft god effekt vid gravidillamående kanske inte lik mycket vid faktiskt hyperemesis, men om man är liite lindrigare drabbad finns det säkert hopp att finna där. Det är alltså inte att kombinera med lergigan som är en liknande substans utan det är istället för.
Horisonten du skrev om symptom innan osv och jag hr börjat spy så tidigt sol 6 dagar före beräknad mens i tidigare graviditeter, före plus på stickan så det har alltid varit mitt första symptom. plötslig spya på jobbet liksom 🤪 lika kul varje gång när man inser att plusset ligger runt hörnet (för man glömmer ju hur jävla pissigt det blir sen när man ligger där på kvinnokliniken sönderstucken och 10 kg tunnare 😵?💫)
Tack för du sa om medicinen får la se hur det blir. Åh jag förstår. Då kanske de inte är konstigt att jag redan nu mår dåligt så?? Har illamående ifrån idag,lätt molande värk i magen och väldigt ont långt ner i ryggen men kan vara sambons säng också. Men upplever mer ont i dag än tidigare 1,5 veckan. Sen ömma bröst och trött. Sov 2 timmar förut och ändå så trött. Vill inte testa för tidigt och bli ledsen och besviken men som de kliar i fingrarna. Lovat egentligen hålla mig till tisdag ju. Hur mår du nu känner av något??