BIM Augusti 2023
Nu börjar min ägglossning närma sig! Blir nog någon dag tidigare, började testa idag och det var rätt så starkt. Så antingen blir det positivt imorgon eller så missade jag peaken precis. Någon mer med äl i dagarna?
Nu börjar min ägglossning närma sig! Blir nog någon dag tidigare, började testa idag och det var rätt så starkt. Så antingen blir det positivt imorgon eller så missade jag peaken precis. Någon mer med äl i dagarna?
Ingen mens idag, tjoho! Är på ÄL+9 nu och vanligtvis har alltid mensen kommit ÄL+8. Känns jättebra att lutealfasen i alla fall förlängts en dag.
Peppar, peppar...
Jag brukar vanligtvis vara ganska sansad kring varje BIM och ha insikt i att jag inbillar mig många symtom. Ni vet, när man letar och känner efter i varje del av kroppen, man får ett hyperfokus och tror då att de vanliga premenstruella symtomen är graviditetstecken osv...
Men alltså denna gång! Jag känner mig nästan 99% säker på att jag är gravid. Jag känner mig SÅ konstig och det är SÅ mycket tokigt i kroppen som jag inte känt i någon annan cykel. Och symtomen är så extrema att det är inga "små förnimmelser" eller hittepå.
Det är denna ENORMA trötthet som plötsligt slog till för ett par-tre dagar sen och dessutom oerhört spända och onda bröst som bara blir värre för var dag. Idag fick jag plötsligt extrem avsmak för efterrätten på en restaurang och höll på att kräkas (aldrig någonsin hänt mig förut i livet och smaken var ju liksom god, jag fattar inte vad som hände?). Ikväll slog också bäckensmärta till 😔 Hade mycket problem med foglossning förra graviditeten och den har följt med mig alla dessa år men bara runt mens. Nu ikväll är den dock extremt mycket mer uttalad än tidigare och inskränker på mitt rörelsemönster.
ÄL+10. Vet inte hur tydligt man kan känna då, men något vajsing är det med kroppen helt klart. Munkpepparn kanske har gjort något kajko med hormonerna, men jag tror faktiskt det är att jag är gravid.
Ska bli spännande med test på måndag för att se om jag har rätt ☺️
Anonym - Välkommen hit, vad tråkigt med missfallet, hoppas ni plussar snart igen 🙏
notalone- grattis till plusset så kul !
jag Tog ett nytt ägglossningstest idag har mår så knasigt både igår och idag, äcklas inför mat och aa usch. från att ha varit väldigt negativt i början av veckan det översta testet till dagens som är det nedre.. vad är det som pågår? Ägglossning igen? inom en vecka, hade ju peak på ägglossningstest fredag den 28/7 och lördag morgon den 29/7? Teorier? På bilden är det int slika tydligt men de senare testet är väldigt mycket mörkare än det andra Irl..
tempr inte så kan ju inte bekräfta något heller 😵?💫 ångrsr så att jag inte tog med tempen hit ..
hur som helst var inne på apoteket häe ikväll och kunde inte låta bli o köp ett test, ett test som garanterat komme vara negativt men då kanske jag slipper Må såhär illa iaf, om det är inbillningssjuka 😆 väntar till morgonkiss imorgon bitti, bim - 6/7..
Fattar 🥰 blinkande ägglossningstest här dag två. Hade hoppats på fast idag men icke! Innebär mens på Grekland resan om det inte blir plus denna gång så håll gärna en extra timme för mig allihop att vi får fira ett plus denna gång! Senast vi reste i december trodde vi att jag skulle plussa på resan men istället kom mensen tre dagar sent på resan😓 vore så mysigt om vi fick fira denna gång istället!
Beställde dom här från Abblo, är det någon som har erfarenhet? Det står att de kan detektera från 5 det måste ju vara det lägsta som finns på marknaden? Har några från RFSU hemma också och 2 från clearblue med veckoindikator, hur ska man lägga upp testandet?
Hej.
hoppas det är okej att jag hoppar in här. Skrev inte upp mig på listan denna månad men nu är jag så förvirrad.
jag hade BIM 4/8. Använder en app och mensen kommer alltid exakt den dagen som förväntas. Ännu har inte mensen kommit men jag fick en pytteliten blod klump (röd, färskt) på BIM dagen och sen ingenting sedan dess.
Jag har testat med RFSU ?testa ofta? test och negativt..
vad kan detta vara, ett tidigt missfall? Har lite molvärk långt ner från och till men inget jätteont.
Om det var en nidblödning så skulle väl testet vara positivt?
hoppas någon vill dela sin kunskap eller erfarenhet🙏🏻