Inlägg från: cutepenguin |Visa alla inlägg
  • cutepenguin

BIM Augusti 2023

Syskonförsök skrev 2023-08-20 07:19:09 följande:

Godmorgon! 

Tyvärrr verkar inte min fantastikt vackra graf betyda något! Tempen började sin dipp idag och negativt test.
    inväntar mensen tisdag och försöker se det positiva med att nu får jag åtminstone dricka drinkar i Grekland. 

//

Näe, vad tråkigt att läsa 😔 Det såg verkligen lovande ut. 

Låter härligt med drinkar i Grekland i alla fall, och semester! ❤️

• cutepenguin
    Janbo skrev 2023-08-20 09:56:21 följande:

Såhär såg det ut idag med ultratidigt och veckoindikator. Kan ana något på RFSU testa ofta men syns inte på bild. Vecka 1-2 och om jag gissar rätt så är jag i 3+3..? Antar att det stämmer med veckoindikatorn då? Jag tror att befruktning skedde den 10/8 😊 Någon kanske kan förklara hur man räknar? 

Nu har jag inga fler ultratidigt utan bara RFSU testa ofta och några veckoindikator. Tror jag har någon Rapid liggandes någonstans också. Vill inte testa ofta men kommer göra det pga oro.

Vet några med bim i dagarna men är vi fler? Håller verkligen tummarna så för oss alla ❤️

Så glad för din skull!! Grattis igen ❤️ 

Ja, att du fått 1-2 stämmer. 1-2 betyder att det är 1-2 veckor efter befruktning (jag brukar tänka från ÄL), och eftersom du skriver att du tror det var runt 10/8 så stämmer det ju. 😁

• cutepenguin
    Janbo skrev 2023-08-20 11:14:15 följande:

Tack 💕 Försöker hålla hoppet uppe men det pendlar hela tiden.
    Då tror jag att jag fattar 😅 så befruktning sker vecka 2-3 men Clearblu räknar de faktiska dagarna från själva befruktningen?  

Känner du något särskilt i kroppen nu?

Jag förstår det! Håller tummarna att det går hela vägen den här gången 🥰 Precis, det stämmer! 😁👍🏼 Lite förvirrande kan jag tycka haha. 

Började få ömma bröst igår och har det fortfarande idag, och mer trött (kroppen känns sååå seg) senaste 2 dagarna. Gasig. Så frustrerande att allt även kan vara tecken på mens, men vi får se! Får jag mens kommer den förmodligen imorgon, men senast på tisdag. Funderar på att testa på onsdag som tidigast om inte mensen dykt upp 👍🏼 Då är jag på ÄL+12.

• cutepenguin
    Mololo skrev 2023-08-20 14:32:32 följande:

grattis alla som plussat. 

Jag är på Äl+ 9 eller 10 i morgon.. är så sugen på att ta ett test då men känns lite tidigt.. 😬

Samma här 😅 Har även BIM imorgon (möjligtvis tisdag) då jag har kort lutealfas.. Vet inte vad som skulle göra mig minst besviken: riskera att få negativt eller bara se om mensen dyker upp 😂 

• cutepenguin
    Nomen123 skrev 2023-08-20 18:52:52 följande:
    Jag inväntade mensen och den kom, men jag upplever att besvikelsen inte blev lika tung än när jag har testat mig 💛

Nej, får se hur jag gör. Imorgon ska jag upp extremt tidigt så blir test tidigast tisdag om inte mensen dykt upp. Men ska nog försöka hålla mig till onsdag ändå.. 😅 Så svårt! 

När jag blev gravid (slutade i MA) i april/maj hade jag och sambon haft sex en gång på hela månaden.. och det tog sig. Så nu när jag haft MA och en mens emellan vågar jag knappt hoppas på att det ska gå lika lätt igen även om vi haft sex betydligt mer 😅 

• cutepenguin

BIM idag/imorgon och sitter som på nålar. Är nervös (att bli besviken) varje gång jag går på toa att mensen har börjat 😂 Tur jobbdagen bjuder på en riktig mötesdag, så att jag kanske tänker på annat.

• cutepenguin
    Janbo skrev 2023-08-21 17:47:42 följande:

Fan, nu blev jag sådär orolig. Att jag gör såhär mot mig skäl..

Hade inget ultratidigt hemma så tog ett rapid imorse som visade SUPERSVAGT +. Nu har jag varit orolig hela dagen för att det är en kemisk grav. 

Det står dock på hemsidan att testet bör användas bim+1 men på Apoteket sa dem tidigast bim-4. 

Hade alltså ganska starkt på ultratidigt igår, och veckoindikatorn sa 1-2 medan rapid var otrolig svag idag. Kan typ inte se något på RFSU testa ofta hittils.

Någon med erfarenhet?

#mycket orolig kontrollmänniska med ångest

Tycker verkligen inte du ska oroa dig i onödan! ❤️ Lättare sagt än gjort, jag vet. Men att testa varje dag ger ingenting egentligen. Det innebär inte mer kontroll även om det känns så. Du har fått ett plus, du har även fått Gravid på ett digitalt! Testa med ett digitalt om en vecka igen i stället för att analysera streck, är mitt råd 🥰 

Så länge du inte har ont och/eller blöder så VAR GLAD och NJUT av att du ÄR gravid 🥰 

• cutepenguin
    Janbo skrev 2023-08-21 18:23:25 följande:
    Tack, det var verkligen precis det jag behövde höra ❤️
    Känner mig knäpp ibland för jag har ingen att prata med detta om (bortsett från sambon). Vill inte att nära ska veta förrän det är mer *safe*. Jag behöver alltid ha stenkoll på allt och i och med mitt yrke vill jag planera förlossning och ledighet väl. Lite stört men ja 🤪

Jag är likadan! Så jag förstår precis hur du känner 😅 Men faktum är ju att det inte går att kontrollera, mer än att test varje dag (speciellt dom som bara ger streck!) skapar onödig oro förmodligen helt i onödan. Majoriteten av alla graviditeter går ju bra! ❤️ 

• cutepenguin

ÄL+11 idag och mensen har inte dykt upp än. Brukar alltid få mens ÄL+9 eller ÄL+10 så det lutar åt att detta kanske tagit sig.. Vågar dock inte testa ännu 😂 Har inga testa-tidigt hemma heller.

• cutepenguin
    Janbo skrev 2023-08-22 17:16:09 följande:
    Ohh! Spännande! ska du inte testa? 😍

Har bara vanliga test hemma (inga testa tidigt) så kommer nog vänta tills tidigast fredag då jag är på ÄL+14 😅 Men fortfarande ingen mens så jag är på väldigt glatt humör eftersom det aldrig gått såhär långt (för mig är det långt då mensen alltid dyker upp senast ÄL+10) mellan ÄL och mens tidigare (förutom när jag faktiskt var gravid) 😂👍🏼 

• cutepenguin

För min del kom mensen inatt.. Så besviken. Men men, försök nr 1 efter MA så är mest otålig 😂 Nya tag! 

• cutepenguin
    Mololo skrev 2023-08-24 07:40:36 följande:

Hel negativt test idag på bim-1 och äl+12.. 😔 ☹️

Så trist ☹️ För mig dök ju mensen också upp.. 

• cutepenguin
    Janbo skrev 2023-08-24 18:07:29 följande:
    Det gjorde den! På eftermiddagsurin (ganska koncentrerat endå) 😅

Så glad för din skull!! 😁 

• cutepenguin
    Jennjenn91 skrev 2023-08-25 07:01:33 följande:
    cb ultratidigt med morgonurin. Äl+12/13
    väldigt smidigt med digitalt så slipper man gissa :)

Stort grattis! 😁 Föredrar också digitalt, tycker det är värdelöst att sitta och tolka streck (innan det faktiskt blir tydliga streck såklart).

• cutepenguin
    Mololo skrev 2023-08-25 15:59:49 följande:

Åh jag blir så frustrerad och besviken på min kropp..

Egentligen hade jag bim igår, men appen flyttade fram mig till idag istället. Har inte minsta tecken på att mensen är på gång.. samtidigt negativa test varje dag. Så när man nu vet att man inte är gravid. Varför kan då inte bara mensen komma? Ska man behöva vänta och få upp falska förhoppningar i onödan. Vill bara spola fram till nästa äl och få denna mens överstökad! 😓 

Vet hur det känns.. min mens blev också 1-2 dagar sen den här månaden. Trodde verkligen jag var gravid (för såklart får man upp sina förhoppningar)..

Nu är jag på dag 3 i en ny cykel och känns som en evighet till ÄL 🙃

• cutepenguin
    condii skrev 2023-08-29 16:41:07 följande:

Jag igen? varför är jag så ängslig?? 

NC beräknar BIM till igår eller idag. Har fortfarande inte fått mensen. Iom oregelbunden cykel så finns det ju en risk att den kommer imorgon, trots att jag brukar ha en regelbunden lutealfas. En del av mig har fortsatt förhoppningar, medan en mer rationell sida förstår att det inte kan ha blivit något denna gång iom att min temperaturkurva har vänt nedåt. 

Jag vågar inte testa för är rädd för att få negativt svart på vitt, samtidigt så känns det som att jag nu bara går runt och är orolig över ovissheten istället. Kan denna ängslan göra att mensen blir försenad? 

Hur hade ni gjort? 

Jag var med om samma sak förra veckan.. har aldrig haft längre lutealfas än 10 dagar. Mensen kom dag 12.. 🥲 Det var inte lättare att få mensen, men jag velade som du och tog aldrig något test innan. Så jag skulle säga: det är lika jobbigt båda två, att ett test visar negativt eller att man går på toa och mensen har kommit. ❤️ 

Men! Ditt kan ju faktiskt visa positivt, det vet du inte! Så ta ett test 😁 

Svar på tråden BIM Augusti 2023