Inlägg från: Syskonförsök |Visa alla inlägg
  • Syskonförsök

BIM Augusti 2023

Åh beklagar 💔❤️ jag själv var med om ett missfall runt Samma vecka. Vi plussade på försök 11, fick missfall och nu är vi på försök fyra efter missfallet, jag fick också höra som dig att de är lättare direkt efter. Åtminstone första tre försöken. Tyvärr stämde det inte för mig men hoppas de går fort för oss båda igen nu❤️ massor av kramar. de är tungt, de är en stor förlust och de kommer ta tid innan det känns lättare!

Malmötjej skrev 2023-07-30 19:03:46 följande:
    Jag har hängt i dessa bim-trådarna ett par månader och fick äntligen ett plus den 13:e juli.

Nu har det värsta hänt. Vi fick missfall igår kväll (6+4). Ingen aning om det var en missed abortion eller om det faktiskt hände igår. Massa blod och klumpar. Inte varit hos gyn än men det var så pass mycket blod att det inte finns några tvivel om att det var ett missfall. 
    Mina symptom försvann tidigt i vecka 6, men har förstått att de kan komma och gå. 
    Vi har sörjt hela dagen nu och ska försöka samla ihop oss för att orka med vardagen nästa vecka. 
    Jag har läst på olika ställen att det kan vara lättare att bli gravid direkt efter ett missfall. Har ni några erfarenheter? Jag behöver hopp. 
  • Syskonförsök

Kan skicka med ett par gamla grafer för att visa lite hur det kan se ut. jag får oftast tydliga sänkningar vid ägglossning och då sänks tempen kraftigt när ägget lossat. har en sex morgonen vid sänkning kan en säkert räkna med att hinna men dagen efter vid höjning är det oftast förbi de 24h ägget kan befruktas. MEN det går ju inte vet exakt när ägget släppt så det är en svår vetskap. Jag testar alltid för ägglossning på morgonen och nu senaste två ägglossningöarna har mitt ägg släppt samma dag jag fått glad gubbe. Då har troligtvis min peak varit kvällen innan. Det är lite lurigt och gjorde säkert att jag missade den viktigaste tiden för kanske båda grafer jag lägger in här eftersom vi hade sex först på kvällen. Det är en hel Vetenskap detta ;) 
    När mitt ägg släppt brukar tempen alltid vara mellan 35,9-36,10 så jag brukar förstå att det är ägglossning runt den tempen. när en tempat några månader lär en sig se mönster. 

Alvedon83 skrev 2023-07-31 07:41:08 följande:
    Tack, så när tempen stiger är det då för sent? Jag började på fertilt sekret igår på cd11, tempen ligger på ungefär samma nivå än så länge.
  • Syskonförsök

Nej den kommer när ägglossningen sätts ut, när Tempen varit hög tre dagar efter. 

Alvedon83 skrev 2023-07-31 09:12:02 följande:
    Tack för info, får se hur kurvan blir. Är det någon inställning i FF-appen som gör att man får den där röda mittlinjen? 
  • Syskonförsök
    Sanlin90 skrev 2023-08-01 06:20:57 följande:

Tempen ökade idag men jag vaknade en timme tidigare än vanligt, den ökade till 36,80 men om jag använder områknaren skulle det vara 36,92. vet inte om man ska räkna om eller inte. 

jag räknar alltid om ifall de blir fel tid :)
  • Syskonförsök

Sänkningen ;) haha svarar dig i alla trådar 

Sanlin90 skrev 2023-08-01 07:57:14 följande:

Förresten har man ägglossningen på sänkningen eller höjningen har aldrig fattat det?!

• Syskonförsök

Grattis!! :)

BeeHappy skrev 2023-08-01 08:57:49 följande:

Positivt graviditetstest nu på morgonen här!! :')

Den lilla blödningen i förrgår kanske var en nidblödning ändå.. Tidigare tidiga mf gör att jag inte vågar ta ut något i förskott ännu men jag håller tummar och tår för en liten påskbebis och att hen vill stanna kvar där inne // Hjärta

• Syskonförsök

så glad för dig! Nu håller vi tummarna stenhårt!

Sanlin90 skrev 2023-08-02 05:51:37 följande:
    Vaknade tidigare idag med men idag hade tempen tidigare ökat av sig självt till 36,95 så äl lär varit!
  • Syskonförsök

Nu måste väl något blivit lite fel? de här skulle jag inte tolka som ett positivt ägglossningstest 😅 men kanske betyder de är på väg?? Aldrig hänt att jag fått positivt när strecken inte är lika starka men har inte kört med de lila så mycket.. någon annan som Kört med dessa Och fattar? Bara dag 11 idag! Senast fick jag dock ägglossning dag 13 så kan ju stämma med 48h så sett.

• Syskonförsök

Aha! Tack! Då får jag fler tillfällen att försöka förföra maken på. Hatar när detta händer vardagar dock, så mycket svårare med orken när en är småbarnsföräldrar 😂❤️

Anonym (Nidje) skrev 2023-08-02 07:03:18 följande:
    Jag fick så den här cykeln! Testade med rfsu ägglossningstest 6 h senare och det var då positivt 😊 Tror att de lila ägglossningstesten kan visa positivt före själva peaken är!
  • Syskonförsök

De är garanterat inositolen!! Funkar sjukt bra här med. Äl känningar redan dag 10 och nu verkar jag för andra månaden få äl cd13! Brukar ha cs23-28 annars!!! Helt sinnes. Så skönt med fler försök❤️

Bodbod skrev 2023-08-02 07:26:25 följande:

Jahapp då e äl över för denna gång, tror den inträffade i måndags. Det är liksom 11 dagar innan beräknat? Brukar ha en lång cykel på typ 36 dagar. Undrar om det var att jag börjat med inositol?! Men verkar sjukt att det skulle verkat så snabbt, åt det bara i ca en vecka. 

Så, återstår att vänta då. Antar att nytt bim blir ca den 14 :)

Svar på tråden BIM Augusti 2023