Inlägg från: Horisonten |Visa alla inlägg
  • Horisonten

BIM Augusti 2023

När de gäller kaffe har jag gått över helt till koffeinfritt. Också stor kaffe drickbare. Älskar älskar kaffe!!  Men en kopp vanligt kaffe om dagen. Sen koffeinfritt. åter en del vitaminer och mannen började äta vitaminer för män och jag dricker ingen alkohol sen vi började och försöka heller. Och trappat ner och nästan helt Slutat med mina anti depressiva. Ökat sagts från de att vi bestämde med hjälp av läkaren. De jag gjort rent kost mässigt se om de gör någon skillnad. 

• Horisonten
    Anonym (T) skrev 2023-07-26 23:36:16 följande:
    Tog du något mer test?

Det är ju svårt att säga, speciellt om dina tidigare tester varit inom en "för nära" tid från att du kissat, men om min kropp gett mig ett sånt ÄL-test hade jag troligtvis fått ett svagare test dagen efter och då räknat det starkare testet som positivt fast det inte tekniskt sett är det. För jag är väldigt bra på att missa min exakta LH-topp och eftersom jag tempar vet jag att jag har ÄL även om testet alsrig blev positivt enligt konstens alla regler. Men det är bara hur min kropp fungerar, så inte säkert det går att applicera på din. Alla är ju olika.

Tempar du för att bekräfta ÄL?

Jag tog ett till test igår när jag hade hållit mig 2,5 timme. Tycker de är väldigt likvärdiga testerna. Tempar inte. Aldrig gjort det och dålig koll hur de funkar mm. Med mina 3 andra barn med min exman körde vi bara på att ha sex varannan dag hela cykeln till typ någon dag innan bim och då blev vi gravida på första eller andra försöket. 

men nu är jag äldre. Minsta barer är 5 år liksom och haft spiral och ny partner. Men vi har sagt minst sex varannan eller var 3 dag vilket han velat också. Dock har vi haft en gång varje dag typ sen mensen slutar. Hihi. Så borde inte kunna missa äl. Mensens sista dag var 20/7 och vi har myst till de 21/7 23/7 24/7 och 26/7 liksom. Men tycker jag har mer flyttningar och lite mer klibbiga eller lite mer trådiga om man skall säga men inte helt än. Så misstänker att äl är imorgon ev. Appen säger äl lördag. Se vad testet säger sen idag. Cykeldag 12 idag. 

Båda testen jag tog 

• Horisonten
    Janbo skrev 2023-07-27 08:33:59 följande:

Känner igen mig i testmissbrukare #kontrollmänniska 😂
    Men vad spännande! Blir ju bra sugen på att testa mig nu. Äl+11 och beräknad Bim på måndag 🤪

Så skönt att man inte är ensam test missbrukare 🤣 och kontrollfreak haha
    åh spännande och vara så nära. Har du test något eller tänkt testa snart?? Jag har lovat mig själv att inte testa för tidigt denna gången men lättare och räkna denna gången när jag haft en riktig mens. Mensen är ju beräknad till den 13/8 hade tänkt testa tidigast 8/8 för har CB test man kan testa tidigt men även andra test men vet inte när man kan ta dem. Hur hade ni tänkt? Klarar man och hålla sig? 🤣

Tur att vi har semester även nästa vecka och kan sysselsätta oss så man inte kan testa För tidigt utan någon kan stoppa en och sen kan man ju inte testa samma när man jobbar 🤣
  • Horisonten
    Janbo skrev 2023-07-27 09:22:07 följande:
    Har inte testat något än så länge (denna gången..), försöker hålla mig. Har några RFSU testa ofta, ett CB digitalt ultratidigt och ett CB digitalt. Funderar på att köpa RFSU testa tidigt och testa mig imorgon? eller vänta till söndag? hm? Drömmer
    Åh heja dig som kunnat hålla dig så. Jag har bara provat vanliga RFSU och de tycker jag är så sega!! Annars bara haft CB. Är CB digitqlt ultra som man kan testa 5 dagar innan som jag har mest. Sen har jag vanlig digitalt vecko och ett sådant plus CB. Men har även tenta gravtest som är stav men vet inte när man kan testa med dem. Någon som testat med sådan någon gång?? 
  • Horisonten

Vad säger ni om dagens äl-test?? Är det positivt? Jag tycker att det är starkare än kontrollstrecket om inte lika starkt. Men vill höra vad ni säger så det inte bara är önsketänkande från min sida. Hade som äggvita eller slemmig flyttning (Ursäkta infon) som inte ville släppa liksom när jag skulle kissa för och kunna ta testet. Så jag antar att de är bra. Även haft ont nu ju 2-3 dagar och stickningar i brösten. Men vad tror ni??
  • Horisonten
    Anonym (T) skrev 2023-07-27 17:32:46 följande:
    Tycker det ser positivt ut! Räkna med att det är det, men ta ett till imorn och se om det är svagare. 

Och lycka till!
    Jo men tänker så också. Att jag skall ta ett imorgon och jämföra. Försöka få till de idag men vi har haft väldigt mycket idag så får se. Och har bröllop i helgen som vi skall på. Men vi har ändå myst i måndags och igår. Så hoppas idag imorgon och söndag minst och gärna måndag och tisdag också. Då känns de inte som vi kan missa. Men får se många saker skall ju klaffa. Och om min kille har mycket runt sig och i huvudet så har han svårt och komma. Och just nu är de mycket. Försökte mysa förut men då kunde han inte så får la se. Hoppas på de bästa bara. 
  • Horisonten
    Lyckades ändå få till de nu Ikväll 🥰Hoppas vi kan få
    till de imorgon också någon gång. Men skall få hjälp med saker imorgon så folk här och sen kräftskiva men se vad vi kan lösa. 🥰 men just nu känns de bra att vi lyckats med 5 gånger varav 2 dagar i rad innan äl som jag räknar med imorgon. Så tänker borde funka med imorgon och lördag och söndag också
    om de går. Kanske måndag också eller vad tror ni? 
  • Horisonten

Vad tror och säger ni? Översatt testet på bilden är ifrån igår och undre nyss. 

• Horisonten
    Mitt äl test var svagare nu precis när jag tog de även om tiden inte hann färdigt. Men hade sådan klibbig flyttning som fastnade på insida låret så när skall jag räkna äl tror ni? 
Svar på tråden BIM Augusti 2023