BIM Augusti 2023
Vad tror ni, kan ägglossning ha skett igår (CD17) Eller borde temperaturen varit högre idag om det var så? 🙏
Vad tror ni, kan ägglossning ha skett igår (CD17) Eller borde temperaturen varit högre idag om det var så? 🙏
@condii, man behöver minst 2 eller om det är 3 dagar med tempohöjning för att bekräfta ÄL. Kännu som en ganska diskret höjning? Hur har det varit tidigare cykler?
Jo exakt, inväntar de kommande två dagarna också och hoppas på ytterligare höjning så jag kan få det bekräftat. Vågar inte vara helt säker på att det var igår trots att jag tror det.
Här är jämförelse mot de två senaste cyklerna. Oregelbundet 🙃
Dagens tempökning har typ gjort min dag 😂 Lite kul ändå att oberoende av var vi är i cykeln så finns det symptom eller ickesymptom som vi vrider in och ut på i oändlighet för att få någon form av kontroll och uppfattning av vad som händer. ÄL har tagit upp typ 90% av min tankeverksamhet den här veckan. Det är i alla fall så kul och fint tycker jag att få följa er andra här på familjeliv, och veta att vi alla går igenom typ samma känslomässiga berg och dalbana. 💗
Nu tror jag att ÄL är över för min del. Fick alltså en temperaturhöjning även idag, så tror fortsatt på ÄL i förrgår. Vad säger ni som är tempexperter?
För mig är det väl då dags att kliva in i vad som tycks vara ytterligare en jobbig fas för oss som överanalyserar, väntan på ett pluss! 🥰 Har bestämt mig för att inte testa alls innan BIM, som jag nu tror är den 23/8. Skulle det bli kemisk graviditet vill jag hellre leva i tron om att det var mensen som kom?
Det är när ägget blir befruktat men inte fastnar i livmodern, så får man en blödning ungefär samtidigt som ens vanliga mens skulle kommit.
Jag resonerar på samma sätt som du 😊
condii Vad menas med kemisk graviditet?
Jag ska inte heller testa innan BIM. Jag testade inte alls förra månaden utan väntade bara ut mensen, jag har bara testat på förväntad BIM om jag tycker att jag känner symptom och vill ha lite klarhet. då är det negativt, så kan jag släppa det, mensen kommer och sen sikta på nästa månad. verkar jobbigt att testa innan och få negativt men fortsätta hoppas att det bara var ett för tidigt test. men det är bara så som jag känner
Är så uppgiven nu! Tempen droppade idag igen. Förstår inte om jag haft ÄL redan eller om den är på väg. NC har flyttat fram den en dag. Förvirrad!
Inte insatt i just NC, men använder du ÄL-test också? Eller tempar du enbart? ☺️
Åh suck? att det ska vara så svårt!
Skickar cyklerna separat nedan! de är oregelbundna
Åh vad spännande! Håller tummarna för dig!
Detta fick mig att slänga ett extra öga på mina grafer och de ser verkligen ut som hej kom och hjälp mig. Har nyss haft ÄL så är helt känslig nu, håller på att börja böla av att det ser så hopplöst ut 🙃😅
Ni som tempar och har plussat, kan ni inte dela era grafer? 🤩
Jag går mest nu o väntar på mensen men den vill inte dyka upp 😮?💨 är på CD32 nu och jag bara väntar o väntar. Har graviditetskollens test hemma o de är så blanka att de inte ens finns ett spökstreck. Så när vill mensen dyka upp..
Jag har BIM på måndag eller tisdag. Var helt säker på att det inte tagit sig denna cykel då min temp inte varit särskilt hög. Igår och idag har den dock stigit och jag har nog inte haft så hög temp som idag en enda gång sedan jag börjad mäta. Kan det ha blivit något trots allt? Är så sugen på att testa men har lovat mig själv att göra det först om jag märker att mensen uteblir.
Har ev inbillat mig symtom i veckan, en diffus känsla i magen som inte är ren mensvärk men ändå åt det hållet, samtidigt ett litet tryck liksom, men kan ju lika gärna vara mensen som är på gång. Känner någon form av väldigt lätt illamående också av och till, vet dock inte hur gravidillamående känns, så igen, kan ju vara något helt annat. Kan man ens känna det såhär tidigt (ÄL+11 idag)?
Vi får se vad som händer, men ställer in mig på att det inte är något. Är lite stressad på tanken av morgondagens tempning, kommer såklart ändå bli besviken om den skulle dyka nu..
Jag igen? varför är jag så ängslig??
NC beräknar BIM till igår eller idag. Har fortfarande inte fått mensen. Iom oregelbunden cykel så finns det ju en risk att den kommer imorgon, trots att jag brukar ha en regelbunden lutealfas. En del av mig har fortsatt förhoppningar, medan en mer rationell sida förstår att det inte kan ha blivit något denna gång iom att min temperaturkurva har vänt nedåt.
Jag vågar inte testa för är rädd för att få negativt svart på vitt, samtidigt så känns det som att jag nu bara går runt och är orolig över ovissheten istället. Kan denna ängslan göra att mensen blir försenad?
Hur hade ni gjort?
Stort grattis! 🌸 Har du haft några symptom redan?