• Janbo

BIM Augusti 2023

Janbo skrev 2023-08-09 21:58:43 följande:
    Jag hade bim slutet på juli/början på aug som tyvärr resulterade i en kemisk graviditet. Blödningen var kraftig men varade *bara* 6 dagar. Det var min första graviditet och blev rätt så låg över tanken av att något kanske är fel på mig.

Jag har fortsatt med C-vitamin och multivitamin med folsyra (verkade förkorta cykeln) och nu la jag till inositol. Enligt äl-test peak idag! Cykeldag 11! (förra cykeln äl på dag 13). 😳 Har även äl-sekret. Just nu är jag bara väldigt glad över att min cykel inte verkar ha rubbats.. har inga mega-förhoppningar just nu men sexar på gör vi 😅

Vill också visa mina äl-test och visa på att *peaken* kan vara över snabbt. Så bara för att ni inte får ett positivt test innebär inte det att ni inte får äl 🤗
    Glömde skriva att understa testet är från igårkväll, testet i mitten från klockan 14 och översta 21.
  • Janbo
    condii skrev 2023-08-11 09:18:34 följande:

Dagens tempökning har typ gjort min dag 😂 Lite kul ändå att oberoende av var vi är i cykeln så finns det symptom eller ickesymptom som vi vrider in och ut på i oändlighet för att få någon form av kontroll och uppfattning av vad som händer. ÄL har tagit upp typ 90% av min tankeverksamhet den här veckan. Det är i alla fall så kul och fint tycker jag att få följa er andra här på familjeliv, och veta att vi alla går igenom typ samma  känslomässiga berg och dalbana. 💗 

Nu tror jag att ÄL är över för min del. Fick alltså en temperaturhöjning även idag, så tror fortsatt på ÄL i förrgår. Vad säger ni som är tempexperter? 

För mig är det väl då dags att kliva in i vad som tycks vara ytterligare en jobbig fas för oss som överanalyserar, väntan på ett pluss! 🥰 Har bestämt mig för att inte testa alls innan BIM, som jag nu tror är den 23/8. Skulle det bli kemisk graviditet vill jag hellre leva i tron om att det var mensen som kom?

Jag misstänker att min äl snart också är över, fick positivt äl-test i onsdags. BIM troligen den 25/8 och tänker lite som du.. plussade i slutet på juli och det resulterade i en kemisk graviditet. Resonerar som du och funderar på att inte testa tidigare ❤️ Frågan är dock om man kan hålla sig?

• Janbo
    cutepenguin skrev 2023-08-11 22:11:57 följande:

Har också BIM den 25/8, möjligtvis någon dag innan. Fick positivt ÄL-test igår kväll och tidigare idag, och nyss fick jag negativt (använder Clearblues digitala). Har även ÄL-känningar nu. Hoppas för oss alla ❤️ 

Wiiie! Tänk vilken lycka över ägglossning 😍 Skönt att kroppen verkar fungera trots allt. Håller tunmarna och spännande med BIM samtidigt. När tänker du testa?
  • Janbo
    cutepenguin skrev 2023-08-12 07:32:10 följande:

Haha ellerhur! 😍 Tycker nästan väntan från mens till ÄL känns mest seg. Tänker nog testa tidigast 22/8. Hur gör du? 😁

Håller med 😫 Förra gången testade jag (och plussade) på äl+12. Missfallet startade sedan äl+15 (bim) så jag vet inte? Rädsla för att vara med om samma igen så får se.. testar helst 25/8 på bim men kommer ju aldrig kunna hålla mig 😂

• Janbo
    Syskonförsök skrev 2023-08-12 08:50:06 följande:

Jag vill också hålla så länge jag kan MEN har samtidigt en resa bokad till Grekland och bim är samma dag vid reser😂 vill inte riktigt bli ledsen om mensen kommer då så vill samtidigt testa innan och hunnit skaka av mig det och fokusera på resan i så fall?! Så vet inte hur jag ska göra 😂

Då hade jag nog testat dagen innan ☺️ När har du bim?

Och så härligt med Grekland.. 😍
  • Janbo
    Syskonförsök skrev 2023-08-12 10:58:46 följande:

Bim 22/23 augusti och reser lunchtid 23e! 

jag vill alltid testa på helgen innan en dricker vin så kanske blir test redan fredag/lördag innan😅

Bra tänkt där 😎 Det kan ju dock vara för tidigt att testa då? Men då kanske det ?hjälper? besvikelsen om mensen dyker upp under semesterveckan. Och om det inte gör det, testa när du är hemma 🤩
  • Janbo
    Syskonförsök skrev 2023-08-12 12:09:55 följande:

Då är det ju äl+9/10 på fredagen och 10/11 lördag så kan ju synas. framför allt kan jag aldrig dricka vin innan negativt test 😂 men annars testa även dagen innan resan! Troligtvis alla dagar ;) skulle ALDRIG kunna hålla mig till test när jag kommer hem utan vill ju veta om jag kan dricka och äta allt när jag är borta!!! Hahah

Jag hade troligen gjort samma. Och laddat resväskan med test 😂
  • Janbo

Vad tror ni om detta?

Äl-sekret i måndags, tisdags och sedan vattniga flytningar i onsdags. Fick positivt äl-test i onsdags. Känsliga bröst sedan i onsdags. Äl-känningar i torsdags. Igår fick jag helt plötsligt mer äl-sekret.. kan man få sekret efter äl? Min cykel varierar mellan 24-28 dagar typ. Sexat varje dag men igår gick det bara inte, får se om vi kan få till det idag. 

• Janbo
    Alvedon83 skrev 2023-08-13 12:46:35 följande:
    Man kan få fertilt sekret i omgångar, kanske ägglossningen inte varit än? Tempar du?
    Tempar inte, tänkte börja nästa cykel om det inte blir något denna. Rädd att jag missar fönstret då, mannen är typ slutkörd 😂 Men man kan ha sekret efter äl? Eller?
  • Janbo
    cutepenguin skrev 2023-08-13 13:50:23 följande:

Tänk på att spermier kan leva i upp till 5 dagar, så att ni tar paus en dag ska inte spela in. 🥰 

Angående sekret vet jag inte.. Jag brukar ha ÄL-sekret innan och fram tills ÄL-dagen. Sen dagen efter är det mycket mer sparsamt.

Ja men med våra åldrar tänker jag automatiskt att det är trötta spermier som kanske dör efter en dag 😅 
    Jag brukar också ha samma, hade inte äl-sekret i tors/fre sedan kom det plötsligt igen igår. Tänk om ett ägg till har släppt? 😂
Svar på tråden BIM Augusti 2023