• condii

BIM Augusti 2023

Tog ett ÄL-test idag trots att det borde vara för tidigt (CD 8), och det ser ut såhär. Vad säger vi om det resultatet? 😅 Enligt instruktionen på förpackningen ska det ju tolkas som negativt, men många gånger när jag testat har jag inte ens sett en antydan av teststrecket. Förstår mig inte riktigt på dessa tester?

• condii
    BeeHappy skrev 2023-08-01 08:57:49 följande:

Positivt graviditetstest nu på morgonen här!! :')

Den lilla blödningen i förrgår kanske var en nidblödning ändå.. Tidigare tidiga mf gör att jag inte vågar ta ut något i förskott ännu men jag håller tummar och tår för en liten påskbebis och att hen vill stanna kvar där inne Hjärta

Stort grattis 🥰
  • condii

Grattis till alla pluss! Så mysigt att få se nya varje dag 🥰 

Själv är jag på CD 14 idag. Jag har testat med CB dubbelindikator sedan dag 9 och idag fick jag blinkande gubbe! Förra månaden fick jag aldrig fast gubbe iom att jag började testa för sent, men denna månad hoppas jag att jag lyckas hålla koll. Lägger till bild på strecken, visst börjar det närma sig nu? 

Pga förra månadens misslyckande bestämde jag mig också för att lyssna mer på min kropp denna gång och därför har jag blivit mer uppmärksam på t.ex. flytningarna. De var obefintliga efter mens till och med dag 12. Igår var de istället mer krämiga så ska bli intressant att se hur de förändras kommande dagar. Igår la jag även för första gången i mitt liv (skäms nästan för detta 😅) märke till min livmodertapp!!! Jag vet ju inte vad jag ska jämföra med, men upplever att den kändes hård och lutar till höger?? Hjälp, kanske dum fråga men kan det bli ett problem när jag försöker bli gravid? 

Nu har vi tänkt börja sexa varje dag tills ÄL är över. Önska oss lycka till 😄💪

• condii

Åh spännande! håller tummarna för er!

Men testar du med de stickorna på kvällen? Man måste alltså inte hålla sig till morgonurin bara? :) 

Syskonförsök skrev 2023-08-07 20:17:54 följande:
    Äntligen!! Nu kör vi!
  • condii

Stoooort grattis! 😍

Natalina1451 skrev 2023-08-08 12:31:13 följande:
    Känns heeeelt sjukt, kan inte förstå det ❤️ 

hänger kvar i tråden dock, vi brukar alltid få ett missfall innan ett barn tyvärr men hoppas på att det går vägen dire denna gången! Och för att jag gärna vill se en massa fler pluss här i tråden, tror det är en bra månad för alla!
  • condii

Så roligt med så många pluss! Stort grattis till er! ☀️😍

Anonym (Norrländskan) skrev 2023-08-08 13:25:17 följande:
    Blev för nyfiken efter det svaga streck igår så gick till apoteket o köpte två digitala test. Det första testet jag använde var det nåt fel på, blev bara tomt på rutan. Så typiskt. Så då fick jag använda det andra på en gång, o då visade det det här 🙈

väldigt svårt o ta in, men jätte kul! Blev på andra försöket 😁
  • condii

Nu undrar jag om det inte börjar hända grejer, blir dock osäker pga ägglossningstesten. 

Jag använder CB med dubbelindikator och fick blinkande gubbe i söndags och den håller i sig än idag. Jag missade ju ägglossningen förra cykeln och fick då aldrig fast gubbe. Därför fick jag för mig att börja med en ny avläsare denna gång men ser nu att ni är flera som skrivit att man inte brukar få fast gubbe första gången, var det så dumt av mig att byta avläsare inför denna runda? Jag har kompletterat med RFSU-stickor som jag testar med på kvällen och dessa är negativa än så länge. 

Igår kväll fick jag dock ?äggviteflytningar? och imorse droppade min temp något, kan det vara ägglossningen som är på gång? Hur strax tror vi det är dags i sådana fall? Vi har legat de senaste tre dagarna, men blir lite stressad över idag då vi inte kommer kunna ligga förrän sent ikväll. Tänk om ägglossningen sker just nu, finns det risk att vi missar då om vi väntar tills ikväll? 😮 

Test från idag och temp :) Jag har alltså oregelbunden cykel så man kan inte lita på prognos för ägglossningsdagen i NC helt. 

• condii
    Natalina1451 skrev 2023-08-09 13:35:43 följande:
    Så bra och utförligt svar, alla kvinnor i fertil ålder borde få denna informationen för Att kunna planera men också undvika graviditet. istället får man ett p-piller recept kastat i ansiktet vid 15 års ålder och så är man som en handfallen tonåring när man kommer på att man vill ha barn senare 😵?💫
    Haha men verkligen, kunde inte sagt det bättre själv! 
  • condii

Jag har BIM den 25/8 enl NC, men tror jag hade ägglossning idag så BIM borde vara 23-25/8 🥰

Syskonförsök skrev 2023-08-09 18:58:04 följande:

Nu är nog lista såååå sjukt långt bort men är det någon annan med bim runt 22 augusti?🥰 

Verkar som att vi synkar 😃 Jag har inte heller fått helt positivt utslag på ÄL-testerna, bara en stegring i förrgår, men sekret, temperatur och lite molvärk gör att jag tror att ÄL ägde rum idag. Vi får väl se! 

AliciaNN skrev 2023-08-09 20:04:42 följande:

BIM 25/8 här (tror jag, eftersom det varit lite oregelbundet på sistone), har tagit ÄL-stickor dagligen med väldigt svaga utslag nu ett par dagar, däremot googlade jag och lärde mig en hel del om ÄL-sekret och livmodertappen och tror det tajmades ganska bra med sexet så bara att hålla tummarna nu?

kände på tappen på måndag kväll och då var den väl typ som en nästipp, kände igen på tisdag kväll och stor skillnad, då var den som läppar och väldigt halkigt, märkte också att det halkigt vid toalettbesök imorse. kände på tappen i eftermiddags och då tror jag den var på väg tillbaka till nästipp alltså inte fullt lika mjuk som tisdag kväll. tänker mig att ÄL borde varit tisdag/idag? och stickorna missade peaken.. inte haft lika vattnigt sekret idag heller förutom imorse.

Kanske då att BIM blir någon dag tidigare än 25:e men får se.  om det inte lyckas den här månaden tror jag iallafall att jag kommer vara bättre på att gå på kroppens signaler nästa gång, plus använda stickorna för det är ändå lite kul och spännande ? haha

• condii

Vet inte vilken app du använder men enligt natural cycles ska den första blödningen som du kan få efter du slutar med hormonellt preventivmedel loggas som bortfallsblödning. Därav bör din första cykel med appen bli cykeln som startar med första mensen som du fick efter 25 dagar. Dvs dag ett på mensen (ej bortfallsblödningen) blir CD 1 och detta blir ju då din första ?riktiga? cykel i appen. Jag tror att Natural cycles åtminstone behöver några cykler på sig för att kunna prognostisera så rätt som möjligt, algoritmen vet ju inte än hur långa dina faser är och därför blir prognoserna lite hipp som happ i början.

Någon som vet bättre får gärna rätta mig om jag är ute och cyklar 😄 

Se också text från NC: 

Horisonten skrev 2023-08-10 10:31:06 följande:

Alltså om ni skulle räkna snitt på min cykel ungefär hur hade ni gjort då. Försöker få lite grepp. 7 veckor sen jag tog ut spiralen. Fick då en blödning dagen efter som varade i 4 dagar. Sen fick jag mens efter 25 dagar. Denna gången utgår appen från 28 dagar cykel. Vilket jag tror kan stämma att mensen lär komma runt fredag- måndag. Men nästa månad räknar appen på äl dag 37 och cykel på 50 dagar!! Känns som väldigt hopp. Fick ändå mensen någorlunda som tänkt första riktiga som jag hade senast. Tänker fördelen med en mens till är att kroppen hinner mer komma i balans och få ur hormonerna från spiralen men även jag hinner ta sista tabletten nästa vecka av mina antidepressiva som jag minskat ner. Inte nog med att min sambo säljer sin bostad och flyttar som varor stress och vi letar nytt gemensamt och försöker bli gravida. Så har jag slutat med min medicin och koffein och alkohol och så. Samt jobb och mycket inför hösten. Så kroppen är upp och ner känns de som. Nja. Man ta semester igen. Hade behövt 4 veckor till. Haha 

Svar på tråden BIM Augusti 2023