Inlägg från: cutepenguin |Visa alla inlägg
  • cutepenguin

BIM Augusti 2023

Anonym (1993) skrev 2023-08-09 11:39:27 följande:

Hej på er! 

Jag är ny i denna tråden. Här kommer lite backstory.

Vi plussade i början på juni, något tidigare än vad vi hade planerat men tacksamma! I mitten på juli (14/7) började blödningar och kraftig värk. Åkte in till akuten och fick konstaterat MF i vecka 10+0. Misstänker att det egentligen var MA eftersom jag tror att blödningarna borde varit kraftigare om jag var i 10+0.
    Vi bestämde att börja försöka direkt och har legat i så att säga. Även testat regelbundet för att se så att hCGet är ute ?ur systemet?, har ännu inte fått negativt (väldigt svaga streck) sen dess.
    I söndags 6/8 testade jag CB digital med veckoindikator som visade Gravid 1-2 v. 

Har ännu inte hunnit få min första mens efter MF/MA men om den går tillbaka som ?vanligt? bör den komma 10/8.
    Hade väldigt gärna velat testa med CB digital igen för att se om antal veckor ökat från 6/8 men vågar knappt.
    Hur hade ni gjort?

Om du ännu inte testat negativt så kan även det mest svaga strecket visa 1-2 på CB digital. Jag har varit i samma situation som du nyligen och när jag tyckte att RFSU-stickan visade ett KNAPPT synbart streck fick jag fortfarande 1-2 på CB digital. Så, det kan fortfarande vara din tidigare graviditet som visar sig. Men det kan ju också vara en ny graviditet.. svårt att säga. Du får avvakta och se om du får mens helt enkelt. 🥰 

• cutepenguin
    Horisonten skrev 2023-08-10 10:31:06 följande:

Alltså om ni skulle räkna snitt på min cykel ungefär hur hade ni gjort då. Försöker få lite grepp. 7 veckor sen jag tog ut spiralen. Fick då en blödning dagen efter som varade i 4 dagar. Sen fick jag mens efter 25 dagar. Denna gången utgår appen från 28 dagar cykel. Vilket jag tror kan stämma att mensen lär komma runt fredag- måndag. Men nästa månad räknar appen på äl dag 37 och cykel på 50 dagar!! Känns som väldigt hopp. Fick ändå mensen någorlunda som tänkt första riktiga som jag hade senast. Tänker fördelen med en mens till är att kroppen hinner mer komma i balans och få ur hormonerna från spiralen men även jag hinner ta sista tabletten nästa vecka av mina antidepressiva som jag minskat ner. Inte nog med att min sambo säljer sin bostad och flyttar som varor stress och vi letar nytt gemensamt och försöker bli gravida. Så har jag slutat med min medicin och koffein och alkohol och så. Samt jobb och mycket inför hösten. Så kroppen är upp och ner känns de som. Nja. Man ta semester igen. Hade behövt 4 veckor till. Haha 

Du behöver inte tänka på hur appen anser att nästa cykel kommer vara alls. Appar är ju aldrig 100%, utan utgår från det mönster den hittat i dina tidigare cykler. Du behöver med andra ord lägga in hur du mår, hur ditt sekret är och när du har ÄL i ca 5 månader innan appen kommer stämma mer precist. Att du hade 25 dagar förra cykeln kommer ju inte göra att du helt plötsligt har en cykel på 50 dagar nästa månad. Det är helt enkelt för att appen inte har tillräckligt med data ännu för att räkna ut dina cykler.

• cutepenguin
    Lyksa skrev 2023-08-10 13:21:41 följande:

Jag är på äl+9 eller 10 idag! Jag har haft blodtrycksfall, hög puls vid minsta ansträngning och lätt molande värk. 

När jag va gravid med min yngsta så skrev jag ner lite symtom (plussade på äl+10) 

Har gått igenom min flo app senaste månaderna och har inte skrivit något om blodtrycksfall eller hög puls. 

Så nu har man traskat in på att hoppas. Mycket korkat då jag troligen får mens om några dagar.

Ni som varit gravida tidigare eller hunnit plussa denna månaden vad har ni haft för symtom dagarna innan plusset?

Jag kände i princip inga symptom alls innan jag plussade (slutade i MA vecka 9-10). Det enda jag hade, som jag inte ens vet om det berodde på graviditet, var att jag fick som hugg långt ner till höger på ryggen, ner mot rumpan. Men vet som sagt inte om det var just pga graviditet. Var möjligtvis mer kissnödig.. men går på toa ganska ofta normalt sätt ändå 😅 Först senare fick jag andra symptom som lätt andfåddhet, ömma bröst, lätt illamående och trötthet.

Hoppas för din skull!!

• cutepenguin

Fick negativt ÄL-test imorse, men fick positivt ÄL-test nu! Jag och sambon myste till det förut så hoppas hoppas. Får bli en sväng imorgon också 😂👍🏼 

• cutepenguin
    amiilee skrev 2023-08-10 21:04:02 följande:

Tack för svar! Hmm, tycker jag äter rätt hälsosamt, tar kosttillskott, normal viktig och försökt stressa ner och slutat med alkohol och kaffe.. kanske eftersläp efter hormonspiral? Kanske får kolla upp mina sköldkörtelvärden så att det inte är något knas.. 

Personligen tycker jag inte du ska oroa dig. 11-16 dagar anses relativt normalt att ha mellan ÄL och mens. Om du har under 8-9 kan det däremot vara bra att kolla upp det.

Jag själv har kort lutealfas då jag har 9-10 dagar. Men blev gravid på försök nr 1 (slutade i MA vecka 9) trots kort lutealfas. 🥰 

• cutepenguin
    Janbo skrev 2023-08-11 22:02:29 följande:

Jag misstänker att min äl snart också är över, fick positivt äl-test i onsdags. BIM troligen den 25/8 och tänker lite som du.. plussade i slutet på juli och det resulterade i en kemisk graviditet. Resonerar som du och funderar på att inte testa tidigare ❤️ Frågan är dock om man kan hålla sig?

Har också BIM den 25/8, möjligtvis någon dag innan. Fick positivt ÄL-test igår kväll och tidigare idag, och nyss fick jag negativt (använder Clearblues digitala). Har även ÄL-känningar nu. Hoppas för oss alla ❤️ 

• cutepenguin
    Janbo skrev 2023-08-11 22:18:48 följande:
    Wiiie! Tänk vilken lycka över ägglossning 😍 Skönt att kroppen verkar fungera trots allt. Håller tunmarna och spännande med BIM samtidigt. När tänker du testa?

Haha ellerhur! 😍 Tycker nästan väntan från mens till ÄL känns mest seg. Tänker nog testa tidigast 22/8. Hur gör du? 😁

• cutepenguin
    Syskonförsök skrev 2023-08-12 08:50:06 följande:

Jag vill också hålla så länge jag kan MEN har samtidigt en resa bokad till Grekland och bim är samma dag vid reser😂 vill inte riktigt bli ledsen om mensen kommer då så vill samtidigt testa innan och hunnit skaka av mig det och fokusera på resan i så fall?! Så vet inte hur jag ska göra 😂

Men vad härligt att åka utomlands 😍 Jag hade BIM typ samma dag vi åkte till Spanien i maj. Vågade verkligen inte testa innan, så jag testade när halva veckan gått 😂 Vet inte om jag hade klarat det igen..

• cutepenguin
    Syskonförsök skrev 2023-08-12 12:23:36 följande:

Men va, menar du att du plussade efter sen mens på resan då??? Jag skulle aldrig kunna dröja de, kommer vilja endera dricka med gott samvete eller avstå alkohol 😂

Haha japp! 😂 Grejen var att vi haft sex en gång på hela den månaden, och jag trodde verkligen inte jag skulle bli gravid även om jag hoppades. Så när mensen inte dök upp började jag säga till min sambo att jag kanske är det ändå medan han absolut inte trodde det. Så när mensen var 4-5 dagar sen tänkte jag att jag testar 😂 Tog med mig graviditetstest i hemlighet när vi packade, så när jag gick in i sovrummet och det stod Gravid 1-2 fick han en chock 😂

• cutepenguin
    Janbo skrev 2023-08-13 13:30:39 följande:
    Tempar inte, tänkte börja nästa cykel om det inte blir något denna. Rädd att jag missar fönstret då, mannen är typ slutkörd 😂 Men man kan ha sekret efter äl? Eller?

Tänk på att spermier kan leva i upp till 5 dagar, så att ni tar paus en dag ska inte spela in. 🥰 

Angående sekret vet jag inte.. Jag brukar ha ÄL-sekret innan och fram tills ÄL-dagen. Sen dagen efter är det mycket mer sparsamt.

Svar på tråden BIM Augusti 2023