BIM Augusti 2023
Hej på er!
Jag är ny i denna tråden. Här kommer lite backstory.
Vi plussade i början på juni, något tidigare än vad vi hade planerat men tacksamma! I mitten på juli (14/7) började blödningar och kraftig värk. Åkte in till akuten och fick konstaterat MF i vecka 10+0. Misstänker att det egentligen var MA eftersom jag tror att blödningarna borde varit kraftigare om jag var i 10+0.
Vi bestämde att börja försöka direkt och har legat i så att säga. Även testat regelbundet för att se så att hCGet är ute ?ur systemet?, har ännu inte fått negativt (väldigt svaga streck) sen dess.
I söndags 6/8 testade jag CB digital med veckoindikator som visade Gravid 1-2 v.
Har ännu inte hunnit få min första mens efter MF/MA men om den går tillbaka som ?vanligt? bör den komma 10/8.
Hade väldigt gärna velat testa med CB digital igen för att se om antal veckor ökat från 6/8 men vågar knappt.
Hur hade ni gjort?
Om du ännu inte testat negativt så kan även det mest svaga strecket visa 1-2 på CB digital. Jag har varit i samma situation som du nyligen och när jag tyckte att RFSU-stickan visade ett KNAPPT synbart streck fick jag fortfarande 1-2 på CB digital. Så, det kan fortfarande vara din tidigare graviditet som visar sig. Men det kan ju också vara en ny graviditet.. svårt att säga. Du får avvakta och se om du får mens helt enkelt. 🥰