BIM Augusti 2023
@Horisonten
Jag skulle tolka de tidigare testen som stegring och peak på fredagen :) Så att äl var något dygn därefter. Jag är verkligen ingen expert men så har jag fattat det efter mkt googlade och familjelivsläsande :)
@Horisonten
Jag skulle tolka de tidigare testen som stegring och peak på fredagen :) Så att äl var något dygn därefter. Jag är verkligen ingen expert men så har jag fattat det efter mkt googlade och familjelivsläsande :)
@Horisonten
Hm jag skulle räkna med att ägglossning skedde på lördagen om jag var du, eftersom fredagstestet är starkast.
mina test ser ut såhär, och då räknar jag med att det var äl på sö/må eftersom det var första dagen med starka streck? Skulle ni också tänkt så? Idag, onsdag, är strecket nästan helt borta.
Söndag:
Måndag:
Tisdag:
Hej! Brukar aldrig ha ömma bröst eller så efter äl, men nu gör det döont! Eftersom jag bara är på äl +3 är det ju omöjligt gravtecken, men undrar om det kan bero på att jag börjat med inositol. Om det liksom förstärker alla kroppsliga känningar?
@Sanlin90
Min äl kom 12 dagar tidigare med inositol! Men har vanligtvis mkt lång follikelfas. Hade ingen tanke på att testa då, men fick mycket tydligare äl-tecken i form av fertilt sekret, så därför tog jag ändå ett tvärpositivt test. Skulle börja testa typ en vecka efter mens om jag var du.
@SF123
Grattis!! Har du några symptom?
Och hur gör ni andra, testar ni även om ni inte har symptom?
@Sf123
Så kul för dig/er <3 Spännande att börja leta symptom nu då :)
Jag är på äl +5 (tror jag). Letar symptom och känner mig uppgiven för att mina bröst slutat ömma, men samtidigt kan det ju vara så att ägget inte fäst än :) Försöker hålla hoppet uppe.
@Nomen123
Jag får alltid det direkt efter äl! På vilken dag efter äl är du?
Jag är bara på äl +7 men kunde ändååå inte hindra mig fr att testa med rfsu. Kritvitt såklart. Och har inga symptom, men hoppet lever ...
Grattis alla plus!!! Såå avis <333
och Horisonten o Syskonförsök, jag testar också en vecka innan bim o jag har inte ens symptom ... hehe
Funderar även på om jag borde gå ner i vikt innan jag blir gravid egentligen. Tänker också att det är övervikten som
gör att det tar längre tid att bli gravid, även om det inte behöver vara så såklart :( men man hittar som vanligt olika sätt att klandra sig själv på.
Med det sagt, @sanlin90, så tycker jag som ovan talare att du inte ska "stoppa" livet. Händer det så händer det, lika bra att göra operationen senare :)
Forsatt negativa tester för mig. Meeeen tycker verkligen att jag har tydligare ådror på brösten? Och lite molvärk men det har jag typ alltid ... Är på äl +10 idag så ska ta ett testa tidigt imorgon så får jag ge upp sen. Man hoppas så mycket!
Lycka till alla som är på äl just nu eller i dagarna :)
@Horisonten Jag skulle tagit ett test och litat på det. Jag tog ett idag och bestämde mig bara för att lita på resultatet. Så när det stod "Inte gravid" så kände jag ok nya tag att försöka gå ner ett par kilo innan nästa försök haha (eftersom jag verkligen behöver det). Försöker vara positiv men jag vet att det är svårt. Håller verkligen mina tummar för dig! Men för sinnesfridens skull är det skönt att bestämma sig för att lita på de resultat man fått/ta ett sista och försöka blicka framåt.
Heej alla fick mens idag så lämnar tråden! Men vi ses (förhoppningsvis inte) i nästa <3
Vill också verkligen verkligen tipsa om inositol om du har en oregelbunden/lång cykel. Tack igen för tipset @Syskonförsök!
Min cykel brukar vara på 33-38 dagar och olika långa follikelfaser o blabla bla. Den här månaden blev min cykel 27 dagar??? Helt sjukt. Om det fortsätter såhär nästa månad vet jag inte vad kag ska säga.