• Bär

BIM Augusti 2023

Jag känner mig så negativ just nu. Känns som jag aldrig kommer bli gravid igen. 
    Sörjer så innerligt den lille vi förlorade i vecka 14 i maj.. Blir stressad typ över att jag inte redan är gravid. Är så rädd att vi tillslut kommer passera BF på den vi förlorade och så kommer jag kanske inte ens vara gravid igen. Förstår någon hur jag menar?
    Skulle vara i veckan 26 nu egentligen..  😔

• Bär
    cutepenguin skrev 2023-08-07 16:48:01 följande:

Jag förstår dig PRECIS ❤️ Skulle varit gravid i vecka 16 nu.. Har egentligen bara hunnit ha en mens sedan missfallet, men jag förstår din känsla. Jag är nästan redan stressad av att det inte tog sig direkt efter missfallet, även om jag ju förstår att kroppen kanske behöver lite tid på sig. Är också ledsen över att vi skulle fått barn i januari.. men nu blir det tidigast i maj. Det är som sagt inte bråttom EGENTLIGEN, men ja. Du är inte ensam om dina tankar var väl vad jag ville säga med det här inlägget. 

Jag försöker tänka att jag KAN bli gravid, även om det är en liten tröst..

Tack för ditt svar ❤️ Känns ändå tryggt på något vis att veta att man inte är själv med alla sådana tankar.  
    Jag brukar tänka som du att "Nu blir det tidigast april" osv och vi skulle ha fått i november" :( 

För mig känns det bråttom. Det tog sån lång tid innan min man kände sig redo för en 3:a. Jag hade redan varit sugen i 2 års tid när han tillslut sa ja och nu tycker jag redan att det kommer bli stor åldersskillnad på barnen.. Så vill bara att det ska gå så fort som möjligt. :(
  • Bär
    Anonym (Lina) skrev 2023-08-07 17:06:35 följande:

Jag förstår 😔 ❤️

Gör det någonting att det blir lite större åldersskillnad mellan barnen? Jag tänker att längre isär också har sina fördelar. Sen får du tänka att det bara är några månader mellan om du skulle fått i november och början av sommaren. Håller alla tummar att du blir gravid snart och att ni får er efterlängtade 3a ❤️

Jag har alltid drömt om 3 barn med nära ålder till varandra. Jag är rädd att 3:an blir lite ensam när syskonen är flera år äldre och liksom har sina egna kompisar. Om vi säger att jag blir gravid och får innan nästa sommar, då kommer det vara nästan 6 år mellan 3:an och 2:an och nästan 8 år mellan 3:an och 1:an.. 

Jag förstår att det kan bli bra ändå, men det var aldrig riktigt min plan.. :/
  • Bär
    Alvedon83 skrev 2023-08-07 17:16:50 följande:
    Förstår, fick missfall i februari, skulle haft bf i oktober😓 det som gör det mer jobbigt när oktober närmar sig är att två bekanta har bf då och går nu med sina stora fina magar😓
    Åh, beklagar.. 
    Vi känner också ett par stycken som får i november och träffade ena igår och hon hade sån fin mage och den lilla sparkade för fullt i magen.. Bröt ihop på kvällen när jag var ensam 😔
  • Bär
    Natalina1451 skrev 2023-08-08 12:23:03 följande:

Kunde inte hålla mig rusade ner till apoteket och köpte de här, väntar på resultat nu 

Spännande!! 
  • Bär

Vi är på exakt samma dagar Horisonten!
    Här är det 12 dagar sedan jag fick gladgubbe på ägglossningstestet och dagens graviditetstest visade ingenting.. 😔
    Känner mig så besviken. Vill ju så gärna 😭

• Bär
    Horisonten skrev 2023-08-09 07:39:26 följande:
    Åh jag fick ju första positiva äl testet den 27/7 men ännu starkare 28/8 sen svagt på kvällen 28/7. Så vet inte exakt äl. Jag förstår dig, känner precis samma sak som dig. Vill så gärna också!! Mest ledsen att jag märker symptom mm men ingenting. 
    Här var första 28/7 och sedan ett till 29/7 och stickan på den var ännu starkare och efter det testade jag inget mer..

Jag tycker också jag känt något. Lite ömma bröstvårtor (har det aldrig) diffust illamående samt konstant molvärk.. Men nope.. inget positivt på graviditetstesterna 😔
  • Bär
    Horisonten skrev 2023-08-09 12:09:27 följande:

Kanske. Hittills har jag ju testat varje dag men vet inte vad sambon tycker heller. Är de inte konstigt att de tidiga inte visar något?? 

sen de Clear blue som gör ett plus som de står att man kan använda från mensen första dag. Går de och använda tidigare?? 

När jag var gravid förra gången fick jag inte positivt på ett tidigt test förrän +12 och det var sååå svagt att jag knappt såg det. Ett digitalt bekräftade den dagen att jag var gravid. Båda hade visat negativt dagen innan.
  • Bär

Har beställt dom digitala testa tidigt som kommer idag.. Visar den "Inte gravid" imorgon så ger jag upp för denna månad och inväntar mensen...

• Bär
    Horisonten skrev 2023-08-10 06:30:31 följande:

Solklart negativt test. Så väntar på mensen nu då. Inbillning och allt då. Svin kul. Men kommer bli svårt och bli gravid när jag gått upp och väger de jag gör nu. Allt känns bara skit

Här var det också negativt. Tog ett digitalt testa tidigt.. Och kom en liten blodstrimma när jag torkade mig, vilket jag alltid får ett par dagar innan mens. Så då var det kört denna månad med..

Jag är så ledsen just nu..  Jag har dumt nog varit inställd på att det här skulle gå fort. Med dom 2 tidigare barnen blev jag gravid direkt och med 3:e som blev ett MF blev till på 2:a försöket.
    Nu får vi påbörja försök nr 4.. Jag vet att det inte är länge men för mig är det så. Vi började ju liksom i januari med ett försöka bli gravid och tack vare att jag hann gå så långt i förra graviditeten innan MF så känns det hopplöst.. 

Jag har också gått upp i vikt jämfört med mär jag blev gravid med dom 2 första.. Men vad överviktig då med och blev gravid utan problem.. Men är äldre nu med, 34 år, så kanske spelar roll med.. Var ju under 30 när jag fick mina 2 första barn.. 
  • Bär
    Horisonten skrev 2023-08-10 07:40:57 följande:
    förstår vad du menar. Jag har också blivit gravid på 1-2 försöket med mina 3 andra barn men var också under 30 med dem. Också 34 nu och väger mer och även ny partner då har ju ingen aning.  
    Jag sa till mig själv hela tiden att jag inte skulle ta det förgivet att bli gravid fort, men när vi lyckades bli gravid redan i februari på 2:a försöket så var jag dum och trodde det skulle gå fort efter MF med.. Men här är vi, fortfarande inget plus.. 😔
  • Bär

Nu lämnar jag officiellt denna augustitråd då mensen dök upp idag, tidigare än vanligt 🤔 Har en cykel på 29-30 dagar men denna gång blev den på 26 dagar, vilket aldrig händer 🤔

Svar på tråden BIM Augusti 2023