• Janbo

BIM Augusti 2023

Sally101 skrev 2023-07-26 23:32:14 följande:
    Horisonten, summer13 och BeeHappy tack så jättemycket. Det känns så konstigt på något sätt, abstrakt och overkligt, men är så spänd! Bokade tid hos barnmorska 22 augusti SkrattandeJanbo, jag plussade på 11 dpo men min luteakfas beräknades vara lite längre. Hade tönkt vänta med att testa till på lördag som tidigast, men när illamåendet kom som ett brev på posten kunde jag inte hålla mig Tyst

- Testade svagt positivt med Babyplan "testa tidigt" test igår morse 11dpo, testade med samma urin negativt på RFSUs "Testa ofta".

- Testade negativt igår på eftermiddagen med Clearblue "Ultratidigt" både digitalt och ej digitalt.

- Testade positivt imorse med Clearblue ultratidigt digitalt. Möjlig skugga på RFSUs "Testa ofta" med samma urin.

#jajagärtestmissbrukare Hahaha

BeeHappy, jaa det som blev tydligast för mig var illamåendet, alltsp det var/är som att vara magsjuk och just nu (igår och idag) har det varit på morgon och kväll. Har också sett på pulsklocka att min vilopuls gått upp och min tempkurva har hållit väldigt jämnt uppåt. Är lite mer andfådd också, och min mage är jätteuppsvälld, tror typ att jag är i v 16 Hahaha.GravidPlus31/7-6/8 Sally101 - 1:a barnet, 2:a försöket
    1/8 Janbo - 1:a barnet, 3:e försöket
    1/8 Lavendel94 - 1:a barnet, 3:e försöket
    2/8 BeeHappy - 2:a barnet, 1:a försöket
    2/8 AloeVvera - 2:a barnet, 1:a försöket
    2/8 Jennjenn91 - 2:a barnet, 2:a försöket
    4/8 Riode - 1:a barnet, 1:a försöket
    4/8 Nidje - 2:a barnet, 3:e försöket
    5/8 SF123 - 2:a barnet, 1:a försöket
    5/8 Virrevarr - 2:a barnet, 8e försöket
    7/8 Summer13 - 3:e barnet
    8/8 Pälsboll - 1:a barnet, 3:e försöket
    9/8 Potatisbulle - 1:a barnet, 8:e försöket
    12/8 Lulu1987 - 1:a barnet, 8:e försöket
    12/8 Macbookpro - 1:a barnet, 3:e försöket 12/8 natalina1451 - 4:e barnet, 1:a försöket
    13/8 Horisonten - 4:e barnet, 1:a försöket
    13/8 Bär - 3:e barnet, 3:e försöket efter MF
    17/8 Alvedon83 - 7:e försöket efter MF
    19/8 Fruffe - 2:a barnet, 4:e försöket
    20/8 Bodbod - 1:a barnet, 5:e försöket
    20/8 Syskonförsök, 2:a barnet, försök 4 efter MF
    20/8 ggi123 - 1:a barnet, 12:e försöket
    21/8 Jaydess lover - 2:a barnet, 2:a försöket
    22/8 Ranin - 1:a barnet, 3:e försöket
    22/8 Barbrastreisand - 2a barnet, 12+ försöket
    23/8 Anna4732 - 2:a barnet, 2:a försöket
    25/8 Condii - 1:a barnet, 2:a försöket

Känner igen mig i testmissbrukare #kontrollmänniska 😂
    Men vad spännande! Blir ju bra sugen på att testa mig nu. Äl+11 och beräknad Bim på måndag 🤪

• Janbo
    Horisonten skrev 2023-07-27 09:11:51 följande:
    Så skönt att man inte är ensam test missbrukare 🤣 och kontrollfreak haha
    åh spännande och vara så nära. Har du test något eller tänkt testa snart?? Jag har lovat mig själv att inte testa för tidigt denna gången men lättare och räkna denna gången när jag haft en riktig mens. Mensen är ju beräknad till den 13/8 hade tänkt testa tidigast 8/8 för har CB test man kan testa tidigt men även andra test men vet inte när man kan ta dem. Hur hade ni tänkt? Klarar man och hålla sig? 🤣

Tur att vi har semester även nästa vecka och kan sysselsätta oss så man inte kan testa För tidigt utan någon kan stoppa en och sen kan man ju inte testa samma när man jobbar 🤣
    Har inte testat något än så länge (denna gången..), försöker hålla mig. Har några RFSU testa ofta, ett CB digitalt ultratidigt och ett CB digitalt. Funderar på att köpa RFSU testa tidigt och testa mig imorgon? eller vänta till söndag? hm? Drömmer
  • Janbo

Fick ju ägglossningar 6 dagar tidigare än beräknat (c-vitaminet kanske..?) och plussade igår på äl+12 med ultratidigt. Strecket var svagt.. men idag fick jag detta ❤️

Dock är jag så orolig för missfall. Bruna flytningar idag och lite molvärk. Bör jag vara orolig? 

• Janbo
    Syskonförsök skrev 2023-07-29 20:09:18 följande:

Grattis!!

de där är lika vanligt som ovanligt att det inte betyder något. För mig har missfall börjat med bruna flytningar och dragit igång med blödning mer ett dygn senare men du kan samtidigt blöda lite utan att de betyder något alls. Försök att bara andas och ta det som de kommer. Oavsett vilket är du gravid just nu och det är något magiskt och värt att fira 🥰 håller tummarna att allt går bra!

Tack 🤩🥰 Och tack för ditt fina svar.
  • Janbo
    cutepenguin skrev 2023-07-29 20:52:08 följande:

Håller tummarna!!! Grattis ❤️ 

Jag fick bruna flytningar vid min graviditet sist som pågick i 2-3 dagar (väldigt sparsamma). Då var jag på ÄL + 14 till ÄL + 16. Fick senare missfall (i vecka 9), men det har ju inte med det att göra. Kan tänka mig att det är nidblödning eller genombrottsblödning? 🥰

Tack❤️

Skulle kunna vara nidblödning ju (några dagar gammalt blod kanske). Känns så märkligt att det händer en massa saker i kroppen och man vet inte vad.. 😂

• Janbo
    cutepenguin skrev 2023-07-29 21:36:44 följande:

Jag förstår dig precis 😅 Och man blir ju orolig. Men som Syskonförsök skrev innan min kommentar så är det gravid precis just nu. Och det är vanligare att en graviditet går bra! ❤️ 

Ja, verkligen ❤️ håller tummarna att även ni får plus snart. Sommarmånaderna verkar generera fler plus Drömmer Jag hoppar ju ur listan här men hänger ändå kvar.
  • Janbo
    Natalina1451 skrev 2023-08-08 12:31:13 följande:
    Känns heeeelt sjukt, kan inte förstå det ❤️ 

hänger kvar i tråden dock, vi brukar alltid få ett missfall innan ett barn tyvärr men hoppas på att det går vägen dire denna gången! Och för att jag gärna vill se en massa fler pluss här i tråden, tror det är en bra månad för alla!
    Grattis! 😍
  • Janbo
    Syskonförsök skrev 2023-08-09 20:07:25 följande:

Alltså är det bara jag som inte kan känns min tapp??😂 enligt BM sitter min tydligen lite gömd😅 vet ej vad de innebär men kan inte alls känna den

Jag har precis fått bekräftat äl-peak idag (mitt på dagen). Räknar och gissar jag rätt så har jag bim 25/8.

Jag har också fått höra av gynekolog att min tapp är ?gömd? Drömmer. Jag kan känns själva tappen men inte öppningen 😅
  • Janbo

Jag hade bim slutet på juli/början på aug som tyvärr resulterade i en kemisk graviditet. Blödningen var kraftig men varade *bara* 6 dagar. Det var min första graviditet och blev rätt så låg över tanken av att något kanske är fel på mig.

Jag har fortsatt med C-vitamin och multivitamin med folsyra (verkade förkorta cykeln) och nu la jag till inositol. Enligt äl-test peak idag! Cykeldag 11! (förra cykeln äl på dag 13). 😳 Har även äl-sekret. Just nu är jag bara väldigt glad över att min cykel inte verkar ha rubbats.. har inga mega-förhoppningar just nu men sexar på gör vi 😅

Vill också visa mina äl-test och visa på att *peaken* kan vara över snabbt. Så bara för att ni inte får ett positivt test innebär inte det att ni inte får äl 🤗
  • Janbo
    Anonym (Anonym) skrev 2023-08-09 22:18:41 följande:

Jag har Bim den 18onde OM äl skedde när jag tror. Fick ju dock missfall/kemisk graviditet förra cykeln så har inga jätte förhoppningar inför den här. 

Håller tummarna 🤞💛
Svar på tråden BIM Augusti 2023