Kawa81 skrev 2023-08-09 18:12:45 följande:
I dem flesta fall är det faktiskt frånvaron av typiska symtom som brukar indikera graviditet då progesteron är det som rusar i taket först å främst vilket har en väldigt lugnande inverkan å man känner sig avslappnad, frånvaro av pms, lugn i humöret, frånvaro av humörssvängningar, trög mage/långsamma tarmar, mer energi, hungrigare än vanligt osv...
Du nämner mörkare vårtgårdar redan, det är ju något som infaller först långt senare i en graviditet så det var något väldigt annorlunda.
Hoppas för din skull att du får pluss dem kommande dagarna då du verkar väldigt känslosam och laddad i det här.. 🙏❤️
Okej så har de inte varit för mig de 3 gånger jag var gravid med mina barn jag har nu. Det behöver inte infalla senare utan kan vara ett tidigt tecken och faktum att de är sambon som reagerat på det och inte jag själv förens han sa det. Jag är känslosam i de för blir frustrerande på mitt mående när de är så mycket kroppen reagerar på men även jag och sambon och en del vänner. Så är de jobbigt när de är negativt men kan vara tidigt hela tiden. För mig har ju illamående mm och trötthet varit tidiga tecken. Jag har tyvärr aldrig fått mer hunger eller energi i början av en graviditet då jag oftast blir sängliggande från v 6 senast Pga hypermiss. Men kanske annorlunda denna gången vet ju inte.