• AliciaNN

BIM Augusti 2023

hejsan, ny här men tänkte hoppa in mest för att kunna dela den här tiden då det blivit ganska påfrestande så fort vi bestämde oss för det här, vill liksom att det ska lyckas direkt men det är mycket väntan och mycket berg och dal-bana? har försökt fyra gånger nu och fick mens igen igår, men känns som att försöken blivit halvdana för alltid något som kommer i vägen under ägglossningsdagarna..

Den här månaden ska vi försöka med ägglossningstester för mensen kommer alltid senare än vad jag trott och då antar jag att ägglossningen också var senare än vad jag trott? Har alltid haft väldigt regelbunden cykel på 28-29 dagar men sen vi började försöka är det numera 30 och tom. 33 dagar cykel, har svårt att ha koll nu och misstänker att vi missat ägglossningen också eftersom jag räknat med 28-29 dagar..

skriver in mig i listan här men gissar lite på BIM för jag vet faktiskt inte längre.

31/7-6/8 Sally101 - 1:a barnet, 2:a försöket
    1
    /8 Janbo - 1:a barnet, 3:e försöket
    1
    /8 Lavendel94 - 1:a barnet, 3:e försöket
    2/8 BeeHappy - 2:a barnet, 1:a försöket
    2/8 AloeVvera - 2:a barnet, 1:a försöket
    2/8 Jennjenn91 - 2:a barnet, 2:a försöket
    4/8 Riode - 1:a barnet, 1:a försöket
    4/8 Nidje - 2:a barnet, 3:e försöket
    5/8 SF123 - 2:a barnet, 1:a försöket
    5/8 Virrevarr - 2:a barnet, 8e försöket
    7/8 Summer13 - 3:e barnet
    8/8 Pälsboll - 1:a barnet, 3:e försöket
    9/8 Potatisbulle - 1:a barnet, 8:e försöket
    12/8 Lulu1987 - 1:a barnet, 8:e försöket
    12/8 Macbookpro - 1:a barnet, 3:e försöket 12/8 natalina1451 - 4:e barnet, 1:a försöket
    13/8 Horisonten - 4:e barnet, 1:a försöket
    13/8 Bär - 3:e barnet, 3:e försöket efter MF
    17/8 Alvedon83 - 7:e försöket efter MF
    19/8 Fruffe - 2:a barnet, 4:e försöket
    20/8 Bodbod - 1:a barnet, 5:e försöket
    20/8 Syskonförsök, 2:a barnet, försök 4 efter MF
    20/8 ggi123 - 1:a barnet, 12:e försöket
    21/8 Jaydess lover - 2:a barnet, 2:a försöket
    22/8 Ranin - 1:a barnet, 3:e försöket
    22/8 Barbrastreisand - 2a barnet, 12+ försöket
    23/8 Anna4732 - 2:a barnet, 2:a försöket
    25/8 Condii - 1:a barnet, 2:a försöket
    25/8 AliciaNN - 1:a barnet, 5:e försöket

• AliciaNN

Bodbod eller hur, när dom runt omkring och speciellt dom som är yngre än jag blir gravida så är det ganska mycket avundsjuka som dyker upp inom mig, svårt att glädjas helt hur dumt det än låter. Håller tummarna för oss och hoppas ni hittar tiden till att få till det den här månaden med!

amiilee tack för uppmuntran! Är ändå skönt att det finns dom här inne som vet och förstår hur det känns.

• AliciaNN

BIM 25/8 här (tror jag, eftersom det varit lite oregelbundet på sistone), har tagit ÄL-stickor dagligen med väldigt svaga utslag nu ett par dagar, däremot googlade jag och lärde mig en hel del om ÄL-sekret och livmodertappen och tror det tajmades ganska bra med sexet så bara att hålla tummarna nu?

kände på tappen på måndag kväll och då var den väl typ som en nästipp, kände igen på tisdag kväll och stor skillnad, då var den som läppar och väldigt halkigt, märkte också att det halkigt vid toalettbesök imorse. kände på tappen i eftermiddags och då tror jag den var på väg tillbaka till nästipp alltså inte fullt lika mjuk som tisdag kväll. tänker mig att ÄL borde varit tisdag/idag? och stickorna missade peaken.. inte haft lika vattnigt sekret idag heller förutom imorse.

Kanske då att BIM blir någon dag tidigare än 25:e men får se.  om det inte lyckas den här månaden tror jag iallafall att jag kommer vara bättre på att gå på kroppens signaler nästa gång, plus använda stickorna för det är ändå lite kul och spännande ? haha

• AliciaNN

Jag fick kämpa lite för att nå den när den var mjuk för då sitter den tydligen också högre upp enligt vad jag läst, och det stämde ju för mig.

• AliciaNN

condii Verkligen synkade haha Skrattande

• AliciaNN

condii Vad menas med kemisk graviditet?

Jag ska inte heller testa innan BIM. Jag testade inte alls förra månaden utan väntade bara ut mensen, jag har bara testat på förväntad BIM om jag tycker att jag känner symptom och vill ha lite klarhet. då är det negativt, så kan jag släppa det, mensen kommer och sen sikta på nästa månad. verkar jobbigt att testa innan och få negativt men fortsätta hoppas att det bara var ett för tidigt test. men det är bara så som jag känner Glad

• AliciaNN

babybel95 Hjärta

Förstår hur du känner, det är frustrerande 

• AliciaNN
    Syskonförsök skrev 2023-08-13 20:12:33 följande:

Äl+5 idag och inte känt något alls denna cykeln förrän molvärk och stickningar började denna eftermiddag och PANG så börjar hoppet 😂 Tempen har även varit högre tidigare dagar än normalt vilket fått mig att tro kan betyda bra ägg och progesteronvärden så nu har jag minsann petat upp hoppet! Att en aldrig kan leva efter att bara ta det lugnt och ta det som de kommer! 😅

Tror du ligger nån dag före mig! Eller så är vi kanske på samma, är ganska säker på att min ägglossning var i onsdags men beroende på när exakt den sker i förhållande till sekret och livmodetapp så kan det ha varit närmare torsdag också. 

iallfall, vad är dina tankar om molvärken? Skulle det vara om ägget fäster just då? Nyfiken eftersom jag är ungefär på samma dag Cool tiden går så sakta

• AliciaNN

Jag har inte känt något förrän eventuellt något litet idag, nu har det redan gått över så nu känns det som om att jag kanske inbillade mig eller att det bara var något som man kan känna när som helst..

• AliciaNN
    Syskonförsök skrev 2023-08-15 11:24:43 följande:

Äggviteflytningar dag 7 efter ägglossning? Har det hänt någon? Väldigt skumt. kan ju se på tempen att jag redan ägglossat!

Jag har också haft lite flytningar igår och idag, ingen aning vad det innebär eller är normalt, jag har inte följt mina flytningar förrän den här månaden men jag har alltid haft en extremt regelbunden menscyke så kan inte vara ägglossning utan troligen bara lite flytningar.
    vi är ju på samma ÄL-dag så ser ut som att vi synkar iallfall vad det nu än innebär haha
  • AliciaNN
    Syskonförsök skrev 2023-08-15 12:13:32 följande:

Också äggviteflytningar?? Spännande !

Jag har inte granskat dom supernoga för tänkte att det bara var random flytningar haha. Ska kolla mer noga när jag kan, men de är ?rinniga? och ganska genomskinliga så typ äggvite.
  • AliciaNN

ÄL+8 och inga särskilda symptom, vaknade med lite mensvärk igår men idag helt normalt mående, känns ju lite hopplöst när man inte får något tydlig symptom. inte särskilt hoppfull just nu 
    (vet att det oxå är ett symptom att inte känna något konstigt men ett tydlig grav-symptom hade ändå känts bra haha)

• AliciaNN

Mensvärk idag med ca 2-3 dagar kvar till BIM. om det kommer idag har min cykel gått från de tre senaste på 30 dagar till 26 dagar vilket är en rekordkort cykel för mig (har normalt 28 dagar). Så tror egentligen inte det är dags för mens än men har ändå så pass mycket molande värk att jag kände mig tvungen att lägga i ett skydd ifall att Tungan ute

menmen, väntar och ser vad som händer.

• AliciaNN

Fick min mens idag ca 1-3 dagar innan BIM. tråkigt men är iallafall glad att min cykel bara blev 27 dagar vilket är mer normalt för mig och kortare cykel betyder kortare tid mellan försöken haha. Försöker vara positiv. Lycka till ni som är kvar, jag hoppar över till september-tråden.

Svar på tråden BIM Augusti 2023