• Nomen123

BIM Augusti 2023

Håller tummarna här också 😍🙏
    Har BIM om ca 11 dagar., är på ÄL +4 idag..

Hur tidigt har ni känt något? 🙂

• Nomen123
    Horisonten skrev 2023-08-06 19:59:02 följande:

Sambon tycker jag skall ta digitalt imorgon. Jag känner mig bara så dum?🥲🥲

Jag ser tyvärr inget streck alls.. När har du BIM? 
  • Nomen123
    Horisonten skrev 2023-08-06 20:28:03 följande:
    Jo sambon tycker jag skall de men jag vet inte alls. Rädd och vill inte bli mer ledsen. Löjligt och tro de skulle lyckas så fort absolut. Men mest att jag fortfarande mår illa och allting. Sambon tycker jag mår för dåligt för inbillning men jag vet inte 
    Ja men då kan det ju absolut vara så att de är för tidigt.. 🙏 Förstår din känsla så mycket.
    Jag har inte ens en tanke på att testa mig, så jag inte tror att de kommer bli något här heller efter många månader med negativa test.. Hoppet finns, men inte riktigt tron ❤️
  • Nomen123
    Natalina1451 skrev 2023-08-08 12:31:13 följande:
    Känns heeeelt sjukt, kan inte förstå det ❤️ 

hänger kvar i tråden dock, vi brukar alltid få ett missfall innan ett barn tyvärr men hoppas på att det går vägen dire denna gången! Och för att jag gärna vill se en massa fler pluss här i tråden, tror det är en bra månad för alla!
    Stort Grattis 👏🥰
  • Nomen123
    condii skrev 2023-08-09 09:46:48 följande:

Nu undrar jag om det inte börjar hända grejer, blir dock osäker pga ägglossningstesten. 

Jag använder CB med dubbelindikator och fick blinkande gubbe i söndags och den håller i sig än idag. Jag missade ju ägglossningen förra cykeln och fick då aldrig fast gubbe. Därför fick jag för mig att börja med en ny avläsare denna gång men ser nu att ni är flera som skrivit att man inte brukar få fast gubbe första gången, var det så dumt av mig att byta avläsare inför denna runda? Jag har kompletterat med RFSU-stickor som jag testar med på kvällen och dessa är negativa än så länge. 

Igår kväll fick jag dock ?äggviteflytningar? och imorse droppade min temp något, kan det vara ägglossningen som är på gång? Hur strax tror vi det är dags i sådana fall? Vi har legat de senaste tre dagarna, men blir lite stressad över idag då vi inte kommer kunna ligga förrän sent ikväll. Tänk om ägglossningen sker just nu, finns det risk att vi missar då om vi väntar tills ikväll? 😮 

Test från idag och temp :) Jag har alltså oregelbunden cykel så man kan inte lita på prognos för ägglossningsdagen i NC helt. 

Du kan vara lugn, spermierna lever ju kvar några dygn.. Så att ni inte kan ligga nu på dagen och först ikväll är helt lugnt.. 🙂
  • Nomen123

Horisonten: du ska inte ringa gyn och be om ett Ultraljud om du mår som du gör, det är ju inte helt otippat att du får komma in om du beskriver det du beskriver här.. Så kanske du får lugnat dina tankar och funderingar lite.. Då vet du ju sen 🙂

• Nomen123

Min graf idag.. Tycker NC  verkar knasigt, ser inte alls ut som er andra.. Inga toppar och dalar här vilket det garanterat är..
  • Nomen123

Anonym (T): 

Tog bort den högre tempen på CD 12 och då ändrades ju grafen lite.. Såklart.. 
    Tror också att jag absolut hade ägglossning CD 14

Är det bara jag som inte alltid kan svara direkt i tråden där någon skrivit till en? För mig funkar de typ varannan gång, annars måste jag svara såhär . 🤔

• Nomen123
    Anonym (T) skrev 2023-08-11 11:41:15 följande:
    Har läst att det kan ha att göra med om man har sidan i mobilanpassat läge eller inte? Om man kan citera. 

Beroende på vad du har för personlighet så kan du ju tänka att du kan haft ÄL CD14 och ligga längre fram. Eller så håller du fast vid CD17 med risk för mens tidigare. Skulle du testa innan BIM?

Jag har inga planer på att testa utan ser om mensen dyker upp helt enkelt..

Har ju regelbundna mens och ägglossning vilket jag fått bekräftat via UL.. Har även en annan app som jag haft länge som också klickar rätt med första månadens tempning med NC
  • Nomen123

Här är min graf idag.. 
    Har haft molande värk i mååånga dagar nu, på båda sidor men mer på ena.. 
    Mått illa till och från samt fått sån där knepig huvudvärk som bara kommer och sen försvinner. 
    Mensen var 2 dagar sen förra månaden och varade i några timmar, men då kom den 19/7 men skulle enligt beräkning komma 17/7
    Så jag tror absolut inte att min mens kommer imorgon som NC anser, det är för tidigt anser jag om jag ser till tidigare månader.. 
  • Nomen123
    babybel95 skrev 2023-08-13 09:29:59 följande:
    tycker det ser lovande ut. Har du testat?
    Nej jag har inte testat, inväntar mensen dag tänker jag 🤗
  • Nomen123
    AliciaNN skrev 2023-08-14 10:10:44 följande:

Tror du ligger nån dag före mig! Eller så är vi kanske på samma, är ganska säker på att min ägglossning var i onsdags men beroende på när exakt den sker i förhållande till sekret och livmodetapp så kan det ha varit närmare torsdag också. 

iallfall, vad är dina tankar om molvärken? Skulle det vara om ägget fäster just då? Nyfiken eftersom jag är ungefär på samma dag Cool tiden går så sakta

Har ni känt av molande värk flera dagar eller bara någon specifik dag.. Jag har haft molande värk sen någon dag efter ÄL typ.. 
  • Nomen123
    Barbrastreisand skrev 2023-08-16 06:41:12 följande:

Äl+10 och negativt testa tidigt så det blir nog inget denna gång heller.. Nästa steg är nu att spola äggledaren, lite nervös men hoppas på gott resultat. Håller tummarna för er som väntar in bim{#emotions_dlg.flower}

Det gjorde jag för ca 3 månader sen, det gick jättebra.. Man får andas och försöka ta det lugnt bara 💛
  • Nomen123
    cutepenguin skrev 2023-08-20 15:14:03 följande:

Samma här 😅 Har även BIM imorgon (möjligtvis tisdag) då jag har kort lutealfas.. Vet inte vad som skulle göra mig minst besviken: riskera att få negativt eller bara se om mensen dyker upp 😂 

Jag inväntade mensen och den kom, men jag upplever att besvikelsen inte blev lika tung än när jag har testat mig 💛
  • Nomen123
    cutepenguin skrev 2023-08-20 19:17:42 följande:

Nej, får se hur jag gör. Imorgon ska jag upp extremt tidigt så blir test tidigast tisdag om inte mensen dykt upp. Men ska nog försöka hålla mig till onsdag ändå.. 😅 Så svårt! 

När jag blev gravid (slutade i MA) i april/maj hade jag och sambon haft sex en gång på hela månaden.. och det tog sig. Så nu när jag haft MA och en mens emellan vågar jag knappt hoppas på att det ska gå lika lätt igen även om vi haft sex betydligt mer 😅 

Förstår precis 💛
  • Nomen123
    Natalina1451 skrev 2023-08-23 13:57:03 följande:
    Tack, känns så jävla sugit. bokstavligen som att livet rinner ur en 😭

fick ett ultraljud och läkaren kunde inte ge något besked tyvärr. hon tyckte fortfarande att det var för tidigt för att se ett hjärtslag, fostret mätte till 5+2. men tappen var stängd och allt såg normalt ut, trots att det rann blod från ett stort hematom som var i livmodern brevid hinnesäcken. Så vi får vänta och se helt enkelt om det kommer ut eller om det stannar kvar där.

att tappen var stängd kunde vara ett gott tecken men den kan ju också öppna sig senare.. 

fick inget blodprov för o mäta hcg då läkaren menade att det inte alltid stämmer och kan ge falska förhoppningar i onödan. Tiden kommer visa hur det ligger till. Så alla får gärna hålla tummarna för oss till den 5/9 då jag har en ny tid inbokad för uppföljning 🤞🏻
    En tuff väntan ❤️ håller tummarna och tår för att det lilla stannar kvar ❤️
  • Nomen123
    Anonym (Planerar nr 5) skrev 2023-08-29 20:26:36 följande:

Hej
    hoppar in här. Är på Bim plus 6 idag.
    ingen mens syns till. Är rädd att testa mig då jag alltid får negativa tester. Har 4 barn sedan innan. Har nu en ny man och vi vill försöka få ett gemensamt barn. Men det verkar aldrig vilja hända för oss. Jag känner mig väldigt trött orkeslös hade ont i brösten i helgen och höll på somna på jobbet. Känner mig svälld som en ballong om magen. Har noll hunger känsla. Är så rädd att ständigt få dessa negativa test. Brukar aldrig vara såhär mycket sen.

Förstår din känsla, men är du på BIM 5 eller 6 och inte brukar vara så sen så hade jag testat 🤗🙏
Svar på tråden BIM Augusti 2023