BIM Augusti 2023
31/7-6/8 Sally101 - 1:a barnet, 2:a försöket
4/8 EJT 2:a barnet, 4:e försöker
Hoppar in i tråden ☺️
31/7-6/8 Sally101 - 1:a barnet, 2:a försöket
Hoppar in nu med bim imorgon? Spännande, har du testat något?👋🏼
Aha fattar! Du har inte provat progesteronkräm? Jag har inte provat men flera kunniga som har provat här inne!
Kanske TMI, men fick veta att jag har fått svampinfektion idag. Inte haft på minst 10 år! Alla kan såklart få det oavsett om man är gravid eller inte, men är det någon som vet om det är "lättare" att få vid grav? 🥴
Ingen mens idag, tjoho! Är på ÄL+9 nu och vanligtvis har alltid mensen kommit ÄL+8. Känns jättebra att lutealfasen i alla fall förlängts en dag.
Peppar, peppar...
Jag brukar vanligtvis vara ganska sansad kring varje BIM och ha insikt i att jag inbillar mig många symtom. Ni vet, när man letar och känner efter i varje del av kroppen, man får ett hyperfokus och tror då att de vanliga premenstruella symtomen är graviditetstecken osv...
Men alltså denna gång! Jag känner mig nästan 99% säker på att jag är gravid. Jag känner mig SÅ konstig och det är SÅ mycket tokigt i kroppen som jag inte känt i någon annan cykel. Och symtomen är så extrema att det är inga "små förnimmelser" eller hittepå.
Det är denna ENORMA trötthet som plötsligt slog till för ett par-tre dagar sen och dessutom oerhört spända och onda bröst som bara blir värre för var dag. Idag fick jag plötsligt extrem avsmak för efterrätten på en restaurang och höll på att kräkas (aldrig någonsin hänt mig förut i livet och smaken var ju liksom god, jag fattar inte vad som hände?). Ikväll slog också bäckensmärta till 😔 Hade mycket problem med foglossning förra graviditeten och den har följt med mig alla dessa år men bara runt mens. Nu ikväll är den dock extremt mycket mer uttalad än tidigare och inskränker på mitt rörelsemönster.
ÄL+10. Vet inte hur tydligt man kan känna då, men något vajsing är det med kroppen helt klart. Munkpepparn kanske har gjort något kajko med hormonerna, men jag tror faktiskt det är att jag är gravid.
Ska bli spännande med test på måndag för att se om jag har rätt ☺️
Nä, tacka fan, det var mensen som kom idag! Ingen graviditet med andra ord...
Men lutealfasen blev 10 dagar istället för 8 dagar. Alltid nåt! Får satsa till nästa cykel ☺️