Inlägg från: Anonym (Syskon) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Syskon)

BIM Augusti 2023

Vad har ni för erfarenhet av rfsu? Här är en bild på samma test (negativt). Efter 2 minuter, efter 4 minuter och efter tiden. Bfukar de ge spökstreck inom tiden? Är de sega eller snabba på att vida resultat jämfört med andra test?

• Anonym (Syskon)

Alltså jag va så blåst i morse. Vaknade och tog tempen och den hade sjukt så blev sur och ledsen för tänkte att mensen kommer. Så valde att inte ta ett test på morgonens kiss. Men efter lite googlande så har jag förstått att tempen kan sjunka utan att de betyder att man ska få mens. Så då tog jag ett test där jag höll mig i ca 1.5 timma. Riktigt korkat. Men nu har jag fått för mig att de är en svag röd linje. Rfsu testa ofta tror jag testet hette. Ser ni något?

• Anonym (Syskon)

Förlåt ska sluta lägga upp bilder nu men en sista. Båda två tagna på kvällen i samma urin. Hållit mig i ca 6 timmar 

• Anonym (Syskon)

@anonym
    Jo jag vet så dumt av mig. Hade egentligen inte räknat med något alls så de gick mig åt huvudet när jag såg blåa streck o inte visste om de va spök eller ej. Önska jag hade mera disciplin.

@babybel95
    Jag hoppas du har rätt! Gick upp tidigt i morse med barnen och kissa i en kopp men har inte hunnit ta mitt test än. Skäms Men så fort min man vaknar och går upp så ska jag smyga undan från de små haha.

@Alvedon83 
    Jag ska testa nu om en stund. Men känns typ son att de kommer vara negativt bara för att jag vill motsatsen 

• Anonym (Syskon)
    Alvedon83 skrev 2023-08-12 12:49:07 följande:
    Hur gick det?
    Bra fråga. Tog ett CB plus är på äl+12 bilden är tagen efter 4 minuter.
  • Anonym (Syskon)

Ursäkta den konstiga frågan 😳 

... 

MEN! Om barnen vaknar tidigt (typ 5 på morgonen) och man kissar i en kopp och sparar den i badrummet tills apoteket öppnat kl 9.30 kan de visa helt fel då? För när jag googlade lite nu så står de att man ska ställa kisset i kylskåpet sedan ta fram de o låta de bli rumsvarmt sedan testa. 

Är de någon som vet om HCG i urinet blir förstört om de står framme i en kopp i flera timmar innan man tar testet? 😳 eller varför ska de förvaras i kylskåpet när de handlar om att ta graviditetstest?

(Jag vet att om man ska lämna uvi prov att denska förvaras i kylskåpet för att inte de ska bildas bakterier i urinet o visa fel men trodde inte de spelade någon roll när de kom till just HCG och graviditetstest) 

• Anonym (Syskon)

Jag går mest nu o väntar på mensen men den vill inte dyka upp 😮?💨 är på CD32 nu och jag bara väntar o väntar. Har graviditetskollens test hemma o de är så blanka att de inte ens finns ett spökstreck. Så när vill mensen dyka upp.. 

• Anonym (Syskon)

Verkar inte gå att citera! 

Men min mens är sen med två dagar. De jag reagerade på idag va att min temp visade 38.2 men jag är inte sjuk och har suttit stilla hemma och jobbat vid datorn hela dagen. Vet inte om de kan vara så att min ägglossning blev sen denna månaden? Men de är CD34 idag iaf 🤷?♀️ brukar få mens runt cd 27-30 vanligast är dag 28.

Svar på tråden BIM Augusti 2023