Inlägg från: Anonym (Nidje) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Nidje)

BIM Augusti 2023

31/7-6/8 Sally101 - 2a försöket, 1a barnet
    1/8 - Janbo - tredje försöket, första barnet
    2/8 - BeeHappy - första försöket med barn 2
    2/8 - AloeVvera - första försöket, andra barnet
    4/8 - Riode - första barnet, första försöket
    4/8 - Nidje - andra barnet, tredje försöket 
    7/8 - Summer13 - tredje barnet
    7/8 - Lavendel94 - första barnet, 3:e försöket 
    8/8 - Pälsboll - första barnet, 3e försöket
    9/8 - Potatisbulle - första barnet, 8:e försöket
    12/8 - Lulu1987 - första barnet, 8:e försöket
    12/8 - Macbookpro - första barnet, 3e försöket 
    12/8 - natalina1451 - fjärde barnet, första riktiga försöket
    13/8 - Horisonten-fjärde barnet, första försöket
    13/8 Bär - 3:e barnet, 3:e försöket efter MF
    17/8 Alvedon83, sjunde försöket efter MF
    20/8 Bodbod - första barnet, 5e försöket 
    20/8 ggi123 - första barnet, 12e försöket
    21/8 Jaydess lover- andra barnet, 2:a försöket

Hoppar in här! Ägglossning var nog igår. Fick positivt på stickan vid lunch på tisdag och hade ägglossningsflytningar från lördag-onsdag. Fick till det både i lördags och i tisdags så hoppas på plus den här månaden! 😊
  • Anonym (Nidje)
    Horisonten skrev 2023-07-25 16:30:40 följande:

Dagens test längs mer  Lite lite starkare kanske?har lätt ont i ryggen och lött mensvärk men ingen skillnad i sekret. men borde inte testen visa mer om äl närmar sig?? Blir ledsen och orolig?dag 10 i cykeln idag. 

Att ägglossningstesten är svaga behöver inte betyda att ägglossningen är sen! Jag brukar ha test som knappt syns dagarna före ägglossning. T.ex den här ägglossningen syntes knappt det andra strecket alls. På cykeldag 11 på morgonen hade jag som ditt nedersta, lite svagare. Testade igen vid 14.00 samma dag och då var det solklart positivt test. 
  • Anonym (Nidje)

Spännande nu! Är på ÄL+6 och känt molande värk i magen över livmodern i en timme. Kände nyss ett nyp som fick mig att hoppa till. Inte känt något liknande tidigare månader så håller tummarna! Beställt tidiga tester från testlagret idag så testar nog första gången på fredag eller lördag :)

• Anonym (Nidje)
    Riode skrev 2023-07-29 09:26:26 följande:

Supergrattis till alla som plussat hittills! 😍

Fick precis ett negativt test på vad jag tror är ÄL+9/6 dagar innan beräknad mens. Lite tidigt att testa kanske men jag har mått illa några kvällar i rad nu så tänkte om inte annat att det negativa testet kunde ta bort en del av "pirret" som orsakar det då 😅😂

Jag testade igår (äl+9) med RFSu och apotekets egna och båda var negativa. Vaknade och mådde illa idag med så som jag gjort senaste dagarna och testade igen och resultatet är ovanför 😊
  • Anonym (Nidje)

Beklagar missfallet Malmötjej!

Tror tyvärr inte att min graviditet heller går vägen... tidigt än att säga eftersom jag bara är på 12 dagar efter ägglossning men rfsu-testen är otroligt svaga. Det översta är från äl+10. Sedan äl+11 , sedan äl+12. (De andra är apotekets egna)

Apotekets egna, äl+10

Apotekets egna äl+12

Känns så trist för på 4 graviditeter har jag haft 2 kemiska graviditeter (tror detta är en kemisk), ett MA och ett levande barn. 😔 Med min graviditet som var lyckad så var rfsu tokpositivt vid äl+14.

• Anonym (Nidje)
    Anonym (Lina) skrev 2023-07-31 10:23:23 följande:

Jag tror det kan gå vägen! Jag testade positivt med Clearblue digital på ÄL+16 då jag var utomlands. När vi kom hem tog jag ett RFSU, då var jag på ÄL+20, och det var starkare än dina men absolut inte starkt (verkligen långt ifrån starkare än kontrollstreck). Det fick jag typ två veckor efter det. Håller tummarna! ❤️

Tack för att du tog dig tid att svara 😊 Hur långt gången är du nu?
  • Anonym (Nidje)
    Potatisbulle skrev 2023-07-31 14:59:49 följande:

Hur tänker ni andra med alkohol? Jag har knappt druckit något alls sedan vi började försöka i november ifjol. Bara något enstaka glas under mensen om det varit festligheter. Annars bara alkoholfritt. Har även nästan helt slutat med koffein och dricker nu mindre kaffe på en vecka än jag förut gjorde på en dag.

Jag har egentligen inga problem alls med dessa ?uppoffringar? men det känns samtidigt lite ledsamt att gång på gång tacka nej till allt och sedan ändå få besvikelsen över att inte ha lyckats bli gravid. Idag är jag på ÄL+4 och har haft hög fin temperatur varje morgon. Ska träffa en tjejkompis ikväll och hon vill dricka lite vin. Vi är nära vänner och det är inga problem så sett om jag skulle avstå, hon förstår, men samtidigt undrar jag om det verkligen är så illa med ett eller två glas? Hur tänker ni andra? Är jag för orolig eller är det befogat och bara jättedumt? 

Är ingen stordrickare (dricker kanske en flaska vin totalt på en månad). Lever som vanligt fram tills positivt gravtest! 

Första barnet trodde jag inte det tagit sig den månaden så på äl+13 var jag ut på en ordentlig festkväll, blötaste på flera år! Tog ett gravtest dagen efter bara för att mensen inte kom som den skulle på morgonen och det var positivt!
  • Anonym (Nidje)
    Syskonförsök skrev 2023-08-02 06:52:42 följande:

Nu måste väl något blivit lite fel? de här skulle jag inte tolka som ett positivt ägglossningstest 😅 men kanske betyder de är på väg?? Aldrig hänt att jag fått positivt när strecken inte är lika starka men har inte kört med de lila så mycket.. någon annan som Kört med dessa Och fattar? Bara dag 11 idag! Senast fick jag dock ägglossning dag 13 så kan ju stämma med 48h så sett.

Jag fick så den här cykeln! Testade med rfsu ägglossningstest 6 h senare och det var då positivt 😊 Tror att de lila ägglossningstesten kan visa positivt före själva peaken är!
  • Anonym (Nidje)

Horisont:

De flesta ägg fäster på äl+9 och äl+10. Innan dess kan du omöjligt få positivt på graviditetstest. När ägget fäster tar det 1-2 dagar innan det syns på ett gravdititetstest. Säg då att ägget fäster på dag 9 och du börjar på hcg 5 så är det bara på hcg 10 på dag 11!

Visar mina positiva test (rfsu testa ofta). Obs att jag valt de foton där strecken syns som absolut bäst. På många foton syns det inte alls! Tror mitt ägg fäste dag 8.

Äl+9: La upp detta i Spökstreckstråden och fick då svar att det var negativt. Såhär bra syntes strecket bara om jag hade testet i starkt ljus!

Äl+10: Här börjar det synas mer 😊

• Anonym (Nidje)
    Anonym (T) skrev 2023-08-09 16:52:02 följande:
    1177:s hemsida säger att de flesta ägg fäster 6-8 dagar efter befruktningen, vilket då lämpligen borde vara ÄL+6 till ÄL+9 eftersom ägget är befruktningsbart i 24h?

Och CB säger att 79% testat positivt med 10 mlU/ml hcg på ÄL+10 så då måste ju deras ägg fäst tidigare än ÄL+9 om det dubblas varannan dag.
    Detta är en av artiklarna som nämner dag för implantering:
    pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/10362823/
    Där nämner de att dag 8-10 är de vanligaste dagarna. Finns fler artiklar och studier men detta var en av dem 😊 Men det går ihop med vad 1177 skriver för äggen kan fästa före dag 8, men det är mindre vanligt än att det fäster senare!

Det CB skriver litar jag mindre på. De vill ju sälja test till de som testar tidigt 😊
Svar på tråden BIM Augusti 2023