• Riode

BIM Augusti 2023

Första försöket med första barnet men mannen nu, det är så spännande och pirrigt! Har förmodligen ägglossning nu och har legat 4 dagar i rad, kul om det tar sig och om inte annat hänga på era försök :)

Tar inga ägglossningstest eller extra grejer såhär i början, vill inte bli stressad..
    31/7-6/8 Sally101 - 2a försöket, 1a barnet
    1/8 - Janbo - tredje försöket, första barnet
    2/8 - BeeHappy - första försöket med barn 2
    2/8 - AloeVvera - första försöket, andra barnet
    4/8 - Riode - första barnet, första försöket
    7/8 - Summer13 - tredje barnet
    7/8 - Lavendel94 - första barnet, 3:e försöket 
    8/8 - Pälsboll - första barnet, 3e försöket
    9/8 - Potatisbulle - första barnet, 8:e försöket
    12/8 - Lulu1987 - första barnet, 8:e försöket
    12/8 - Macbookpro - första barnet, 3e försöket 
    12/8 - natalina1451 - fjärde barnet, första riktiga försöket
    13/8 - Horisonten-fjärde barnet, första försöket
    13/8 Bär - 3:e barnet, 3:e försöket efter MF
    17/8 Alvedon83, sjunde försöket efter MF
    20/8 Bodbod - första barnet, 5e försöket 
    20/8 ggi123 - första barnet, 12e försöket
    21/8 Jaydess lover- andra barnet, 2:a försöket
  • Riode
    Bodbod skrev 2023-07-28 19:58:34 följande:
    Fy, ja jag är superavis (men hoppas jag lyckas dölja det) på alla som blir gravida i min närhet men bara glad för de jag följt här i trådarna på familjeliv haha. 

Hur gör ni andra, berättar ni för era vänner o familj att ni försöker bli gravida? Jag berättade för några vänner direkt och nu tycker jag det känns pinsamt att de vet när det tar lite tid (dumt jag vet). 
    Vi berättar för alla att vi försöker, ifall vi skulle behöva stödet om det inte går.. Vi har också tänkt berätta typ direkt om vi plussar, för hjälp där också ifall graviditeten ev. inte skulle gå hela vägen.
  • Riode

Supergrattis till alla som plussat hittills! 😍

Fick precis ett negativt test på vad jag tror är ÄL+9/6 dagar innan beräknad mens. Lite tidigt att testa kanske men jag har mått illa några kvällar i rad nu så tänkte om inte annat att det negativa testet kunde ta bort en del av "pirret" som orsakar det då 😅😂

• Riode
    Anonym (Nidje) skrev 2023-07-29 09:32:27 följande:
    Jag testade igår (äl+9) med RFSu och apotekets egna och båda var negativa. Vaknade och mådde illa idag med så som jag gjort senaste dagarna och testade igen och resultatet är ovanför 😊
    Hahah åh nej, ge mig inte mer pirr här nu 😜
    Vi hade samma BIM såg jag, får väl hålla ut några dagar till tills dess och se om inte illamåendet gått över/mensen kommer!
  • Riode
    TJL85 skrev 2023-08-01 14:39:00 följande:

Hej på er! Ny i tråden! Så härligt att höra att ett par av er plussat redan! Jag är bim-4 idag och vågar inte testa, har tre missfall bakom mig varav det senaste var i vintras (MA i v.11). Har inte  aktivt försökt bli gravid sedan dess men prickat ägglossning nån enstaka gång under våren men då har det inte tagit sig. Denna ägglossningen bestämde vi oss för att köra så hoppas ju såklart på ett plus. Har molvärk, enormt ömma bröst, illamående, ?drag? i ljumskarna o är enormt trött men alltihop kan ju såklart vara inbillning. 🙈

Vad har ni andra för symtom? 

BIM 5/8, tredje barnet 

Jag är 3 dagar från BIM, mår också lite illa och har haft skumma drömmar + ett jäkla humör förra veckan 😂
    Tog dock ett negativt test på ÄL+9, så skulle kunna vara PMS/inbillning!
    Hoppas på pluss för oss snart och att allt går vägen 🍀
  • Riode

Mensen kom idag, kände det precis när jag vaknade för brösten var inte ömma längre och "pirret" i magen var borta.. Önskar att jag haft några billigare test för att kunna testa ändå och se om det var en kemisk graviditet, hade känts bättre på något sätt än att inte veta om jag ens kan bli gravid 😅
    Hoppar ur gruppen och går nog inte in i fler specifika BIM grupper för månader, men hänger kvar i planering av bebis 2024!
    Lycka till nu alla här, hoppas ni får pluss 🍀😍

• Riode
    Alvedon83 skrev 2023-08-04 09:00:22 följande:
    Tråkigt med mens😓
    Kände faktiskt inte så ändå, speciellt inte när den kom så smärtfritt och jag tänker att jag haft en bra cykel! 😊
Svar på tråden BIM Augusti 2023