Inlägg från: Potatisbulle |Visa alla inlägg
  • Potatisbulle

BIM Augusti 2023

Hej! 
    Jag hoppar in här jag med. ❤️ Kör med äl-test och tempar varje morgon. Tar även c-vitamin, rosenrot och folsyra. Blev så ledsen igår när mensen kom. Hoppas verkligen på augusti.  

2/8 - BeeHappy - första försöket med barn 2
    2/8 - AloeVvera - första försöket, andra barnet
    8/8 - Pälsboll - första barnet, 3e försöket
    9/8 - Potatisbulle - första barnet, 8:e försöket 

• Potatisbulle
    Lavendel94 skrev 2023-07-15 18:00:12 följande:

Hoppar in jag med! Kör temp och äl stickor 😊

Har insett att jag har lång follikelfas (haft mycket dålig koll på cykeln innan vi bestämde oss för att försöka med barn samt ätit ppiller i 13 år, slutade för ca 1 år sedan). Hursomhelst, min äl först runt cd 22.. läst om att munkpeppar, c vitamin och rosenrot är "vanligt" för att korta ner. Är det någon som har positiva/negativa erfarenheter? Jag är så rädd för att knapra piller... 🙈

1/8 - Janbo - tredje försöket, första barnet
    2/8 - BeeHappy - första försöket med barn 2
    2/8 - AloeVvera - första försöket, andra barnet
    7/8 - Summer13 - tredje barnet
    7/8 - Lavendel94 - första barnet, 3:e försöket 
    8/8 - Pälsboll - första barnet, 3e försöket
    9/8 - Potatisbulle - första barnet, 8:e försöket
    13/8 Bär - 3:e barnet, 3:e försöket efter MF

Välkommen! 😀 Jag har också sen äl, senaste cyklerna på cd 22, 28, 24, och skulle också vilja korta ner den lite egentligen. Jag tar rosenrot och c-vitamin sedan några månader tillbaka men har inte märkt någon skillnad av det än i alla fall. Varken positivt eller negativt. Funderar också på munkpeppar men är precis som dig rädd för att ställa till något ännu mer. 

• Potatisbulle
    Syskonförsök skrev 2023-07-17 14:21:16 följande:

Inositol**

Tack för tips! Det ska jag nog också våga prova då 😀 
  • Potatisbulle

Jag har för första gången klickat hem digitala äl-tester, Clearblue digital, tänkte att det skulle vara mer pålitligt. Eftersom min cykel är ganska oregelbunden så har jag redan börjat testa och hittills fått negativt, vilket väl var ganska väntat. Men jag upptäckte idag när jag tog ut stickan att det var två blåa linjer på den, den ena svag och den andra stark. Är det någon som vet om det är samma som på de ?vanliga? testerna? Och att man därmed kan följa stegringen där? Det står ju i instruktionsboken att man inte ska bry sig om de linjerna men jag undrar ändå eftersom det ju är intressant att se när det närmar sig och det kan man ju inte annars 😅

• Potatisbulle
    Syskonförsök skrev 2023-07-21 18:34:55 följande:

Ja det är exakt samma :)

Tack för svar! Då kan jag fortsätta analysera streck då, trots att jag tänkte undvika det denna cykeln 😂

• Potatisbulle

Blev löjligt glad över det här 😀 Ska resa bort torsdag-tisdag (utan sambon) och var rädd att ÄL skulle ske under de dagarna. Men nu verkar det ju lugnt! Hade sex igårkväll och får försöka få till det idag och/eller imorgon också. Tänk att en glad gubbe kan göra att man blir så lycklig! Första gången någonsin jag får helt positivt på ett ÄL-test, har bara använt stickor förut. Visst betyder detta att ÄL sker inom 48 timmar?
  • Potatisbulle

Hur tänker ni andra med alkohol? Jag har knappt druckit något alls sedan vi började försöka i november ifjol. Bara något enstaka glas under mensen om det varit festligheter. Annars bara alkoholfritt. Har även nästan helt slutat med koffein och dricker nu mindre kaffe på en vecka än jag förut gjorde på en dag.

Jag har egentligen inga problem alls med dessa ?uppoffringar? men det känns samtidigt lite ledsamt att gång på gång tacka nej till allt och sedan ändå få besvikelsen över att inte ha lyckats bli gravid. Idag är jag på ÄL+4 och har haft hög fin temperatur varje morgon. Ska träffa en tjejkompis ikväll och hon vill dricka lite vin. Vi är nära vänner och det är inga problem så sett om jag skulle avstå, hon förstår, men samtidigt undrar jag om det verkligen är så illa med ett eller två glas? Hur tänker ni andra? Är jag för orolig eller är det befogat och bara jättedumt? 

Svar på tråden BIM Augusti 2023