Inlägg från: USA111 |Visa alla inlägg
  • USA111

Boendestöd är idiot

Min boendestöd  vill ej va min boendestöd längre  när jag messa henne på midsommarafton att jag ville va kompis med en viss person för den har så många kompisar hon är med dum i huvudet och säger jag ej ska ha så mycket krav när det gäller boende. Men hallå man vill ej bo I sunk hak med kackerlackor.  

• Svar på tråden Boendestöd är idiot
  • USA111

Bor man fint vill man fortfarande bo fint och är dels moderat då bor man fint. Hyresrätter är för sossar

• USA111

Ja att hon är en idiot som ej vill va min boendestöd längre

• USA111

Ja för hon säger jag ej ska ha såna krav på lägenhet men hallå jag vill ej bo I område med kriminella 

• USA111

Jag messa henne på midsommar att jag önska jag och xxx var vänner för han har så  många vänner

• USA111
    Olsdotter skrev 2023-07-18 09:48:34 följande:

Det är nog bra att du byter boendestödjare eftersom att du tycks ha blivit för personlig med din nuvarande.

Boendestöd är ju till för att hjälpa dig att hjälpa dig själv och bör inte vara någon kompis eller någon som du ringer för att få saker du vill ha.

Vaddå för persónlig jag har ju henne att snacka problem med hr ingen annan att göra te med,
  • USA111
    Olsdotter skrev 2023-07-18 09:48:34 följande:

Det är nog bra att du byter boendestödjare eftersom att du tycks ha blivit för personlig med din nuvarande.

Boendestöd är ju till för att hjälpa dig att hjälpa dig själv och bör inte vara någon kompis eller någon som du ringer för att få saker du vill ha.

Behöver ingen hjälp............. Jag behöver nån att spela med och snacka problem med
    Mortiscia80 skrev 2023-07-18 09:47:08 följande:

Ja, du har tyvärr gått över gränsen för er professionella kontakt när du söker upp henne privat. Hon tycker antagligen att det känns obehagligt eller påträngande.

Det var på hennes jobb telefon faktisk när hon varl edig fick väl läsa det när hon sen jobbad
  • USA111

De gjorde om ens lägenhet med till träningslägenhet efter att jag sagt till min LSS att jag ville bo i usa. Det sa iof en att jag ej inte fick säga men vad spelar det för roll. Drömma får man väl? Nej tydligen inte!!! Men min boendestöd säger jag ej ska ha såna höga krav på lägenhet. Idiot. Bor man fint vill man fortfarande bo fint!!!! Inte flytta från Djursholm till Botkyrka. Eller från Bel air till compton!

• USA111

Måste ha det annars får jag ej bo kvar i min lägenhet utan måste flytta men kön är 6 år. bara stått 3 år. ingår i lägenheten

• USA111
    Mortiscia80 skrev 2023-07-18 10:29:15 följande:
    Du får väl vara nöjd med det du får?
    USA111 skrev 2023-07-18 10:16:10 följande:
    Behöver ingen hjälp............. Jag behöver nån att spela med och snacka problem med
    Det var på hennes jobb telefon faktisk när hon varl edig fick väl läsa det när hon sen jobbad
    Oavsett vilken telefon du skickade till så har du gått över gränsen. Om du inte behöver boendestöd så avsäg dig det då? Men om kommunen kräver det har du nog inget val.

En boendestödjare är ingen kompis som du ska prata problem med, hen ska hjälpa dig i vardagen med att sköta hemmet, gå ärenden tillsammans osv. Nyckelordet är STÖD, de ska alltså inte göra detta åt dig utan stötta dig i att klara detta själv.
    ja men jag behöver ej boendestöd ha ha ha ha ha ha
  • USA111

Det är kompisar jag behöver för det har jag ej

• USA111
    felicityporter skrev 2023-07-18 15:22:30 följande:

Men ett boendestöd är dessvärre inte detsamma som en betald kompis/prostituerad, du måste inse skillnaden och även om du behöver en kompis innebär det inte att ditt boendestöd behöver eller ska ställa upp då det.
    Försök leta vänner på nätet istället, gå med i några Facebook-grupper för folk med samma intressen som du eller vänletargrupper, börja med en sport eller gå en intressant kurs. 

Det är inte konstigt att ditt boendestöd avsäger sig uppdraget om du kräver att ni har en vänskapsrelation.

Nej det kräver jag ej jag sms henen bara att jag önskade min crush och jag var vänner för han har så många vänner
  • USA111
    Mortiscia80 skrev 2023-07-18 17:47:06 följande:
    Vad var det som var så roligt? Om det ingår i lägenheten oavsett om du behöver det eller inte så får du bara ta det som det är, eller hur? När personen har gått hem för dagen ska ni inte ha med varandra att göra, då blir det bäst för alla.
    Ja men smsar sen får hon läsa det när hon jobbar
  • USA111
    OlgaElvira skrev 2023-07-18 18:08:24 följande:

Förstår jag dig rätt att den lägenhet du nu bor innebär att du har boendestöd, att det ingår liksom? Själv anser du att du klarar ditt dagliga liv utmärkt och att boendestöd inte är en tjänst du behöver.
     Den hjälp du bör fråga efter är nog att få en kontakperson En sådan ska fungera som en kompis som man kan göra saker tillsammans med. Gå på bio, ta en cykeltur, spela spel, gå på en match, titta på tv. Allt man normalt gör med en kompis.
    En boendestödjare ska och bör inte den relationen till dig, boendestödjare ska inte vara din kompis. Det är helt olika roller de har.
    Lycka till i livet.

Frågat efter kontaktperson men det fick jag bara 2 ggr i veckan vill ha med varje gång är ute på saker 8 ggr ibland per månad
  • USA111

Sökte om det men vet ej hur det blev fick bar 2 ggr i månaden ville ha 4 till mer.

• USA111

Nej jag sa att jag ville va kompis med xxx för han har så många kompisar och att en annan var en apa

• USA111

ja jag sa att ett kompis till han var en apa morsan kallar pernilal wahlgren apa

Svar på tråden Boendestöd är idiot