Ont i vaderna - propp eller sträckning?
Hej. Jag har sen en vecka tillbaka haft problem med mina ben. Det började efter att jag ramlade till lite i en båt och slog i mitt smalben. Nästan direkt efter så började det pirra i foten på det benet jag slog i och det gjorde lite ont i knävecket när jag böjde benet. Dagen efter vaknade jag upp med en vad som känns spänd, som att den aldrig slappnar av helt och idag en vecka senare känns den fortfarande så. Även den andra vaden känns spänd men inte lika mycket. Det känns också som myrkryp i vaderna som pirrar ned i fötterna, speciellt när jag ligger ned på rygg. De första tre dagarna hade jag ont i ländryggen och det strålade ned i skinkorna, trodde därför det kom från ryggen men den känns bättre nu medan vaderna fortfarande är påverkade.
Googlade såklart på mina symtom och är nu rädd att det ska vara en propp eller kärlkramp i mina vader, men kan man få propp som påverkar båda vaderna? Är det någon här som haft propp i vaden och känner igen mina symtom? Eller har någon haft något annat (snälla inget läskigt eller en skräckhistoria om det inte är absolut nödvändig) som låter liknande? Google bjöd mig nämligen på en härlig buffé av njursvikt, diabetes, tumörer och diverse neurologiska sjukdomar så min hälsoångest triggades ganska fint där.
Har en läkartid på fredag för ett annat problem så har tänkt ta upp det där då, men är rädd att om det är en propp så kanske den lossnar och sätter sig i lungan innan dess. Jag försöker lugna mig med att det uppkom i direkt samband med att jag ramlade till i båten och slog i benet och borde därför vara relaterat till det, men min ångesthjärna matar mig med härliga katastroftankar och värsta scenarion.