Inlägg från: fultextad användarhandbok
|
-
-
Ja, det är inte så olikt!Eurydike skrev 2023-07-05 22:42:47 följande:Är det din resa till Färöarna? 🤩🤔
-
-
-
Jadå, ingen fara!Elanus skrev 2023-07-13 21:41:57 följande:Men oj har du hittat Gullan, vad glad jag blev!!! Var så orolig då hon sprang bort, folk kan vara så elaka mot försvarslösa små hundvalpar. Men Gullan är ju så söt och rar, och hon biter aldrig! Bara nafsar lite lekfullt. Gud, vad glad jag blev nu. Är hon oskadd?
-
En fin liten berättelse med trevliga bilder.Elanus skrev 2023-07-17 20:04:47 följande:Jag bad chat gpt skriva en barnbok för 3-4 åringar och generera promts för AI genererade illustrationer.
Tyvärr har jag inte trots upprepade försök lyckats ladda upp alla bilderna med familjelivs buggiga användargränssnitt, så jag klippte mycket proffesionellt ihop text och bilder till en ända bildfil. Hoppas den är läslig. -
-
Det kommer nog att utvecklas på sikt det med. Aldrig provat DALL-E, men man kanske kan få fram roliga resultat genom medvetna missförstånd.Elanus skrev 2023-07-18 10:25:50 följande:Chat gpt är ju inte känd för sina skönlitterära förmågor, men den här korta berättelsen skulle antagligen gå hem hos mången treåring. Jag är nästan lite imponerad. Jag är inte riktigt lika imponerad över promterna för illustrationerna, där har chat gpt nog missförstått något. Så här ungefär såg varje promt ut:
"Kära DALL-E, kan du skapa en varm och kärleksfull scen där en familj kramas och ler lyckligt tillsammans? Låt det vara en glädjefylld avslutning på vår lilla bok om Lilla Fågelns Äventyr."