Inlägg från: Jordgubb90 |Visa alla inlägg
  • Jordgubb90

Försöka gå ner i vikt när man redan är ”smal”!!! Vilket jävla gnäll!

Hej!
    Jag är en kvinna på 35 år. Väger 61 kg, och det är 6 kg för mycket. Över 55 blir det bara fett som läggs på mig och jag gillar det INTE. Så nu försöker jag få bort de kilona genom att avstå fika och äta lite mindre än vanligt. Men herrgud vad alla har åsikter om det. Kanske för att typ alla i min omgivning har ett högt BMI, men kan en kvinna få bry sig om sin kropp och sin hälsa utan att alla andra som tydligen inte alls bryr sig ska ha en himla massa åsikter om det. Jag kan inte ens tacka nej till fika utan att folk frågar ut mig och vägrar acceptera att jag avstår! 

• Svar på tråden Försöka gå ner i vikt när man redan är ”smal”!!! Vilket jävla gnäll!
  • Jordgubb90
    Anonym (Saknas längd) skrev 2023-07-01 22:12:51 följande:

Allt beror ju på hur lång du är. Kanske har de rätt. Kanske har du rätt. Omöjligt att veta baserat på det du skriver.

Jag är 166 cm lång... och jag har rätt. Efter 55 kg sätter allt sig som en klump på magen? jag har inte förmågan att lägga på mig fett på ben tex. Dom fortsätter vara smala och allt över 55 kg lägger sig på magen. 
  • Jordgubb90
    Anonym (Sam) skrev 2023-07-01 22:23:58 följande:
    Det är väl trevligt att det finns någon som har hälsomässiga mål och faktiskt strävar efter dom. Men det sticker nog i ögonen på andra.

Dom flesta andra tycker att alla extrakilo är mer att älska..eller ja, det är ingen som tycker det, men alla säger det.
    Tack för ditt svar. Det ligger verkligen något i det du skriver. Och det är jättejobbigt att behöva försvara sig hela tiden. Jag lägger mig inte i deras förhållande till sin egen hälsa, då borde ju inte dom lägga sig i min. Men tydligen är det okej att hetsa mot någon som försöker skaffa sig en kropp man mår bra med. 
  • Jordgubb90
    Anonym (?) skrev 2023-07-01 22:26:01 följande:

Måste du prata om det då? Säg bara att du inte vill ha fika. 

Men det är ju exakt det jag gör. Jag säger bara nejtack, det är bra för mig. Men det blir ett jäkla pådrag, varje gång. Det är ju inte så att folk släpper det direkt. 
  • Jordgubb90
    Anonym (Smalfet) skrev 2023-07-02 14:54:28 följande:

Många som får mage även om de är smala från början får de pga för lite muskler. Alltså man har mer fett i kroppen än muskler och det är något man helst ska undvika. Så om du inte redan tränar och äter bra för att  få lite mer muskler och förbränna fettet så skulle jag satsa på det. Banta ska man överhuvudtaget inte göra.  Ät rätt och träna/motionera så finns ingen mage vid 61 kg vid den längden. 

Jag är 162 och väger 72 kg men har inte någon mage för det. 

Fast det beror ju helt på hur man är byggd, om man har mage i den vikten. Jag tränar på gym 2-3 dagar i veckan. Men jag har ändå mage med den vikten. 
Svar på tråden Försöka gå ner i vikt när man redan är ”smal”!!! Vilket jävla gnäll!