Inlägg från: Anonym (Kan) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Kan)

    Norlandia förskolor i Uppsala

    Har erfarenhet från att ha barn på både en Norlandia förskola i Uppsala och en kommunal förskola i Uppsala. Skulle jag välja en förskola idag hade jag alla dagar i veckan valt kommunens förskolor framför Norlandias förskolor. 


    *väldigt hög personalomsättning på Norlandia. Massor med pedagoger som slutade och nya började. Barnet behövde lära känna nya pedagoger ständigt. Något måste vara fel när så många väljer att sluta. 


    * Oengagerad rektor på Norlandia som ofta skyllde allt på sin personal. Som chef själv så blev man förvånad över det bristande ledarskapet.


    *Betydligt färre utbildade förskollärare på Norlandia i jämförelse med kommunen. Förskollärarna på Norlandia var däremot mer engagerade än de på kommunen.

    *Bra mat på både kommunala och Norlandia 

    *Lite mindre barn i gruppen på Norlandia i jämförelse med kommunen. Men då var det istället betydligt färre pedagoger i gruppen.


    *Mycket vikarier på Norlandia som var total katastrof, när det var vikarier (vilket det var ofta) så var man väldigt otrygg som förälder. Kommunens vikariepool är betydligt tryggare.

    *kommunen har betydligt mer leksaker att leka med, på Norlandia var det nästan tomma rum. Man undrade vad barnen skulle roa sig med hela dagarna. 

    *Personalen på Norlandia kändes betydligt mer stressade i jämförelse med kommunen

    *Känsla av att allt skulle se så bra ut hela tiden på Norlandia, även fast man såg att så inte var fallet. Ärligare på kommunen där personalen exempelvis berättade när det hade varit en rörig eller stressig dag. På Norlandia var allt hela tiden ?bra?, även fast det uppenbarligen inte var det egentligen. 


    Välj en kommunal förskola framför Norlandia om ni ska välja förskola i Uppsala är min rekommendation. 

Svar på tråden Norlandia förskolor i Uppsala