FruTe skrev 2023-07-01 14:46:52 följande:
Bara i såna här trådar på nätet men inte annars. I verkligheten eller hur man nu ska säga. Förstår att om det händer och man är allergisk att det blir ett problem tex. Jag säger inte att det inte händer. Men det verkar som ett jättestort problem och jag får känslan att det är många som avskyr katter som spyr galla i såna här trådar på nätet. Och jag har inte katt själv, har haft, men bara innekatt.
Då är det nog du som inte är medveten om att det är ett stort problem och många stör sig på det.
Människor kanske inte avskyr katter men man tycker det är ett så pass stort problem och att man möts med okunskap och starka känslor tillbaka.
Jag tror många hade stört sig på om hundar fick gå lösa och pissa och bajsa i rabatter, matodlingar, gå in i folks hus, döda vilda djur hursomhelst, föröka sig. Jag är övertygad om att människor hade varit negativt inställda till det.
Jag har fyra katter, som jag älskar väldigt mycket, men jag bor så de inte stör någon annan och jag kan se objektivt på det problem själva sakfrågan handlar om.