Naomi Campbell mamma vid 53?!
Hur är det ens möjligt?
Och hur orkar man? Jag fick sista barnet vid 40 och kände att det började bli kämpigare redan då.
Hur är det ens möjligt?
Och hur orkar man? Jag fick sista barnet vid 40 och kände att det började bli kämpigare redan då.
Surrogat, troligtvis. Eller står det att hon fött barn?
Surrogat, troligtvis. Eller står det att hon fött barn?
Hon har troligen råd med en heltidsnanny...
Vet också en som var 53.
Hilary Swank, 48 (födde tvillingar)
Donna Mills, 54 (adopterade)
Diane Keaton adopterade när hon var 50 och 55
Janet Jackson födde sitt barn när hon var 51
Men de ligger i lä jämfört med Pacino, 83 och De Niro, 80.
Hilary Swank, 48 (födde tvillingar)
Donna Mills, 54 (adopterade)
Diane Keaton adopterade när hon var 50 och 55
Janet Jackson födde sitt barn när hon var 51
Ändå att jag blir förundrad. Men har alla varit så smarta att fryst ned ägg liksom?
Ändå att jag blir förundrad. Men har alla varit så smarta att fryst ned ägg liksom?
Hur är det ens möjligt?
Ja, det är förundrande.
Men det rör sig också om människor som förmodligen aldrig behöver arbeta en dag till i sina liv om de inte vill det. Eller kan anställa nannys på heltid. Har personliga kockar och städare i hemmet. Att klara av att ha småbarn när man tillhör världens rikaste är ett annat universum mot att ha småbarn när man är en vanlig svensson.
Å andra sidan finns det säkert flera 50-plussare även bland oss vanliga dödliga som har mer energi än vissa 20-åringar. Har en kompis som växte upp med sin mormor och morfar som vårdnadshavare från att hon var väldigt liten (vet inte om de var det rent juridiskt, men i alla fall i praktiken) och det verkar ha gått hur bra som helst. Vet inte exakt hur gamla de var när de tog över vårdnaden, men säkert 45-55.
Tror inte man ska jämföra sig med superrika personer. Hon har med all sannolikhet fryst ner sina ägg för länge sedan och nu valt att befrukta dem och plantera in dem i en surrogatmamma. Hon var ju på fest för några veckor sedan med platt mage.
Hur orkar hon? Ja, hon har väl säkert som många andra rika en heltidsnanny vardera åt barnen så att hon kan ta de roliga bitarna och nannyerna tar nätterna osv.
Lägg till att hon självklart har en hushållerska som lagar mat, städar, handlar osv.
Det är klart man orkar då.
Du har naturligtvis helt rätt. Riktiga män föder femlingar utan att röra en min. Bara den där iskalla blicken. 🤠
Du har naturligtvis helt rätt. Riktiga män föder femlingar utan att röra en min. Bara den där iskalla blicken. 🤠
Sömnbehovet minskar med åldern. En 20åring har ett väldigt stort behov av sömn. Och får 20 åringen inte den sömnen pga ex småbarn så kan hjärnans utveckling påverkas negativt.
Naomi är väldigt mycket mer vältränad än de flesta svenska 25 åringar. En vältränad kropp har mer energi än en yngre otränad kropp. Hon har en ekonomi som möjliggör en bekväm livsstil.
Jag är 40 och tränar varje dag och äter nyttigt. Jag upplever att många 25-30 åringar jag möter är halvfeta, trötta, ohälsosamma och ofta sjuka. Jag är aldrig sjuk och har aldrig ont. Livsstil, hälsa och ekonomi påverkar ens ork mycket!
Sömnbehovet minskar med åldern. En 20åring har ett väldigt stort behov av sömn. Och får 20 åringen inte den sömnen pga ex småbarn så kan hjärnans utveckling påverkas negativt.
Naomi är väldigt mycket mer vältränad än de flesta svenska 25 åringar. En vältränad kropp har mer energi än en yngre otränad kropp. Hon har en ekonomi som möjliggör en bekväm livsstil.
Jag är 40 och tränar varje dag och äter nyttigt. Jag upplever att många 25-30 åringar jag möter är halvfeta, trötta, ohälsosamma och ofta sjuka. Jag är aldrig sjuk och har aldrig ont. Livsstil, hälsa och ekonomi påverkar ens ork mycket!
Jag är också 40 och vältränad, mer än många 25-30-åringar. Men det är ändå 13 år upp till 53!
Jag tror mest jag skulle känna vid 53 att det var en annan tid i livet, och känna det konstigt att ha en 7-åring när jag var 60. Men vad vet jag. Hennes liv är ju så väsensskilt från mitt.
Det är ju knappast med egna ägg i den åldern. Så biologiskt har hon ju fött någon annans barn..
Det är ju knappast med egna ägg i den åldern. Så biologiskt har hon ju fött någon annans barn..