Sparks729 skrev 2023-07-01 08:50:48 följande:
oj så härligt att det gått så smidigt! 😌 Det har gått väldigt lätt för oss innan med, tror vi. Sambon är helt säker på att det kommer en till, speciellt nu när vi tagit ett beslut och välkomnar en till. Hur var det för er att gå från 2-3 barn? vad har du tyckt varit ?svårast?? :)
Den största var 3 år och 3 månader när hon fick sitt andra småsyskon, så vi hade våra tre första väldigt tätt. Iom att man var inne i dålig sömns och blöjbyten med mera så var det inte så stor omställning tycker jag. Det fanns plats i bilen och plats vid bordet och minstingen hängde med på alla äventyr som vi var ute på. Låg och lyssnade på bokläsningarna på kvällen och livet mest flöt på. Det fanns inte så många måsten då när inget utav barnen gick i skolan än eller hade kvällsaktiviteter.
jag älskade att familjen växte och likaså gjorde syskonen det. Det jag minns som mest jobbigt var inför förlossningen. Jag hade hört talas om den luriga trean, men detta slog verkligen alltid. Han kom Fem dagar efter bf och jag började tro att det skulle sätta igång närsomhelst i två veckor före bf. det var ett väldigt velande av kroppen de sista veckorna.